vouwfiets dunlop

Widzisz posty wyszukane dla frazy: vouwfiets dunlop




Temat: Zimówki: Nokian WR-Goodyear GW3-Dunlop 3D ?
Zimówki: Nokian WR-Goodyear GW3-Dunlop 3D ?
Witam,

Stoję przed zakupem zimówek w rozmiarze 205/50/17. Rozważam:
1. Nokiana WR za 510zł
2. Goodyeara GW3 za 642zł
3. Dunlopa 3D za 660zł.

Z oczywistych względów najchętniej kupiłbym Nokiana WR. Oszczędzam w ten
sposób około 600zł! Jednak najważniejsze jest bezpieczeństwo, więc
ewentualnie mogę kupić takze Goodyera lub Dunlopa. Pytanie czy rzeczywiscie
warto dopłacać, czy też może Nokian WR jest juz bardzo dobrą oponą.

Testy na stronie ADAC widziałem, jednak liczą się dla mnie także opinie
właścicieli (na opony.com.pl chwalę te opony).

Pzdr,
Adam



Temat: Opona do GSX-600F
Opona do GSX-600F
Zbliża się czas wymiany tylnej opony w
moim małym motorku, oto co mi
zaproponowano:
150/70-17 DUNLOP GT 501 580 pln
DUNLOP D 205 610 pln
DUNLOP D 220 650 pln
jestem ciekaw Waszego zdania o w/w oponach.
chciałbym cos bardziej miekkiego od michaelinów
w które suzuki "obuwa" swoje produkty.
Może polecicie mi jakies dobre opony (+ przybliżone ceny).
(niekoniecznie dunlop)






Temat: Pirelli P5000 drago
P5000 - takie sobie, w dodatku szumią jak diabli. Nie znam głosniejszej
opony :-)
P6000 - szumią mniej, lepsze na suchym, na mokrym też takie sobie niestety. Po
zmianie na Dunlopy 9000 - duuuuża różnica (na korzyść Dunlopów) - zwłaszcza na
mokrym.

P7 - są dobre. Ale GY Eagle F1 czy Dunlop 9090 sa lepsze wśród drozszych opon.

Pzdr
Niknejm




Temat: Potrzebuje cichych opon
To moze inaczej. Kto mial i moze cos powiedziec o tych oponach:
Continental ContiPremiumContact
Continental SportContact 2
Dunlop SP SPORT 2000
Dunlop SP SPORT 3000
Dunlop SP SPORT 9000
Goodyear NCT5
Michelin PILOT PRIMACY
Nokian NRZi Pirelli P7

Dzieki



Temat: czym jezdzicie
Ja z kolei z Dunlopami miałem przykre doświadczenia.W długich,szybkich
zakrętach bujało wzdłuż.Po pozbyciu się Dunlopów i przesiadce na Metzelery
wszystko się skończyło jak ręką odjął.Naturalnie jest wiele Dunlopów więc nie
chcę generalizować.
Dzisiaj zabuliłem za tylnego Metzelera całe 170 euro,naturalnie z serwisem,
wyważeniem,montażem,ale mogłoby to jednak być deko tańsze...
Metzelery są całkiem cacy,rozgrzewają się szybko,na deszczu zachowująsię też
dobrze,tylko mokre pasemka smoły,ktąrymi reperuje się ulice,przysparzają trochę
kłopotów.
Wczoraj też zacząłem opony ścierać,więc powodzenia przy tejmiłej czynności.



Temat: Świat Motocykli - wstyd panowie...
Wstyd panie deviant.rr
www.dunlop.pl/
Obejrzyj sobie opony D 208. Je się tak zakłada, bo taką mają kierunkowość po
prostu - a wymyślili to (że przedni bieżnik "zawija się" odwrotnie jak tylny)
nie tacy spece jak ty, tylko inżynierowie z Dunlopa.
Poza tym - w takie opony (i tak założone - tak, to znaczy PRAWIDŁOWO) DR-Z
400SM wyposażony jest seryjnie.
Wytrzeźwiej człowieku, bo się kompromitujesz.
Szymon



Temat: Opony letnie - które najlepsze ?
Opony letnie - które najlepsze ?
Witam,

Własnie jestem na etapie poszukiwania nowych opon (185/65/R14) do Renault
Laguna 98' (1,8 8V) bowiem obecne Dunlop SP9 juz łysawe sa. Na rynku jest
tego troche. W sumie wystarcza mi opony z indeksem 86T ( "H" nie jest
konieczne bo i tak autem nie jezdze ani agresywnie ani szybciej niz 180 km/h -
oczywiscie nie na polskich drogach :O))) )
Zrobilem juz wstepna selekcje i wśród moich finalistów pozostały:
1. Dunlop SP30
2. Continental EcoContact 3
3. Kleber Dynaxer HP / HP2
4. Goodyear Hydragrip
5. Dunlop SP Sport 01
Które z nich są najlepsze. Bede wdzieczny za rzeczowe opinie !



Temat: JAKIE ZIMÓWKI CONTINENTAL CZY FULDA??
xystos napisał:
> .. kup jakie chcesz,byle nie Dunlop - maja zbyt duzo naturalnego kautschuku -
> sa b.miekkie i zdzieraja sie w dwie zimy - tak mówia testy .

Hmmmmmmmmmmmmmm.... hmmmmm...
Właśnie sprawdziłem najnowszy test z Auto Świata i tam podają Dunlopy za
najlepsze wśród najlepszych, wprawdzie nie ma uwzględnionej trwałości, ale
skoro podają że najgorzej ta opona wypada przy hamowaniu na suchej nawierzchni
to musisz mieć coś racji. Owszem. ale i tak zebrała najwięcej najlepszych not .
1. Dunlop Sp Winter Sport 3D 95H
2. Pirelli Winter 210 Sottozero 95H
3. BF Goodrich Winter G 95H
4. Continental WinterContact TS810 95H
5. Semperit Sport-Grip 95H
6. Fulda Kristal Supremo 95H
7. Nokian WR 95H
8. Goodyear UG GW-3 95H
9. Vredestein Wintrac Xtreme
10. Michelin Pilot Alpin PA2



Temat: Szukam opony Continental Supercontact 185/65/14 H
Gość portalu: els napisał(a):

> więc może nie pisz głupot,
> starzenie się opony owszem ale to nie jest tak jak piszesz, starzenie sie
> gumy
> ma znaczenie duże przy oponach zimowych gdzie z czasem guma robi sie twarda i
> traci właściwości opony zimowej.

Otóż niestety tak nie jest...
Do niedawna jeździłem na Pirelli P6000. Kiedy je zmieniałem, miały 5 lat i
odczuwałem, że się ślizgają - zwłaszcza na mokrym.
Znajomy miał też takie Pirelli P6000, tyle, że prawie nowe. Miałem okazję się
przejechać - ogromna różnica... A mówią, że nawet nowe P6000 słabe są na
mokrym... Fakt, że Pirelli mógł ten model unowocześnić, ale różnica była
naprawdę ogromna...

O porównaniu z Dunlopem SP 9000 już nie ma co mówić... Duuuża różnica (Dunlopy
są po prostu lepsze od P6000, nawet nowych :-)).

Potrzymaj tę starą oponke jeszcze góra ze 2-3 lata na zapasie (jako
dojazdówkę), potem do kosza i kup nową...

Pzdr
Niknejm



Temat: Jakie zimowe opony kupić?
mam w tej chwili test opon zimowych ze szwecji:

klebery w ubieglym roku wypadly mizernie a w tym roku wogole nie byly testowane

najlepiej wypadly w trzech kategoriach - gumy 195/65 r15 t
droga: mokra - snieg - lod

michelin alpine a2 - 7,2 punkta karnego
goodyear ultra grip 6 - 7,3 punkta karnego
dunlop sp wintersport m 3 - 7,4 punkta karnego

roznice miedzy nimi sa minimalne a wiec wedle potrzeby najlepsze sa te
wymienione
ogolnie na 10 gategorii testowych, 3 pierwsze miejsca w tescie to

**** michelin alpin a2 - 21,9 pkt karne
**** goodyear ultra grip 6 - 22,3 pkt karne
**** dunlop sp winterdport m3 - 22,9 pkt karne

ostatni w tescie 14 producentow to

fulda kristall montero odpowiednio - 7,9 - 25,2 pkt karnego




Temat: Yokohama - opony na zimę
W tym sęk, że na allegro sa NOWE opony. Nowe w sensie nieużywane - rocznikowo
niestety trzyletnie.

Dodatkowo przejrzałem ofertę sklepów internetowych
- 135zł kosztują trzyletnie (2004r) na allegro
- 287zł kosztują jednoroczne (2006r) w opony.com.pl
- 197zł za te same w opony.pl.

Podczas, gdy cena zimowych Dunlopów czy Goodyearów w tym rozmiarze oscyluje
wokół 210zł w obu sklepach internetowych.

Czy Yokohamy są aż o 40% lepsze (bo droższe) od Dunlopów/Goodyearów?
Czy raczej nieznacznie gorsze?
O co chodzi z tymi cenami? Skąd taka różnica w cenie?!?!?!

Acha. Własnie znalazłem Yokohamy nówki za 169zł. Czyli 70% różnicy w cenie
pomiędzy ceną w najtańszym a najdroższym sklepie internetowym! To kto tu kogo
robi w balona?!

I trzeba się głowić... a ja chciałem tylko kupić dobre nowe opony w rozsądnej
cenie...




Temat: czym jezdzicie
No tak ja tez mam taka oponke Brigstone (o przepraszam mialem...)
ale nie bylem zadowolony.
Jeszcze na suchym oki ale na mokrym malo stabilna byla.
Teraz wymienilem obie opony na nowe Dunlop D 207 ktorych cena byla 1100 zł
ale utargowałem na 1000 zł.
Wiec teraz bede testowal Dunlopa zobacze jak sie maszynka bedzie prowadzila w
rożnych warunkach.
Przy zmianie na Sportmaxy jeszcze w NTVce byl odczuwalny znaczny wzrost
komfortu prowadzenia i duzo lepsza stabilnosc w zakretach.
Zobaczymy jak to bedzie w CBRce.
Na razie musze je troszke zetrzec bo swieca sie jak psu.......ca.

Pozdrawiam

PS.
Straszne te ceny opon, ale obawialbym sie opon "nowych" ktore przelezakowały
np 2 lata, ale w okazyjnej cenie.




Temat: OPONY przyczepność
OPONY przyczepność
Witam
Czy waszym zdaniem Bridgestony nie są bardziej ślizkie od dunlopów konkretnie
chodzi mi o battlax 190zr17 w stosunku do sportmaxa i czy Dunlop starcza na
dużo mniej kilosów (mam wrażenie że na winklach zbyt wczesnie mnie uślizguje
na Bridgestonie.
Miło mi będzie poznać wasze opinie.
z góry dzięki
PZDR Inex



Temat: Opony zimowe - opinie użytkowników, co warto kupić
A ja mogę polecić Dunlopy Winter Sport M2 (Primera, Punto). W porównaniu z
Michelinami (Yaris) są znacznie bezpieczniejsze, jeździ się w nich pewniej
(najnormalniej w świecie stanęły mi włosy na głowie, gdy przesiadłem się z
moich Dunlopów na Micheliny). W odniesieniu do Goodyearów (Astra, Accord) są
cichsze.



Temat: OPONY przyczepność
cześć
nie wiem dlaczego tak twierdzisz??ja mam dokładnie odwrotne zdanie.miałem dwa
lata temu batlaxy i rzadko mi się uślizgały, nawet w zimnych alpach.potem
założyłem michelina na sezon - był rewelacyjny ale sprzedałem razem z
motorem.rok temu założyłem dunlopa, bo cena mnie skusiła (niższa niz
bridgestone). no i niestety jest bardzo czuły na temperaturę. muszę uważać
poniżej 8st.C no i na początku deszczu - dosłownie "taniec".przebiegi są wyższe
na danlopach, ale okupione przyczepnością.obecnie jeżdzę już bardziej
turystycznie więc się przyzwyczaiłem do dunlopa bo "cenię" sobie cenę i
przebiegi.oczywiście to jest moja osobista opinia i mam nadzieję że mnie forum
nie zmiażdży.
pozdrawiam




Temat: wątek dla Sarawi :)
wątek dla Sarawi :)
Albowiem ciągle znajduję ogłoszenia o Hornetach do sprzedania, będę Ci je
tutaj wklejać a co, może akurat

HONDA CB 600 HORNET błękitny
rok prod. 1999
stan "igła", dwie nowe opony (przód Dunlop D 208FF, tył Dunlop D 205).
Przebieg 26.600 km
drugi właściciel (pierwszym była kobieta)
CENA 13.000 zł
Kontakt:
Tel. 509213330

Widziałam go przelotem, bo gościu akurat odjeżdżał i jedyne spostrzeżenie to
że kolor przepiękny, o stanie technicznym niestety nic nie wiem.




Temat: SZukam oponek??
Czołem
Jeżeli chodzi o Bandita 600 (bo po rozmiarze 160 wynikało by to) to proponuję
Dunlopa D 205 lub nowego D 218 - jeżeli jeździsz raczej turystycznie, lub
Dunlopa D 207 lub D 208 jeżeli jeździsz raczej ostro/agresywnie.
Co do zmiany rozmiaru - nie polecam - tak jak przedmówca poszerzania opony, z
doświadczenie Banditowców jednak wiem, że po zmianie profilu na niższy 600
mniej buja na zakrętach i przy wyższych prędkościach. Przypominam też, ze
najlepiej jest zmieniać komplet opon i o ile możesz sobie na to pozwolić kup 2
opony tej samej marki i modelu, a uwierz mi - nie poznasz motocykla (in plus -
oczywiście.
Pozdrawiam
Szymon



Temat: Ponad 170 mln dolarów zainwestuje dodatkowo Bri...
Ponad 170 mln dolarów zainwestuje dodatkowo Bri...
No to od teraz kupuję "Brinstony", jak je w kartingowym kręgu
zwaliśmy. Od kilku lat są w czołówce testów europejskiej prasy
motoryzacyjnej wraz z Pirelli, GoodYearami, Dunlopami i
Continentalem w niemieckiej prasie oraz Michelinem we
francuzkiej.
Prócz tego warto tez wesprzeć GoodYeary, gdyż pracują w Dębicy.
Pecha ma Olsztyn bo Micheliny są kiepskie - sprawdziłem. Gdyby
nie one to moje 80 konne Punto II doskonale by się prowadziło.
Zimowe Dunlopy trzymały się na suchym i na deszczu prawie tak
samo letnie Micheliny.



Temat: felgi alessio i opony dunlop
NIC :(
NO bo pytanie takie samo jak to: co sądzicie o komforcie jazdy Fiatem? Hehe -
czyli i maluch wchodzi w grę i Marea i ten minibus Fiata itp. ;))
Hehe - opisz Kolego jaki rozmiar a przede wszystkim jaki MODEL tych opon
Dunlop? Każdy producent ma lepsze i gorsze oponki w ofercie (czyt.: droższe i
tańsze).
Natomiast felgi: fajnie że alusy, ale miej świadomość że to te z niższej półki.
Nie mówię, że złe, ale to co powyżej:)
Pozdrawiam!:)



Temat: Jakie zimówki?
Jakie zimówki?
Byłem dzisiaj w pukcie wymiany opon. Cena 4 opon z wymianą:
Dębica Frigo 2 - 672 zł, Fulda Mont - 732 zł, Dunlop M3 - 960 zł, Goodyear VG 7 - 1.040 zł. Jeżdżę głównie po mieście. Proszę o poradę. Co wybrać? Przejrzałem forum. Dębica nie cieszy się popularnością, nie wiem co z modelem Frigo 2 bo nowy. Jest jednak tańsza od Dunlopa o 30%, choć jeśli naprawdę w trakcie codziennej zwykłej eksploatacji różnica między oponami jest odczuwalna to pomyślę o dopłacie.

Pozdrawiam wszystkich kierowców.



Temat: Dunlop M3 + naprawa alufelgi
Dunlop M3 + naprawa alufelgi
Ma ktos wzmiankowane w temacie zimowki? Musimy kupic do celici nowy komplet.
Co byscie polecili oprocz tego?
I nie piszcie, ze mam poczytac opinie na opony.com, bo czytalam i mam
wrazenie, ze o jakakolwiek opone by nie chodzilo, to wszyscy sa b.zadowoleni
i goraco je polecaja:)
Druga rzecz to skrzywiona alufelga-ponoc mozna to zreperowac.Ktos to robil?
Pozdrawiam.



Temat: Jakie oponki preferujecie/polecacie
Jakie oponki preferujecie/polecacie
Zastanawiam się nad zmianą opony i rozważam zakup takich opon:

Dunlop ARROWMAX GT 501J
Dunlop SportMax D 220 F ST G

Bridgestone Battlax

Na których jeździcie, które chwalicie, które polecacie?

MariuszW
er5 3miasto



Temat: Opony zimowe do Punto 1
Po sprzedaży mojego Punto zostały mi zimówki DUNLOP WINTERSPORT M2 z 1999 roku,
kupione w 2000 w rozmiarze 165/65 R13. Na tyle dobrze mi się na nich jeździło,
że DUNLOPY polecam wszystkim. Zostaw jakiś kontakt, jeśli byłabyś zaintesowana
odkupieniem ich w Warszawie za 100 zł - mają około 5 mm bieżnika.



Temat: R13 155/70 Dębica czy Kormorany ??
To banały ale co tam:

Dębica należy do amerykańskiego GoodYear Dunlop Tires (tańszą marką wew.
koncernu jest także Fulda).

Kormoran należy do tych żabojadów z Michelin.

O ile marki flagowe obu koncernów są na wyrównanym, wysokim poziomie to ich
marki masówkowe - zarówno Kormo jak i Dębicca są.. no masowe - tanie i
gówniane. Jeśli nie jesteś rajdowcem - Dębica ponoć jest lepsza i powinna
starczyć.

Natomiast pożądne gumy na zimkę są o oczko wyżej, np. Fulda (to z tańszych) a
Dunlop Winter Sport M3 jest wogle extra.

pozdro

LOlo



Temat: Opony Klebber
Miałem Dunlopy 220 E jako firmowe - tragedia! Głośne jak młockarnia: jak
zakładałem zimówki (GoodYear Ultra Grip - też kupione razem z autem), to robiło
się cicho. Poza tym owe Dunlopy szybko się zestarzały: zaczęły piszczeć (czyli
uslizgiwać!) i kruszyć (odrywały się kawałki bloczków bieżnika!) Działo sie tak
w trzecim sezonie używania. Na oko nie było widać żadnych pęknięć, nawet przez lupę!

Jeśli Cię dobrze zrozumiałem, to uważasz, że nie trzeba wydawać wielkich
pieniędzy na dobre (markowe) opony, gdy tańsze też dobre? Jakoś mam większe
zaufanie do Klebea niż do Barum :-(, a opony, to jedyna rzecz, jaka wiąże moje
auto z drogą i awaria opony jest równoznaczna z poważnymi kłopotami. Byłem w
jedenj z polskich fabryk opon i widziałem różnicę w jakości mieszanki gumowej do
produkcji tych polskich opon i tych produkowanych z logo zachodniego
właściciela! Niebo a ziemia!

vatseq




Temat: Czy o zimówkach można tu coś przedyskutować???
no coz, bo poprostu te Dunlopy sa jakby z innej polki niz pozostale propozycje.
Dayton jest produkowany przez Bridgestona ale sama cena mowi w jaki segment
rynku maja trafiac te oponki. Tak samo z Sawa, tanie oponki i tyle. Gdybys
skasowal z propozycji te Dunlopy to mysle ze padalyby juz rozne porpozycje bo
tam juz jest bardziej wyrowanany poziom.
Pozdrawiam



Temat: czym jezdzicie
No dzieki.
Ja juz troszke przytarłem oponki na trasie do Bialegostoku.
Kurde ale mnie przewialo troszke, a niby w polarze i skórze byłem.
No ale zimno raczej bylo moze ze 2 stopnie.
No ale najwazniejsze ze sucho bylo wiec jazda calkiem przyjemna.
Na razie Dunlopy spisywaly sie dosc dobrze ale jeszcze nie wiele
moge o nich powiedziec. Wchodzi sie w zakrety lepiej niz na poprzednich
oponach.

Te obecne to Dunlop Sportmax D 207
Moze ktoś ma jakies jeszcze uwagi do oponek, tych lub innych?

Pozdrawiam



Temat: Jakie gumy do bandita?!
W Fazerze 600 tył: Bridgeston Battlax 57 wytrzymał mi 11500 km do kompletnego
zdarcia (wyszła biała szmata), z kolei teraz mam Dunlopa D 208 Sportmax i przy
3500 km został mi 1-2 milimetry do znacznika, czyli może pojadę na tym jeszcze
2500 km. Różnicy w przyczepności nie stwierdziłem, Dunlop jest trochę tańszy
ale nie adekwatnie do różnicy w przebiegu (D 208 ok 680pln, a Bridgestony 850
pln-ceny pi razy drzwi z wiosny). Na plus Sportmaxa: lepiej wyglada bo jest
szerszy przy tym samym rozmiarze co widać bardzo wyraźnie, bo qumpel ma Fazera
jeszcze z Battlaxem.
Pozdrowienia




Temat: Pytanie do ekspertow od opon
WItam!
Ja akurat jestem zeswirowany na punkcie opon. To co pisz akoledzy to swieta
prawda. Opone kupuje sie stosunkowo rzadko zatem musi to byc dobra opona. Marku
za zadne skarby nie oszczedzaj na laczkach! Teraz sobie pomysl ile razy miales
akcje tak ze bylo blisko wypadku? W tych sytuacjach tylko dobra opona moze ci
pomoc. Dla mnie to tak jak p...dolic w beznajdziejnej prezerwatywie nie wiadomo
co. Moj wybor absolutnie fantastyczna opona to Dunlop SP 9000 drogi ale nie do
wyjecia po prostu the best. Jelsi nie Dunlop to potem Potenza Bridgestona lub
Michelin Pilot. MIchelin bywa przecietny w osiagach ale ma niedoscigniona
jakosc. Goodyera nie polecam



Temat: opony zimowe
BFGoorich Winter?
Czesc
Wiec na temat tego konkretnego modelu nic nie powiem, ale jakis czas temu
kupywalem opony letnie i pod uwage bralem tansze modele znanych producentow
(Dunlop, michelin itd) lub wyzsze modele mniej zaawansowanych (jesli tak mozna
powiedziec dla odroznienia) producentow. Za namowa kolegow chcialem wlasnie
nabyc BF... ale w kilku sklepach mi powiedziano ze jesli mysle o Dunlop-ie to
BF.... sa na poziomie wlasnie Baruma, Stomila i Debicy tyle ze jakiegos obcego
producenta. Wiec pewnie zbytnio swymi osiagami od polskich producentow nie
odbiegaja.
Ja od siebie moge powiedziec ze uzywam juz od 2 lat (a w rodzince od 5 lat)
opon Kormoran Winter jeszcze z poprzedniej serii. I jedyne co mi troszke
przeszkadza to glosnosc, poza tym opona na dojezdzanie codzienne 25km do wawy w
zupelnosci wystarcza (snieg, deszcz i wszystko to co w zimie). W nowym modelu
Wintera ponoc glosnosc znacznie zredukowano w porownaniu do poprzedniego
modelu, bo wielu uzytkownikow na to zwracalo uwage. I jesli chodzi o te oponki
to polecam.
Pozdrawiam



Temat: wentyl
nie dowiedzialam sie np tego, że nie każdy dunlop jest taki sam.
ja mam w swoim 30letnim holendrze dędki z wentylem dunlop z
metalowym 'wkladem' w środku, a kupione w sklepie mają tam taką
badziewną gumkę.. taka różnica jest dla mnie dość istotna..a nie to,
czy iść na stację napompować czy nie.. :P




Temat: Przewodnik po oponach zimowych
weź dunlopy WS M3 i tyle, Klebery KrispAlpy 3 tańsze i gorsze ktos jeszcze
poecał Goodyear ok. Ale osobiście z własnych doświadczeń nie ma jak Dunlop WS ;)
Co do rozmiaru to 185 to świat z głową a na dodatek będzie zdecydowanie lepiej
na śliskim i na podjazdach i opona tańsza zwykle, jak możesz sobie pozwoliś na
stalowe felgi do zimowych to polecam chyba idealne rozwiązanie - zdejmowanie i
zakładanie opon to nic zdrowego dla nich ;)



Temat: Kto mijał się z prawdą: Prezydent czy Prezes....
Dunlop - do końcowki twojej wypowiedzi. Być może prezydent jest jak Morze?
Wprawdzie jednym daje ale innym zabiera. Jak Ojciec - jednych wynagradza a
innych karze. Jednym więc PO-maga z innymi s-PiS-kuje, wie nawet co zrobić by
niektórzy PoSzLi na jego pasku. Więc na kolana urzędasy o komuszym etosie,
prezesiki komuna-liki bo zyzol-1 wie co mówi.



Temat: pytań kilka malego debilka
Przerobiłem parę lat temu ktm'a lc400e na supermoto, więc powiem Ci co pamiętam.

1. Felgi 17 calowe z przodu i z tyłu są najlepsze do SM, bo zapewniają właściwe
prowadzenie. Ale jakbym pomyślał trochę, zanim wydałem pieniądze na akcesoryjne
felgi, to bym założył tylną 18 tkę na przód, a na tył kupił 17 tkę, w
ostateczności 18 tkę. 17 tki są jeszcze dlatego najlepsze, bo są popularnym
rozmiarem i nie ma problemu z oponami. Z 18 tkami są jaja, jeśli chcesz mieć
dobre sportowe gumy.
Gumy do SM - celuj w Michelina Pilot Power. Ja miałem w KTMie Dunlopy d207 i
było bardzo dobrze. Ceny sobie sprawdź, ale to będzie ponad 300 za przód i
ponad 500 za tył.

2. Nie inwestuj w osłonki, są ważniejsze wydatki. W enduro prawie nic się nie
rozwala przy wywrotce.
Przełożenia zmień, ale najpierw się przejedź, bo może się okazać, że jest ok.
Ja w ktm'ie dołożyłem aż 6 zębów do tylnej zębatki, żeby zyskać na prędkości,
ale w efekcie motocykl zrobił się wołowaty.




Temat: Czy o zimówkach można tu coś przedyskutować???
> Dunlopy o których wspominasz należą już do wyższej półki niż pozostałe!

Wyższej półki cenowej! Niekoniecznie jakościowej!

> Ja Ci radzę nie oszczędzać na oponach zimowych, bo zasadniczo każda im
> droższa tym lepsza i trwalsza.

Tego się nie da udowodnić.

> im droższa i nowszy model tym lepsza!

Tego się nie da udowodnić.



Temat: Czy o zimówkach można tu coś przedyskutować???
Wszystkie powyższe odpowiedzi są sensowne i pokrywają się!
Dunlopy o których wspominasz należą już do wyższej półki niż pozostałe!
Ja Ci radzę nie oszczędzać na oponach zimowych, bo zasadniczo każda im droższa
tym lepsza i trwalsza. Na pewno będą też drobne różnice cenowe tych samych opon
u różnych dystrybutorów ale mniej więcej: im droższa i nowszy model tym lepsza!
W porównaniu z tymi co wspominasz Dunlopka jest w wyższej klasie ale tam możesz
powybierać już między innymi. Poczytaj różne testy ale zawsze zwróć uwagę jaka
to jest klasa opon czy to są tanie wersje opon wymyślonych i opracowanych przez
kogoś innego czy oryginalne najnowsze modele opon, to też jest ważne.
Moja rada: nie oszczędzaj na zdrowiu i życiu swoim i innych użytkowników dróg!!
Kup jak najlepsze oponki!
Pozdrawiam!



Temat: Dębica Furio
Dębica Furio
Wiosną postanowiłem kupić felgi aluminiowe jak i opony. Moj wybór padł na
Dębicę Furio 195/65 R15. Po przejechaniu ok 20tys km. okazało się że
wszystkie cztery opony zostały "wybite" na całej długości. Objawiało się to
tym iż samochod w trakcie jazdy drgał jak i spod kół dochodziło typowe
dudnienie. Reklamowałem je i cóz jak się okazało nasza Debica uznała, iż
przyczyną zaistniałej systuacji mogło być "użytkowanie po nierównej
nawierzchni, przeciążenie, nieoptymalne warunki eksploatacji lub usterka
techniczna samochodu". Pragnę nadmienić, że jeżdzę samochodem z 2001r. (Golf)
i przejecham nim również dystans ponad 20tys. km na oponach Dunlop SP200Sport
175/80 R14 i wszystko było ok! Czuje się w tym momencie "nabity w butelkę".
Sprawdzałem również amortyzatory samochodu i były zużyte w normie. Czy
rzeczywiście powodem zaistniałej sytuacji może być jakakolwiek usterka
samochodu?



Temat: NOWA COROLLA
Niewiem w czym masz problem szczęśliwy posiadaczu nowej Corolli.
Opony Continental to czołówka najlepszych opon.
A to że wyprodukowane byly w 2000 roku niebędzie mieć żadnych negatywnych
skutków dla opony.
Mówi się coprawda że opony mają żywotność ok. 5 lat niezależnie od glębokości
bieżnika ale z doświadczenia opony można dalej eksploatować powyżej tego wieku
bez zauważalnych skutków ubocznych.
Zwłaszcza zachodnie opony są pod tym względem bezproblemowe.
Sam w tym roku dopiero wymienilem tylne opony Dunlopa które wyprodukowane byly
w 93r, a wymieniłem je tylko dlatego że już bieżnik się kończyl.
A więc niemsz co się przejmować rocznikiem twoich opon.
życzę przyjemnej i legendarnie dla Toyoty BEZAWARYJNEJ jazdy !
Pozdrawiam !



Temat: taka madrość dzisejsza
> Wentyl Presta jest długi
> i przy pompowaniu, przy większym ciśnieniu, zaworek opiera się o dno pompki
> pozostając cały czas otwartym

No to faktycznie do wentyli Presta nie nadaje się... moja pompka ma zaworek
jednostronny - nie wiem na ile jest on szczelny, ale dętki z wentylami Presta (w
szosówce) jak i samochodowymi (w autobusie) pompowałem bez problemu.

W ogóle ciężko mi sobie wyobrazić pompowanie pompką bez zaworka jednostronnego
jakiekolwiek wentyle inne niż typu Dunlop (te tradycyjne jak w składakach często
są - one z natury są "jednostronne"). Przeca wtedy gdy zawór (Presta lub
samochodowy) jest otwarty i przytrzymany trzpieniem w pompce, to to co wepchnę
tłokiem natychmiast wylatuję gdy tłok cofam - wystarczy, że ciśnienie w oponie
jest większe niż atmosferyczne. Ew. można jakoś ekstremalnie szybko machać tym
tłokiem ale raczej kiepsko to widzę.



Temat: Opony Klebber
Czemu akurat te?
Po kilku latach męczenia się z oponami Barum
zakupiłem Dunlop 220 Sport. Wszystkie bez wyjątku
popękały po bokach. Teraz kupiłem Dębica Furio i po ok 30 tys.
zastanawiam się po co wydawać mnóstwo szmalu na drogie opony skoro w tych
nie widzę żadnych znaczących wad.
Czy to obłędne podświadome działanie reklamy że głupiejemy na punkcie
super bajeranckich opon?



Temat: która opona lepsza...?
Zjechałem jedną MEZ 2 na ZXR-ze, nie narzekałem za ostro, choć jak dla mnie
przyczepność słaba - nie lubię takich opon (takiego rodzaju gumy - Dunlopy
D207RR są o niebo lepsze). Natomiast mój kumpel miał komplecik MEZ 2 w Yamaszce
Thundercat i był zachwycony - wszystko zależy od stylu jazdy itp. (w zasadzie
od wielu czynników). Mi ta opona nie odpowiadała. Battlaxów nie znam, może
warto je kupić i się przekonać?



Temat: Ja też wróciłem i pytam o oponę.
> Skończyła mi się opona w XVS 1100 A. Gdyby zajrzał tu ktoś kto ma w kwestii
> motocykli cos do powiedzenia, proszę by polecił mi coś na tył (170/80-15).

Mój tata Drag Starem 650 na oryginalnym komplecie wykonał 18 000 km.
Teraz ma założony komplet Dunlopów D 404-przód i K555-tył (170/80-15). Jest
zadowolony. Zwłaszcza, że teraz ma wersję WW (white wall - z białymi paskami na
boku oponki - wygląda koza)

> Opona przednia jest w dobrym stanie i jej nie będę wymieniał.

Dla formalności przypomnę tylko, że wymienia się komplet, ale wiadomo, koszta,
koszta. Jednak, jeśli to nie zburzy budżetu domowego, to polecam. Kiedy założy
się obie nowe oponki to jest zupełnie inna jazda.
Szymon




Temat: Co na przod do ZX-a - 120/65/ZR17
Tak ja jestem użytkownikeim Dunlop D207RR i o nich mogę napisać tylko bardzo
dobrze, ale co do jazdy w zimie to nic o nich nie wiem i wydaje mi się, że w
niskich temperaturach one będą jak z drewna - nie nagrzeją się - to są gumy
które napewno dobrze sprawują się w ciepłe i gorące dni na gorącym asfalcie.
Wydaje mi się, że lepszym rozwiązaniem będą opony na niskie temperatury lub te
reklamowane na duże przebiegi po deszczu (Michelin Pilot Road) ewentualnie wety
- jeździłem kiedyś na takich i mówie Ci jak w ulewie dasz na kolano na rondzie
to wszyscy będą pokazywali jakieś niezrozumiałe gesty pukając się w głowę...



Temat: Mogę trochę przynudzić?:-) ja w sprawie opon:)
to jeszcze 3 grosze
Frigo D odradzam z jednego powodu, jedno ostrzejsze hamowanie i kapcie ida do
kosza. Guma jest bardo wrażliwa na przegrzanie i robi się miękka jak wata.
Micheliny sa niestety przereklamowane i od paru lat staje się to coraz bardziej
widoczne. Mają jedną niepodważalną zaletę, w każdych warunkach dają
subiektywnie podobny marines bezpieczeństwa, po prostu nie zaskakują
niespodziewanie, ale powoduje to w przypadku bardzo niesprzyjających warunków
brak jednak ewidentnej przewagi cech zimówek nad letnimi i w porównaniu z
konkurencją wypadają blado.
Sam zastanawiałem się nad Barumem, ale skuszę się chyba jednak na BFGoodrich,
różnica w cenie na sztuce ok. 30 zł, a opona zdecydowanie lepsza.
Przy wyborze opon kieruj się także ich wyglądem, większość bieżników jest
projektowana na zachodnie rynki, a w Polsce przy nieodśnieżanych drogazch
najlepiej sprawuje się typowy traktor, stąd takie powodzenie miał stary
Kormoran. Minus to oczywiście hałas, a że sporą część zimy to deszcz i chlapa
staje się to uciążliwe.
Z droższych stawiałbym na Dunlopa, ewentualnie Conti (jeżdziłem już dwa sezony
i jest OK, brakuje jedynie nieco ciągu przy ruszaniu na śliskim, ale droga
hamowania bez zarzutu)
pzdr



Temat: Pompka do roweru
> A czy wiecie może gdzie dostanę porządną pompkę do takiego holenderskiego
> miejskiego roweru z wąskimi oponami i mniejszymi, cieńszymi wentylami?

może w sklepie rowerowym?
;)
pompki robi się teraz uniwersalne, z adapterami zarówno do dunlopa (to ten z
gumką), jak i shradera (samochodowe) czy (rzadziej - głównie w szosówkach)
presta - po opisie sądząc, masz ten ostatni.



Temat: wentyl
Są trzy rodzaje wentyli:

Dunlop - takie jak w składakach, ukrainach itp. Badziewie, unikać.

Samochodowe - takie jak w oponach samochodowych.

Presta - chudsze, najrozsądniejszy wybór, gdyż otwór w obręczy jest mniejszy, a
co za tym idzie mniejsze jest osłabienie obręczy w tym miejscu.

Wentyle samochodzowe wprowadzono w rowerach z przyczyn ekonomicznych wyłącznie
(taniej jest produkować ogumienie z jednym rodzajem zaworu a nie z dwoma).



Temat: Koło bez opony!
Koło bez opony!
motoryzacja.interia.pl/news?inf=582470
No proszę, napierw pan Dunlop zrobił opone z węża i fartucha lekarskiego, teraz wracamy do punktu wyjścia - czyli koła bez opony :)
Pociesza jedno: przy takiej konstrukcji nie da się stosować ultraniskoprofilowych szprych i może już nie będziemy oglądać tjuninkowych opon o profilu 35...




Temat: Czy kupował ktoś używane zimówki?
pierwsze w zimowki w zyciu jakie kupilem to byly uzywki Dunlop. Byly swietne i
juz potem nie probowalem jezdzic na letnich zima. Niestety wczesna wiosna
wyjechalem i jak wrocilem do kraju to jedna z nich dostala balona i juz do
niczego sie nie nadawaly. Pomimo ze nikt na nich nie jezdzil.
Uzywane opony trzeba sprawdzic w trakcie zakupu, wywazenie, glebokosc bierznika
bo musi byc duzo wyzszy protektor miz w letnich (chyba 4mm), itp.
Czasem ludzie sprzedali auto a potem jeszcze sprzedaja zimowe opony ktore im
zostaly..



Temat: OPONY ZIMOWE .. ALE JAKIE....?
Firestone wybor jeden z gorszych ale pewnie najtanszy

jesli sie juz decydujesz, kup dobre opony bo to moze byc twoje ubezpieczenie na
zycie, na tym nie warto oszczedzac
195/60 R15 T
Goodyear Ultra Grip 7, Dunlop Wintersport 3D, Michelin Alpin 2
nie wiem jaki masz samochod, jesli uzywasz np. takich to:
165/70 R14 T
Continental WinterContact TS780, Micheli Alpin, Sempirit Winter-Grip, tu
Firestone Winterhawk moze byc tansz alternatywa



Temat: OPONY ZIMOWE .. ALE JAKIE....?
w tej kategorii to:
Goodyear Ultra grip 7, Bridgestone Blizzak LM 20, Pirelli W 190 Snowcontrol
klasifikowane jako najlepsze

dobre sa tez
Dunlop, Semperit, Hankook W440, Uniroyal, Sava Eskimo S3, Continental,
Michelin, Goodyear Vector 5 i Toyo Snowprox S 941

w kolejnosci jak podalem

niestety, Firestone nie zmiescily sie na liscie

na snieg i lod najlepsze sa

Goodyear Ultra Grip 7




Temat: Świat Motocykli - wstyd panowie...
Świat Motocykli - wstyd panowie...
Byłem nieco pijany gdy na stacji benzynowej dorwałem gazete z tytułu. Patrzę
na fotki i... qrwa coś mi nie gra. Hmm jak to jest u mnie a u nich inaczej -
ciężko było myśleć w takim stanie...
Chodzi mi o artykuł w ktorym Szymon śiga na supermoto - chyba suzuki - daje
tam na kolano lub z wyprostowaną nogą - ok.
Później moto stoi sobie na fotce - patrze na opony - taa to Dunlopy D208
pewnie RR lub nawet mieszanka GP - nieważne, ale hmm przednia opona jest
inaczej założona i tylna inaczej...
Jak to możliwe?
Jak można źle założyć opone a potem testować moto? Nie wiem kto je zakładał,
ale nie zwrócił uwagi na kierunek. Jeżeli dobrze pamiętam, to na fotce oda
kołoa mają gumy z bierznikiem biegnącym do środka moto - czyli tylko tylna
guma jest dobrze założona. skoro moto stoi na fotce skierowany kierownicą w
lewą stronę, to kierunek nachodzenia obu gum musi iść w lewą stronę a nie
różnie...
Wstyd!



Temat: Upadli na głowę?
sherlock_holmes napisał:

> Oryginały kupuję z głową - tzn. uszczelki, wszelkie elementy ważne dla
> bezpeiczeństwa itd. Ale:
> - elementy oryginalne hamulców (tarcze, klocki) kupuje tylko nawiedzony snob.
> Można kupić tańsze odpowioedniki oryginałów (tzn. robione przez firmę
> dostarczaj
> ącą na pierwszy montaż) albo lepsze w tej samej cenie (np. Ferodo, Brembo)

Jestem snobem ;-) Dlatego, że OEMowo montowane są w moim modelu samochodu
świetne klocki japońskiej firmy Nisin. Są one niedostępne poza ASO :-( Z
doświadczenia wiem, że np. Forodo nie ma tak dobrych klocuchów pasujących do
tego modelu.

> - opony - można dostać opony ze znaczkiem OE (original Equipment) np. w ASO.

Opony - zawsze kupuję górną półkę w danym rozmiarze/indeksie, kierując się gł.
testami ADAC. Dunlop SP9000 sport to dużo lepsze opony niż OEMowe (w moim
modelu) Pirelli P6000.

> - amortyzatory, żarówki, filtry, oleje, wycieraczki - ogólnie wszystkie
> części
> eksploatacyjne. I tak mają ograniczona żywotność, po co więc przepłacać tylko
> za znaczek, nie mając odniesienia w jakości?

I tu znowu po prostu kupuję górną półkę, nie patrząc na OEM. I tyle.

Oczywiście mógłbym do tego wszystkiego stosować tańsze zamienniki (np. opony za
200zł, a nie za ponad 300 sztuka). Ale IMHO za prawdziwą różnicę jakościową
warto dopłacić. A gdzie jest ta 'prawdziwa' różnica - powiedzą doświadczenia
własne, wzgl. testy (np. ADAC), czy doświadczenia znajomych.

Pzdr
Niknejm



Temat: Czy o zimówkach można tu coś przedyskutować???
Czy o zimówkach można tu coś przedyskutować???
Mam kilka na uwadze i chcę coś więcej dowiedzieć się, rozmiar 165/70R13.

DUNLOP - SP WINTER SPORT M3
DAYTON - DW500
SAWA - ESKIMO S3
TOYO - S941
BARUM - POLARIS 2
KLEBER - KRISALP 3
UNIROYAL - MS Plus 5
FULDA - KRISTALL MONTERO
SEMPERIT - WINTER - GRIP



Temat: wentyl
Więc sama sobie częściowo odpowiedziałaś na rozwinięcie zadanego na
początku dyskusji przez siebie pytania ;-)
>wymieniam dętki..i zastanawiam sie ktore wentylki są lepsze: takie
>zwykłe, standardowe, czy samochodowe?
Znaczy: jeśli wybiorę dunlopa, to tylko z wkładem metalowym, który
jest wytrzymalszy, ale ma też czasami swoje fochy (kulka się czasami
blokuje) :-D.
Prawdę mówiąc, na podstawie tej dyskusji można napisać niezły
artykuł albo małą pracę naukową.



Temat: opony
> właśnie wróciłem z dolomitów na Dunlop st220,miałem wcześniej D207F i uważam
> że były lepsze niż ten "nowy,lepszy" - wypust st220.

Hej. Chyba ktoś wprowadził Cię w błąd. st 220 to następca D 205, a nie D 207,
tak wię to ZUPEŁNIE inne przeznaczenie tych gum. Ja mam zupełnie inne sygnały
od użytkowników tej opony. Raczej in plus niż minus. Zwłaszcza, gdy zestawia
się je z D 205. Na D 207, D 207RR, czy D 208 nie zrobisz 20 000 km.
Pozdrawiam
Szymon



Temat: Jakie opony?
Jakie opony?
Na dniach zamierzam kupic tylnia oponke do moto ale zupelnie nie mam pojecia
jaka wybrac: Metzeler MEZ1 (2,3,4?) Dunlop D205 (207?) a moze jakas Pirelli
lub Michelin`a? Dodam ze chodzi o naked`a i glownie chodzi mi o rozsadny
kompromis pomiedzy dobrym trzymaniem sie drogi a duzym przebiegiem. Wdzieczny
bede za jakies opine tych oponach.

PZDR



Temat: Opona do GSX-600F
Dunlop D207 RR - spoko oponki - ostatnio sie przymierzalem do ich zakupu (tyl
to wydatek okolo 900zl)!! sa mieksze od D205!! do swojego gsxfa600 nie kupuj
czasem wiekszej niz 150 [jak zaleca producent] (np. 180) kumpel kiedys kupil
taka do swojego gsxfa 600 i "lamal sie" w zakrecie - tyczy sie to twojego
sprzeta [na chudych kolach - hehe] (150 - jak to wyglada?), a nie wszystkich
motocykli (aby nie bylo nieporozumien)!! zawsze mozna kupic uzywana!!

ZXR 750 (high speed) Wrocław!!



Temat: Opony do wszystkich motocykli
Opony do wszystkich motocykli
Oferta Opon DUNLOP
Custom Touring, Sport Touring, Sport, Super-Sport/Rennsport, Motorrad-Reifen,
Enduro, Moto Cross.
Rodzaje:
Elite
Arrowmax,
Sportmax D
Sportmax Mutant
Sportmax Qualifier
Sportmax GP Racer
Sportmax Touring
Sportmax Redline
Trailmax

Oferta Opon METZELER
Supersport
Sport
Classic
Custom Touring
Enduro Street
Enduro On/Off
Cross
Scooter
Moped
Rodzaje: Soft, Soft/Madium, Mid/Hard, Hard

Oferta Opon AVON
Viper, Azaro, Venom, Storm, Distanzia, Gripster, Roadrider

Oferta Opon BRIDGESTONE
Medium, Soft, Hard
Custom
Cross
Sport
Chopper

Każda szerokość, każdy rodzaj bieżnika
Przy zamówieniu dwóch opon – RABAT
Szybko, solidnie, konkurencyjne ceny.
Tel. 692-681-003




Temat: Chiny dokonały egzekucji byłego tybetańskIego m...
TY mówisz to poważnie? Byłaś kiedyś w USA? Tam WSZYSTKO jest
Made in China (może oprócz szybko psujących się artykułów
spożywczych). I nie chodzi tu tylko o artykuły z niższej półki
cenowej, w przypadku których tylko drastyczne obniżenie kosztów
produkcji pozwala osiągnąć zysk i to przy dużych ilościach, tak
żeby świeży obywatel z Porto Rico na permanentnym zasiłku lub
pracujący na czarno za psie pieniądze turysta z Polski mógł
sobie na WSZYSTKO pozwolić. To można jeszcze zrozumieć. w KOńcu
AMerykański MOdel Życia zobowiązuje. NIestety W Chinach
produkuje sie juz tez bardzo drogie artykuły a to już świadczy
wyłącznie o chciwości amerykańskich przedsiębiorców a komu jak
komu ale przedsiebiorcom to prez Bush (czy jak go się określa
pieszczotliwie na różnego rodzaju demonstracjach "Son of the
Bush") krzywdy zrobić nie da. Sam kupiłem najwyższy model
rakiety tenisowej Dunlopa, która tak czy owak kosztuje ponad 200
$. I gdybym chciał zbojkotować CHiny musiałbym zrezygnować z
uprawiania tenisa w ogóle.



Temat: Nowa lista obecności
Cześć! Tym razem obecny!

Moto wstawiłem do PolPosition, jest na sporym przeglądzie!
Bedzie hamownia, wymienilem juz klamki i teraz szykuje sie do malowania
również aerografem!
Aha musze tez zamowić opony i prawdopodobnie beda to Dunlopy D220 bo
okazaly sie najtansze w zakupie.
Pozostale elementy w maszynie sa w porzadeczku.
Aha wygralem licytacje na ebayu i sciagam zadupnik, tzn. garb do Hayabusy,
wiec niebawem moto nabierze wygladu.
Aha mam tez w odwodzie tlumik skretu Ohllinsa od kolegi za taniocha 500 zl
nowka do Hayki.

Pozdrawiam
Dual



Temat: Jakie opony?
sunshine600 napisał:

> Na dniach zamierzam kupic tylnia oponke do moto ale zupelnie nie mam pojecia
> jaka wybrac: Metzeler MEZ1 (2,3,4?) Dunlop D205 (207?) a moze jakas Pirelli
> lub Michelin`a? Dodam ze chodzi o naked`a i glownie chodzi mi o rozsadny
> kompromis pomiedzy dobrym trzymaniem sie drogi a duzym przebiegiem. Wdzieczny
> bede za jakies opine tych oponach.
>
> PZDR

Panowie:
Akurat w tym temacie nie ma madrych.
Czytalek dziesiatki rad i okazuje sie ze to co dla jednego jest dobre i
zadawalajace po zamontowaniu do innego motocykla lub w innym rozmiarze jest
calkowicie nie do zaakceptowania. Nawet indywidualny styl jazdy ma ogromne
znaczenie. Wypowiedzi innych traktujcie tylko i wylacznie jako porade a nie jak
wyrocznie bo sie gleboko rozczarujecie (jak ja)




Temat: co ile km zmieniacie oponki???
cześć
na xx nowe Dunlop D207 - 8000km, ale była już mocno "łysa",
D205 - prawie 14000km i jeszcze by poszła, Micheliny Macadam'y do 13.000km i
były do końca bezpieczne i pozwalały na wiele nawet na mokrym.
Oczywiście ww. możliwe przy stylu "retro":)) - bez palenia gumki.
pozdrawiam



Temat: Jakie oponki preferujecie/polecacie
www.cgs.cz/index.php?stranka=4&scid=7 tu można się zorientować czy
jest coś co by Ci odpowiadało. Jesli chodzi o jakość to mój drugi Mitas tylni i
wiem, że nie ostatni. Na przodzie mam teraz Dunlopa, ale napewno wymienię go na
Mitasa właśnie ze wzgledu na cenę.
Pozdrawiam
XTZ



Temat: zróbmy nasz własny ranking opon...............
Zgadzam sie ze speedem...również używam Dunlopa D207RR oponki
rewelacja...trzymają sie niesamowicie i szybko sie rozgrazewają...gdy już
dojdzie do uslizgu raz na sto lat na kolanie obsuwają sie bardzo delikatnie i
kontrolowanie...na deszczu jest juz trochę gorzej...jedyna wada tych opon to
krótka zywotnosć...w CBR1100XX starczają na 6000km...



Temat: co sadzicie na temat gpz500s?
Kupiłem go w kwietniu i uważam że jest fajniejszy od GS-a. Mocniejszy o 10KM,
chłodzony cieczą, lepiej obudowany, dłużej wytrzymasz duże predkości. Po
wymianie opon z Dunlop przód, Metzler tył na komplet Heidenau przestał być
wrażliwy na koleiny i zdrapki. Mój ma dwie tarcze z przodu i hamulce są na
prawdę super na nowych klockach Goldfren. Bardzo poręczny, łatwo go rzucić na
kolano w razie potrzeby. Tak od 7000obr/min ma to pchnięcie, jakby Cię ktoś
popchnął w plecy. Oczywiście trzeba przy nim robić to co trzeba, czyli wymiany,
przeglądy itd. Natomiast przydałaby mi się do niego instrukcja.



Temat: Problem z rozmiarem opon do Suzuki - Help!
Problem z rozmiarem opon do Suzuki - Help!
Niech ktos mi powie jaki rormiar opon Suzuki zaklada seryjnie na Bandyty600
(GSX-F600 pewnie tez). Mam zamiar kupic sobie do moto troszke szersza oponke
i upatrzylem sobie pieknego prawie nie jezdzonego Dunlopa tylko w rozmiarze
170/60/ZR17. Problem polega na tym ze Suzuki na wachaczu nakleja "zakladac
rozmiar 150 tyl 110 przod", a w ksiazce serwisowej doczytalem sie 160 tyl,
120 przod. Co klamie? Naklejka na wachaczu czy ksiazka serwisowa?

Boje sie zakladac opone 170 na felge przystosowana tylko na 150, moze ja
wtedy za mocno felga sciskac. Przynajmniej tak mi sie wydaje.
Salon Suzuki niestety nie mogl mi pomodz.

Czy jakis wlasciciel bandyty czy GSXF600 zakladal laczke 170? Jak sie jezdzi?

Prosze o pomoc bo mi moto stoi w garazu na lysej oponie a tu wiosna piekna i
smigac trzeba.

PZDR




Temat: Mogę trochę przynudzić?:-) ja w sprawie opon:)
Witaj,
ja używam Dębicy Frigo Directional od 5 lat i uważam je za bardzo dobry
kompromis pomiędzy ceną i jakośćią.

Polecałbym Michelin Alpin 2 ewentualnie Continentala Winter Sport.
Pozdrawiam,
vwdoka

qrakki999 napisał:

> Qrcze bo już 'zgupiałem' całkowicie.
> Mam oferte od znajomego kilku opon zimowych do mojego auta.
> Może poradzicie co wybrać? Dylemat taki: mam 1000 zł (ale niekoniecznie
> wszystko muszę wydać:)). Jeżdżę głównie po mieście. Opony napewno posłuża na
> 2 - 3 sezony do tego auta. Auto to POLO 1,2 65KM. Rozmiar 165/70R14
> A ceny takie
> Barum Polaris 2: 570 zł / 4szt
> Michelin Alipin 2: 960 zł / 4 szt.
> Goodyear UG6: 980 zł/4 szt.
> Dunlop: 920 zł/4 szt. (nie pamiętam modelu)
> Continental: 1050 zł/4 szt. (j.w.)
> Kleber: 750 zł/4 szt. (j.w.)
>
> Oprócz bezpieczeństwa chciałbym aby byłe komfortowe - ciche.
> Barum mają nawet dobre recenzje i są polecane do małych aut.
> Reszta to już dla mnie drogie opony, ale inwestycja rzęu 100 zł więcej na
> sezon to niedużo jeżeli te opony są w stanie dać więcej (bezpieczeństwo,
> komfort). Oczywiście wolałbym te 400 zł mieć niż nie mieć.
> Stąd dylemat: Czy kupoważ Barumy za 570 i 400 zł przeznaczyć np. na bagażnik
> dachowy?:), czy zainwestować w droższe opony?
>
> Pomóżta bo w śniegi w końcu wjadę na letnich:/
> pzdr
> Q




Temat: Opona do GSX-600F
Ja tez mam na tyl 150/70-17 i jak przyjdzie czas to bede szukal cos trwalego.
Na sportowej przyczepnosci mi nie zalezy (oczywiscie z przyczyn ekonomicznych ;)
Podobno pod tym wzgledem (trwalosci) dobra jest DUNLOP D 205. I kupilbym chyba
160. Wejsc-wejdzie, o dyfer trzec nie bedzie, tylko nie wiem, jak bedzie z
prowadzeniem. Jesli bym zalozyl (gdyby weszla) 180, to napewno byloby to czuc,
ale ten 1cm?



Temat: opony
cześć
właśnie wróciłem z dolomitów na Dunlop st220,miałem wcześniej D207F i uważam że
były lepsze niż ten "nowy,lepszy" - wypust st220.dopiero są bezpieczne jak się
mocno rozgrzeją, a jak tu się rozgrzać jak na 2000metrów nad p.m. jest zimno?a-
ha na mokrym to jeździłem jakbym połknął kij od miotły.wogóle ich nie czuję.
Jeszcze wcześniej miałem michelin macadam i to był dobry wybór, chyba
najlepszy. kolega wyżej pisał o bridgestonach, też bardzo dobre tylko ta
kasa.jak chcesz więcej info to na priv
pozdrawiam



Temat: Ponad 170 mln dolarów zainwestuje dodatkowo Bri...
Juz of paru lat kupuje Bridgestony Potenza SO-2 (Pole Position).
Tylne starczaja tylko na jakies 5-6 tys mil ale za to samochod (
homepage.mac.com/basia/PhotoAlbum1.html) idzie jak po szynach szczegolnie
dobrze trzymaja w szybkich zakretach. Znacznie lepiej niz Conti, Dunlopy czy
Micheliny.

I zdaje mi sie ze Schumacher tez jezdzi na Bridgestonach i nie narzeka...



Temat: czy wystarczą tylko zimowki na przód czy nie?
ja zalozylbym na przod zimowki bo to wlasnie przednie kola odpowiedzialne sa za
skrecanie a jesli masz przedni naped to rowniez umozliwiaja ruszenie z miejsca,
a jesli chodzi o hamowanie to zakladajac ze rozklad sily hamowania jest 50/50
na os na sniegu czy lodzie to niezaleznie czy beda z przodu czy z tylu beda
mialy taki sam wplyw na skutecznosc hamowania (wydaje mi sie to logiczne)
jedyny i niezaprzeczalny fakt przemawiajacy za zimowkami na tylnej osi to tylny
naped i ewentualna lepsza przyczepnosc tej osi podczas hamowania na zakrecie
moze powinnas sie zastanowic nad zakupem 4 uniwersalnych zawsze beda "lepsze
niz letnie zima i rownoczesnie lepsze niz zimowe latem"
polecalbym
1. goodyear vector 5 ms
2. dunlop sp all season ms
3. vredestein quatrac 2
4. pirelli p2500 euro
5. debica navigator
w tej kolejnosci wszystko zalezy od ilosci gotowki jaka mozesz przeznaczyc na
oponki
jesli nie mieszkasz w gorach lub innej czesto i bardzo zasniezonej okolicy to
powinny takie uniwersalne oponki wystarczyc do bezpiecznego porusznie sie po
drogach.
polecam tez stronke www.opony.com.pl tam znajdziesz sporo opini uzytkownikow o
roznych oponach, mozesz sprawdzic tez czy interesujacy cie rodzaj opony i wzor
bieznika wystepuje w odpowiadajacym ci rozmiarze i zorientujesz sie w cenach
tychze opon
pozd
R.W.



Temat: opony-[ytnie
Ad.1
Tak,opony całoroczne oferują w Polsce np. firmy Dunlop i TC Dębica. To
wprawdzie tylko kompromisowe rozwiązanie, ale zimą zapewnia wyższy poziom
bezpieczeństwa niż opony letnie, a latem mniejszy hałas niż ogumienie zimowe.
Ad.2
Zaleca się, aby na wszystkich czterech kołach były opony tego samego rodzaju
(albo tylko zimowe, albo tylko letnie, albo tylko całoroczne), ze względu na
niebezpieczeństwo zarzucenia. Jeśli - wyjątkowo! - zachodzi konieczność
krótkiej jazdy z innym ogumieniem z przodu, a innym z tyłu to zasadą powinno
być montowanie opon lepiej dostosowanych do warunków atmosferycznych (np. zimą -
zimowych)na kołach napędzanych (w wypadku Fiata Cinquecento - z
przodu).



Temat: Opony?
> tak z czystej ciekawości, dlaczego ludzie chca zamieniać rozmiar opony
wskazany
> przez producenta samochodu na inny? Wydaje mi sie to jakies irracjonalne.

1. Często opony zimowe zakłada się o ''rozmiar'' węższe niż letnie. Większy
nacisk na jednostkę powierzchni styku = lepsze ''wgryzanie'' się np. w śnieg.

2. Czasmi zdarza się, że np. polpularna u nas Dębica nie robi danego rozmiaru
opon. Przykładem może być Kia Picanto. Opony w tym rozmiarze co zaleca
producent są, ale Dunlopa, Michelina, Pirelli. A ja chcąc Dębicę (no cóż, nie
każdy sra forsą :-) muszę wybrać rozmiar węższy o 10 mm.




Temat: Minusy i plusy kadencji Uszoka
We Katowicach sie brukuje, zaś we Chorzowie "kocie łby" sie odkrywo. Ściongajom
na rynku asfalt aż sie pokoże kostka kero pamiynto jeszcze Wilhelma II.
Może mo i racja prezydium że to bydzie jakoś atrakcja we Chorzowie yno szkoda
że to som drogi kaj dziynnie kupa aut jeździ na Stary Chorzów, Siemianowice a
niy trzeba godać że drogowce na przełomie wiyków XIX i XX niy zdowali sie
sprawy co kombinuje John Boyd Dunlop i jaki bydzie mieć współczynnik tarcio
jego wynalazek we kontakcie ze kostkom brukowom.
Drugo rzecz to tako że jak te dzisiejsze drogowce ta staro kostka "bez
przipadek" powyrywajom to wiadomo jak ja nazot powsadzajom przi okazji
miyszajonc z kostkom nowoczesnom.



Temat: Minusy i plusy kadencji Uszoka
reden6 napisał:

> We Katowicach sie brukuje, zaś we Chorzowie "kocie łby" sie odkrywo.
Ściongajom
>
> na rynku asfalt aż sie pokoże kostka kero pamiynto jeszcze Wilhelma II.
> Może mo i racja prezydium że to bydzie jakoś atrakcja we Chorzowie yno szkoda
> że to som drogi kaj dziynnie kupa aut jeździ na Stary Chorzów, Siemianowice a
> niy trzeba godać że drogowce na przełomie wiyków XIX i XX niy zdowali sie
> sprawy co kombinuje John Boyd Dunlop i jaki bydzie mieć współczynnik tarcio
> jego wynalazek we kontakcie ze kostkom brukowom.
> Drugo rzecz to tako że jak te dzisiejsze drogowce ta staro kostka "bez
> przipadek" powyrywajom to wiadomo jak ja nazot powsadzajom przi okazji
> miyszajonc z kostkom nowoczesnom.

W tym tymacie polecom Holteistrasse we Kattowitz:))

Taki piykny bruk tysz wystaje kajniykaj na gliwickij.




Temat: nie jeździć na "chińczykach"
Masiwo, proponuję Ci Dunlopy Sportmaxy, kupiłem w zeszłym roku jako
nawe obuwie do YZF'a, sprawują się znakomicie, nawet przy niskich
temperaturach, w zakrety można zchodzić na kolanko bez obawy o to,
że sprzęt zatańczy. Podczas zimowych jazd bylem zostałem miło
zaskoczony przyczepnością podczas opadów śniegu. xD Szczególnie przy
bardzo ostrym hamowaniu przodem nawierzchnia jest dobrze czytelna i
czuć moment tej granicy przyczepności.
Jako że fazer ma chyba takie same rozmiary felg, powinnaś je bez
problemu dostać do Swojego moto. Aha, nie daj się kusić, jeżeli ktoś
bedzie Cie namawiał na inne rozmiary, niż te fabryczne, podane przez
producenta, gdyż sprzęt np. na szerszym tylnym laczku może się
bardzo nerwowo prowadzić, szczególnie w przypadku podłóżnych
nierówności i kolein, oraz będzie go ciężej złożyć w winkiel.
Pozdrawiam yamsz
Puści klamę, ruszy i na horyzoncie zniknie...



Temat: opony
opony
własnie nabyłem Hondę XX. Głównie dla jej własciwości jako długodystansowego
turystyka, ale planuję też śmignąć kiedyś z Vkm/h. A więc głównie
turystyka i dobry aqaplaning mnie interesuje, ale równiez okazjonalna
wytrzymałość na takie prędkości.
Jakie opony radziłbys kupić. Myślałem o Dunlop lub Michealin.



Temat: Steper-Warto Kupić???
warto !
Stepper bardzo mi pomógł w odchudzaniu. Był czas , że ćwiczyłam po 40 minut dziennie, ale średnio wychodziło mi około 13 minut - około 100kcal. Ćwicząc bardzo ładnie schudły mi uda i pośladki. Naprawdę polecam.
Mój stepper kosztował 320 zł (chyba, w każdym razie ponad 300 zł). Firma chyba Dunlop. Jest ładny, pomarańczowy z taką wysoką rączką.



Temat: Flamagas
To była zdaje się domena chłopców, bo nie pamiętam żebym ja i moje koleżanki
się w coś takiego bawiły. Natomiast chłopcy wymieniali się ze sobą adresami i
naklejkami, które dostawali od firm. W ramach sympatii wtajemniczali nas kto,
co i od kogo ale ja nigdy z tego nie skorzystałam, nie zależało mi na naklejce
z napisem DUNLOP lub podobnej. :-)




Temat: Moto& & #35 8211;Piknik wyścigi równoległe na 1/4mili. Szymany
Focus srebrny metalic kombi, światła przy McDonaldzie. Ja mam Bridgestony TW
48, takie pół na pół w teren i na szosę. Może kupię używkę taką samą, a jak
zjeźdżę obie opony to spróbuje Dunlopy Trailmax-y. A mieszkam w Komorowie. Tą
trzydniówkę chyba spędzę lokalnie, natomiast 8-go maja jadę do Yamahy na
Połczyńską, mają być jazdy testowe nowych motocykli. Chcę spróbować ten nowy
XT660. Jakby co "artur.jakobczak@peri.pol.pl". Pozdr.



Temat: Nowa lista obecności
Witam. Serwis ma nazwe na M i od nas jest dosc daleko:) To chyba starczy a jesli
nie to kiedys znajdowali sie na Heyki:) Tyle juz na pewno starczy. Oddaje konia
w poniedzialek wiec jak wroci napisze co bylo nie tak i czy juz jest zdrowy. Do
tego zalatwilem sobie Dunlopa D208 i mam pytanie czy ktos na tym smigal i czy to
dobra opona bo cene dostalem na nia dobra.
Pozdrawiam.
PS. W niedlugim czasie moj skromny sklep zacznie juz normalnie funkcjonowac wiec
zaprasza - www.moto-abc.pl



Temat: Co sądzicie o zimowych oponach DĘBICA FRIGO???
Gość portalu: dziubek napisał(a):

> skolmi napisał:
>
> > Wszelkie dewagacje, że wszystko co polskie to "fu i be", mnie
> > nie przekonują.
> >
> > Nie kupujcie tylko koreańskich!!!
>
> Sam tez nie jestes zbyt przekonujacy.

Mogę dodać tylko tyle - jeździłem na jednych i na drugich i na Conti jeździ się
lepiej niż na Dębicy. Nic zresztą dziwnego - niedawno czytałem test kilku
tanich opon w porównaniu z jakąś droższą oponą (Dunlop chyba). Różnice w drodze
hamowania na mokrym i śniegu były spore (nawet powyżej metra-dwóch). Mnie to
przekonuje, zwłaszcza, że jest godne z moimi subiektywnymi odczuciami ;-)
Coś za coś, jak zwykle. Albo taniej, albo lepiej...

Pzdr
Niknejm




Temat: jakie ryzyko alufelgi na zimę???
greenblack o tym juz kiedys pisal. Lakiery ktorymi sie pokrywa teraz felgi
aluminiowe sa w jakis sposob testowane na dzialanie srodkow ktorymi sie
posypuje drogi. Wiec raczej tu wielkiego zagrozenia bym nie upatrywal. Raczej
gorsze jest to ze pod wieloma kaluzami kryja sie glebokie dziury.
Natomiast co do ceny nietypowych rozmiarow opon zimowych, to ja chcac kupic na
swoje fabryczne felgi opony zimowe pewnie zaplacil bym tyle samo. Z polskich
producentow nikt nie mial takiego rozmiaru. Wybor byl tylko w Dunlopie,
Michelin i GoodYear, ale tam min 400zl za sztuke. Skonczylo sie na tym ze za
1200zl kupilem drugie felgi stalowe o mniejszym rozmiarze i opony zimowe juz w
bardziej przyzwoitym rozmiarze a co za tym idzie i cenie. W sumie
zaoszczedzilem jakies +/- 500zl
Pozdrawiam



Temat: Opony zimowe BFGoodrich Winter 2 T/A
Opona GF GOODRICH ma pochodzenie amerykańskie - tam jest bardzo popularna i
należy do segmentu opon tańszych. W tej chwili należy do Michelina do którego
należy także Kleber. Opinia moja jest taka że Goodrich to dobra opona w relacji
cena jakość. Nie możesz sie od niej spodziewać osiagów Dunlopa ale na pewno ma
leosze własności niż polskie produkty za niewygórowaną cenę. Jak na razie mój
znajomy kupił tą opone i twierdzi że jest ok. ja w tym roku zdecydowałem się na
Klebera Krisalpa HP i jestem mile zaskoczony. Nie obawiaj sie zakupu tejże
opony. Różnica między Kleberem a Goodrichem to kwota około 5 PLN w rozmiarze
który sugerujesz. Decyzja należy do ciebie.
Pozdrawiam ARAFAT



Temat: Opony-baloon
orl napisał:

> hmm, dzownilem po kilku servisach oponiarskich w wawie i wszedzie bylo
srednio
> 30 PLN drozej na oponie niz w opony.com.pl czy w baloon.pl . Poza tym
gwarancje
>
> na opone masz producenta a nie sprzedawcy. Wiec jak wyjdzie jakas wada to
> reklamujesz u producenta a nie w sklepie. NO chyba ze lubisz dluzsza droge

Spróbuj na Okaryny 15 na ursynowie te.6436155.
Ja kupiłem tam Klebery 185/70R14 po 232 lub 230. Akceptują karty. Wyboru
wielkiego nie ma ale jak chcesz coś z tego: Dębica, Kormoran, Kleber, GY
Michelin i chyba Dunlop.
Co do gwarancji to prawda że daje producent ale ja pojadę na okaryny i tam
wszytsko załatwię łącznie ze zdjęciem opony itp. Co jest dla kogo lepsze niech
sam zdecyduje.



Temat: jeszcze raz opony zimowe
jeszcze raz opony zimowe
Mam zamiar kupic opony zimowe
wybor ograniczam do trzech opon:
Goodyear Ultra Grip 6
Dunlop Winter Sport M3
Continenetal ContiWinterContact TS780

Odrzucilem po rozmowach z wczesniejszymi uzytkownikami marki opony
Michelina Alpin A2
Czy slusznie?
Ktore wybralibyscie?



Temat: Ciekawe wyniki testu.
heheheheheh nie wnikając w głęboko odkrywcze myśli przedmówców, polecam Dunlopa
WS M3 założyć sobie jak jest poniżej zera i zobaczyć na własne gały róznicę w
stosunku do opony całorocznej.

tak przy okazji zwykle im zimniej tym lepiej zauważana róźnica podobnie im
gorsze warunki, co roku widzę setki tych mądrali na letnich lub całorocznych
oponach którzy jak tylko sypnie i sie zrobi -5 czy -10 stopni nie moga ogarnąć
auta no ale to tylko dzień czy dwa potem tydzień mokrego asfaltu i znów są
królami rozsądku i co najważniejsze nie dali sie zmanipulować reklamie. Mądrość
ludzka nie zna granic!!!



Temat: YARIS FORUM CLUB - cz. 7
Witam,
Radzie, jesli chodzi o te glosnosc, to sobie pomyslalam, ze to moze
jeszcze "wina" zimowych opon..tzn. te opony Dunlopa ogolnie sa naprawde
cichutkie, ale byc moze przy wiekszych predkosciach zaczyna byc je
slychac...zreszta jak bedziesz decydowal sie na zakup to daj znac - pojedziemy
na przejazdzke:-)....Moze od razu upieke kilka pieczeni na jednym ogniu...Adam
sie przejedzie "nowym Yariskiem", Tobie tez moze dam sie przejechac:-)))))moim
autkiem...no i po trzecie bedziemy mieli okazje by znow sie spotkac..
Co do spalania, to niestety nie bardzo Ci pomoge, bo jak niewiele jezdze po
miescie...moj samochod jest glownie "wypadowy"..dlatego te prawie 10tys km w
pol roku....Poza miastem, zima...na trasie W-wa-Zakopane i odwrotnie...srednie
zuzycie ok 5.7l/100km - uzywam benzyny 98 oktanowej...Ale ogolnie to namawiam
na te wersje, bo naprawde smierc nie zaglada w oczy przy wyprzedzaniu (domyslam
sie,ze przy wersji 1.0 tez nie jest tragicznie, ale niektorzy troszke
narzekali..ja jak wiesz jestem nowicjuszem samochodowym, ale wyprzedzanie moim
samochodzikiem naprawde mi nie straszne). To tyle info na dzis, pozdrawiam
serdecznie Ciebie i wszystkich forumowych przyjaciól



Temat: Jakie opony wybrać ?
A jezdziles kiedys na Michelinach? Popytaj ludzi ktorzy duzo jezdza na tych
oponach i mieli doswiadczenia z innymi gumami - kazdy kogo stac kupuje
Micheliny. W testach wygrywaja inne opony, zycie mowi co innego.
A jesli bardzo chcesz wiedziec, jakie opony uzytkowalem, oto lista:
Debica - prawie wszystkie modele (D124, Vivo, Tersus, Furio, S-25, S-30, Frigo
Directional, Navigator)
Kormoran D164, Impulser, Snowpro (ani snow, ani pro)
Michelin MXT, XT1, Pilot Exalto, Alpine
Pirelli P6000 (zobacz opinie o tej oponie na www.opony.com.pl,ja cudem sie
uratowalem na deszczu)
Conti EcoContact
Kleber Viaxer
Barum, Matador, Ceat Spider, Dunlop, Bridgestone (o nich zapomnialem, godny
rywal Michelina) i jeszcze pare innych
Starczy?
Nikogo nie namawiam, kazdy ma inne doswiadczenie.




Temat: Jakie opony wybrać ?
Gość portalu: Tomek napisał(a):

> A jezdziles kiedys na Michelinach?

jeździłem i nie byłem zachwycony

> A jesli bardzo chcesz wiedziec, jakie opony uzytkowalem, oto lista:
> Debica - prawie wszystkie modele (D124, Vivo, Tersus, Furio, S-25, S-30,
Frigo
> Directional, Navigator)
> Kormoran D164, Impulser, Snowpro (ani snow, ani pro)
> Michelin MXT, XT1, Pilot Exalto, Alpine
> Pirelli P6000 (zobacz opinie o tej oponie na www.opony.com.pl,ja cudem sie
> uratowalem na deszczu)
> Conti EcoContact
> Kleber Viaxer
> Barum, Matador, Ceat Spider, Dunlop, Bridgestone (o nich zapomnialem, godny
> rywal Michelina) i jeszcze pare innych
> Starczy?

Nie, nie wystarczy bo można przedstawić dwa , trzy razy dłuższą listę opon na
których nie jeździłeś i to już jest powód żeby tak skrajną opinię jaką
wyraziłeś "....tylko Michelin....." uznać za niemiarodajną i tendencyjną. I
tyle chciałem pokazać pisząc to co napisałem, że fascynacja jedną marką
pokazuje tylko Twój gust i upodobanie a nie ma nic wspólnego z obiektywnością
oceny.

> Nikogo nie namawiam, kazdy ma inne doswiadczenie.

Jasne i o to chodzi , przedstawić swoje zdanie i OK, ale wypada napisać że to
Twoje własne zdanie a nie prawda objawiona przez najmądrzejszego z mądrych:-)))

Pozdrawiam , els




Temat: Polećcie dobre i ciche opony.
Polecam strone:
www.tirerack.com/tires/index.jsp.
Wiem ze dostepnosc niektorych opon i ceny nie maja odbicia w Polsce,
ale polecam bo strona ta zawiera wiele porownan opon tej samaej klasy.
W moim '87 MB za rada Tirerack mam Dunlopy SP Sport A2, i uwazam ze naleza
one do najlepszych. Przy gwarancji 50 tys. mil mam juz 45 tys i nie wymagaja
jeszcze wymiany



Temat: Polećcie dobre i ciche opony.
Na pierwszym miejscu Michelin (szczególnie polecam eksploatowane obecnie Pilot
Primacy),ewentualnie pomyśl o BF Goodrich model Profiler, Continental EcoConti
Contact, Good Year Yeagle Ventura. Reszty grzechów nie pamiętam, ale Dunlopy
podobno są głośnie (tak twierdzi kolega ze skodą octavią).

To tyle jeżeli chodzi o lato, a na zimę (tu się pewnie wiele osób
zdziwi).......czeskie Barum Polaris, miękkie ciche i komfortowe, a cena do
zniesienia:)

Pozdrawiam,
Adam



Temat: Opony z Baloon?
swoja droga ... jak chodzi opona?
Jak w temacie.
Jaka to jest opona? Czy z punktu uzytkowego widac
roznice?
Interesuje mnie to, bo opony z 1999-2002
(te z najwyzszej polki) mozna kupic za bezcen.
Producenci (Goodear, Dunlop) deklaruja,
ze jesli chodzi o te opony, sa one calkowicie
pelnowartosciowe.




Temat: Polećcie dobre i ciche opony.
www.opony.com.pl
Ostatnio jeżdżę na gumach Dunlop i są wporzo, ale co to dla Ciebie za znaczenie
pojedyncza opinia. Duuuuużo opinii znjdziesz tu:

www.opony.com.pl/
Także dane z testów, itp, itd...

pozdro

Lolo



Temat: Opony zimowe w lecie....głupota czy
Male pytanie
...do osob nie widzacych roznicy w prxzyczepnosci opon ziomych i letnich w
wysokich temperaturach - czy kiedykolwiek prowadziliscie taki samochod? I to
wlasnie w deszczu albo jadac troche ostrzej? Jestem pewien ze nie-gdybyscie
troche pojezdzili, na pewno nie twierdzilibyscie ze samochod nie wpada szybciej
w poslizg ani ze na mokrym zachowuja sie lepiej - mowie w porownaniu do
normalnych opon letnich-najlepiej tej samej klasy (tzn. nie porownujemy
Michelin Alpin czy Dunlop WinterSport do Debicy Tersus)




Temat: JAKIE LETNIE OPONY?
Dlaczego uparłeś się akurat na Pirelli (znam złe opinie o 3000 i nawet o 6000 -
te ostatnie doświadczyłem)?
Firestone to szajs - twarde, śliskie, głośne ... .
Czemu nie Continental, Goodrich lub GoodYear ?
Polecam DUNLOPY - dobra cena a nie słyszałem, żeby ktoś narzekał.
Na pewno wszędzie dostaniesz.
Już droższe zdecydowanie są BRIDGESTONY, ale tańsze modele pewnie w granicach
ponad 200,-pln i też dobre. Życzę mądrego wyboru.
Od biedy możesz kupić Dayton D100 lub 200.




Temat: JAKIE LETNIE OPONY?
Witam!!!

moze wyjasnie Goodrich i Dayton nie widzialem, ale jako, ze do jesieni mam
nadzieje wytrzymam z oponami, wiec tez sie specjalnie nie rozgladalem...
Mieszkam w Madrycie, wiec potrzebuje opony letniej (na caly rok)- 8-9 miesiecy
jest tutaj sucho ( chyba nie przesadzilem:-))) - a w zimie lubi popadac deszcz -
wiec powinna to byc opona dobra na suche nawierzchnie, ktora nie zawiedzie
mnie na mokrym... Jezdze glownie po miescie 70% - reszta to autostrady... Jak
widze, ze piszecie, ze na oponach nie ma co oszczedzac to pewnie w
ostatecznosci beda to Michelin Energy XT1 lub moze GoodYear albo Conti Eco EP -
sam nie wiem...

Pozdrawiam serdecznie

STYRO

Gość portalu: Tomasz napisał(a):

> Dlaczego uparłeś się akurat na Pirelli (znam złe opinie o 3000 i nawet o
6000 -
>
> te ostatnie doświadczyłem)?
> Firestone to szajs - twarde, śliskie, głośne ... .
> Czemu nie Continental, Goodrich lub GoodYear ?
> Polecam DUNLOPY - dobra cena a nie słyszałem, żeby ktoś narzekał.
> Na pewno wszędzie dostaniesz.
> Już droższe zdecydowanie są BRIDGESTONY, ale tańsze modele pewnie w granicach
> ponad 200,-pln i też dobre. Życzę mądrego wyboru.
> Od biedy możesz kupić Dayton D100 lub 200.




Temat: Przewodnik po oponach zimowych
Jeżeli ktoś pisze bierz polskie bo tanie a różnicy nie ma, to pewnie i poldkiem
jeździ bo polski i tani. Między najlepszymi dużych różnic nie ma, tu trochę
lepszy, tam nieco w tyle. Good Year to zawsze strzał w dyche , niestety i
najdroższy. B. dobre i nieco tańsze to Dunlopy (podmarka należąca zresztą do
Good Yeara). Michalinów zimowych nie polecam, od mniej więcej 2-3 lat raczej
przeciętne (nie to co letnie). Ze zmiana rozmiaru nie takie hop, faktycznie
dobry zamiennik to 185/65/15, ale to zależy od auta - bywa, że 195/60/15 może
być już najwęższym sensownym rozmiarem na felge i na siłę zawężać jest bez
sensu, zwłaśzcza, że tak naprawdę niewiele to daje (większy nacisk uzyskamy
tylko w kopnym śniegu, pozostały rodzaj nawierzchni wręcz odwrotnie).
PS Najlepszy był gość, który twierdził, że w Polsce się odśnieża....błehehehe
tylko po jakim czasie



Temat: Przewodnik po oponach zimowych
Karolinko!
Twoj wymiar jest 195 / 60 /R15 V88
badz uprzejma i zobacz w tabeli zamiennikow, na zime dajemy wezsza o jeden
wymiar ale musimy zachowac wysokosc i srednice oraz liczbe
obciazeniowa,szybkosc opony moze byc literka Q-max 160km/h
Propoonuje 185/65/ R15 (Q88 lub wiecej)
Przy tych parametrach zachowamy te sama wysokosc co w oponie letnej a uzyskasz
lepszy docisk opony do asfaltu z powodu mniejszej powierzchni kontaktowej.
Marke, mozesz zostac przy Dunlopach sa bardzo dobre na snieg i lod,nigdy
kolcowane.Na kolczatkach sie jezdzi w Smålandi i na polnocy,tam tego wymaga
klimat i bezpieczenstwo.Tutaj bedziesz miala dwa dni ze slizgawica a reszte po
suchym asfalcie,zreszta u Was niewolno tego uzywac i bardzo dobrze.
Pzdr.Michal



Temat: zobaczymy jak bedzie:)
dla zaspokojenia ciekawosci :)
kosztorys operacji "poczuj sie bezpieczniej na wroclawskich, BARDZO
zasniezonych drogach":
oponki (DUNLOP WINTERSPORT M3 185/65 R15, swiezutkie bo z 42. tygodnia br) +
mozntaz, wyniosly mnie 1130 pln, dla mnie cena jest niebagatelna - ale bylo
warto!
pozdrawiam
ania



Temat: jakie felgi i opony???
Witam.

Zależy jak używasz auta. Jeśli jeździsz wyciskasz z auta ostatnie poty, to
lepiej kupić opony z najwyższej pólki, typu Bridgestone Potenza S-03 (chyba
najlepsze cywilne opony), Dunlop SP Maxx czy najtańsze z nich Goodyear Eagle
F1. Ale nie miej pretensji jeśli zajedziesz je (ścieralność!) 2 razy szybciej
niż "przeciętne" opony.
Jeśli jeździsz w miarę normalnie, to raczej zwróć uwagę na opony, które dobrze
zachowują się w sytuacjach trudniejszych (np. na wodzie).
Najlepiej popytaj osoby, które już jeździły na różnych oponach i potrafią je
porównać. Możesz też poczytać testy w różnych czasopismach i sklepach
internetowych i wyciągnąć jakieś sensowne wnioski ;)

Pozdrawiam,
Maciej Loret



Temat: Koła do AR 156
Witam.

> Czy ktoś w stanie mi sensownie doradzić jakie felgi 16''

Jeśli nie są przeznaczone na zimę ani do sportu, to ... dowolne... ;)

> opony 205/55 R16

Ja będę patrzył za letnimi (nie napisałeś czy o letnie Ci chodzi?) pod koniec
zimy, albo na początku wiosny.
Będę chyba wybierał z najwyższej półki z wysokim indeksem prędkości (W lub Y),
bo jeżdżę mało (około 11kkm rocznie) i kapeluszniczo, więc i tak pewnie się
zestarzeją nim je zetrę.
Stosunkowo tanio można kupić coś w rodzaju (350-400PLN/szt.):
- Goodyear Eagle F1 GS-D3
- Dunlop SP SPort Maxx
- Falken FK451 (te raczej, jak będzie krucho z pieniążkami)

W lecie miałem standardowe P6000 w indeksie W, ale że były już mocno zjechane
(kupiłem auto używane), to nie mam z czym porównać.

Pozdrawiam,
Maciej Loret



Temat: zobaczymy jak bedzie:)
zobaczymy jak bedzie:)
Po wielu bojach, tysiącu pytań i przeczytanych opinii, wlaśnie dzisiaj
zalożylam do swojej 156 (TS 1.8) zimowe oponki.
Wybralam DUNLOP WINTERSPORT M3.
Pierwsze wrazenie - rewelacja. Samochod miękko plynie, jest cichy i musze
przyznac, ze nawet tylny-prawy-gorny wahacz mojej Alfy odetchnal z ulga :):):)
Teraz juz tylko śmigać, śmigać, śmigać...
Jak będzie po pierwszych tysiączkach przejechanych km - zobaczymy???
Opiniami na pewno się podzielę.
pozdrawiam
ania



Temat: Kanada w erze kamienia lupanego?
LX - staram sie niegdy nie klamac ))) Jest to dluga palka, zakonczona czyms w
rodzaju duzego gwozdzia.

Idz prosze tutaj; news.bbc.co.uk/1/hi/world/americas/3618901.stm po
prawej stronie, na gorze na wysokosci zdjecia zobaczysz WATCH AND LISTEN i pod
spodem The BBC's Juliet Dunlop "In the eyes of animal rights groups the cull is
unnecessary and inhumane" i dalej "video". Kliknij na to VIDEO. Ostrzegam;
obrazki sa radzej brutalne, ale nikt nie uwaza ze jest to piekne... no i sa tez
te sliczne, duze oczka. Zwracam uwage na wypowiedzi rybakow; jeden z nich mowi,
ze jezli sie zrozumie o co tu chodzi, zrozumie sie dlaczego ludzie to robia.
Mysle, ze wlasnie zrozumienie calosci zagadnienia jest kluczem.




Temat: Mogę trochę przynudzić?:-) ja w sprawie opon:)
Mogę trochę przynudzić?:-) ja w sprawie opon:)
Qrcze bo już 'zgupiałem' całkowicie.
Mam oferte od znajomego kilku opon zimowych do mojego auta.
Może poradzicie co wybrać? Dylemat taki: mam 1000 zł (ale niekoniecznie
wszystko muszę wydać:)). Jeżdżę głównie po mieście. Opony napewno posłuża na
2 - 3 sezony do tego auta. Auto to POLO 1,2 65KM. Rozmiar 165/70R14
A ceny takie
Barum Polaris 2: 570 zł / 4szt
Michelin Alipin 2: 960 zł / 4 szt.
Goodyear UG6: 980 zł/4 szt.
Dunlop: 920 zł/4 szt. (nie pamiętam modelu)
Continental: 1050 zł/4 szt. (j.w.)
Kleber: 750 zł/4 szt. (j.w.)

Oprócz bezpieczeństwa chciałbym aby byłe komfortowe - ciche.
Barum mają nawet dobre recenzje i są polecane do małych aut.
Reszta to już dla mnie drogie opony, ale inwestycja rzęu 100 zł więcej na
sezon to niedużo jeżeli te opony są w stanie dać więcej (bezpieczeństwo,
komfort). Oczywiście wolałbym te 400 zł mieć niż nie mieć.
Stąd dylemat: Czy kupoważ Barumy za 570 i 400 zł przeznaczyć np. na bagażnik
dachowy?:), czy zainwestować w droższe opony?

Pomóżta bo w śniegi w końcu wjadę na letnich:/
pzdr
Q



Temat: Nowa inwestycja w Swieciu!!!
Nowa inwestycja w Swieciu!!!
Wedlug jeszcze niepotwierdzonych zrodel w Swieciu ma powstac pierwsza w
Polsce i jedyna w tej czesci Europy spalarnia opon samochodowych. Spalarnia
ma spalac do 4 milionow opon rocznie. Koncern DUNLOP, ktory jest glownym
inwestorem, zainteresowany jest podobno obiektami po swieckiej cukrowni. Jak
mowi Glowny Inspektor Ochrony Srodowiska w Bydgoszczy, mieszkancy Swiecia i
okolic nie sa narazeni na utrate zdrowia. Pan Inspektor zapewnia ze poza
lzawieniem oczu i lekkim kaszlem mieszkancy nawet nie zauwaza zmiany w
jakosci powietrza.
wujas domel



Temat: Koła do AR 156
IMHO proponowane przez ciebie zestawienie jest widowiskowe , ale nietrwałe w
polskich realiach ( pod kątem kosztów utrzymania zawieszenia ).
O ile pamiętam obecnie jeździsz na ogumieniu 185/65/15
Przejście na 205/60/15 jeszcze mieści się w granicach akceptacji.
Szesnastki w warunkach codziennej eksploatacji niewiele dadzą, poza szarpaniami
kierownicy :)
A te 10% można rozwiazać lepszą gatunkowo oponą ( np. któraś z wspomnianych
Dunlop)




Temat: Pytanie do ekspertow od opon
Przede wszytkim proponuje zaoszczedzic jakies 10 - 30 proc. ceny poprzez
dobranie rozmiaru 225/45/17 przynajmniej w Europie jest to bardzo znany rozmiar
i tanszy od 225/50/17 Licznik ci mocno nie przeklamie opona bedzie ladnisj
wygladala na komforcie nie stracisz wiele. A i wybor opon w tym sugerowanym
przeze mnie rozmiarze jest wiekszy. Jesli 225/50/17 to widze tylko Michelina(w
Europie moj wybor pada na pilot primacy)Jesli z kolei 225/45/1 tp wspominany
dunlop sp 9000 ewentualnie continental sport contact 2 ale pamietaj ta ostania
opona nie chrakteryzuje sie pierwszorzednym komfortem resorowania.
DO MArka wlasnie to jest ta jakosc jak wjedziesz w dziure to kiepska opona
wymaga wywazenia. Czestojest tak ze juz jej nie wywazysz. Albo wywazysz ale
kosztem wielu ciezarkow. I tak bdziesz sie bawil co dwa miesiace. Dlatego moja
sugestia kup dobre kapcie
pozdrawiam ARAFAT




Temat: Opony KLEBER....czy ktoś na nich jeździ? (zima)
to przyzoite opony w cenie poniżej 200 złotych za typowy rozmiar 185/60/14
oczywiście jeśli możesz dołożyć pare złotych i trafisz na promocje (np KfikFit
czy cuś) ma DUnlopy Winter Sporty M3 po ok 250 zeta no to nie ma o czym mówić
miałem M2 czujesz się jak na łańcuchach ;)



Temat: Dlaczego warto używać zimowych opon
Gość portalu: ZGRZEBLO napisał(a):

> Jeżeli chcesz sprawdzić właściwości opon zimowych to spróbuj w
> dzień kiedy jest na ulicy duża ślizgawka i śnieg przejechać sie
> na wielosezonówce do warsztatu i zamienić wtedy je na zimówki.
> Przetestuj to dopiero zabieraj głos. Wiesz, że testy sa
> przeważnie organizowane (czasem pośrednio) przez jakąś ze stron
> i wyniki ich są takie jakie chcą pewni ludzie. Przestań wierzyć
> w bajki i spróbuj zrobić to co Ci radzę.

Chyba nie zrozumiales watku.
Chodzi o opone caloroczna GoodYear Vector-5. A testy byly w porownaniu z innymi
zimowkami np. Dunlop, Michelin, Pirelli. A testy przeprowadzil ADAC. Jesli i to
chcesz kwestionowac to tak jakbys kwestionowal niezawodnosc Porsche 911 lub
Toyoty Cariny.
I jeszcze jedna rada przejec sie na oponach Vector-5 a dopiero potem zabieraj
glos.



Temat: opony
opony
Co myślicie na temat używanych a nowych opon. Moje łyse oponki na pewno nie
dadzą mi bezpieczeństwa zimą więc kupuje używane lub nowe zimowe. No właśnie:
czy opłaca się kupować używane, za u. dam ok połowę ceny nowych (chyba że bym
nabył Dębica Frigo tzn za ok 100 za oponkę, za Nokian 150 zaużywany Dunlop
lub Goodyear lub Michelin ok75 zł - w stanie b. dobrym)
Co radzicie
Analogiczne pytanie co do felg Używane ok 60 zł za sztukę, nowe najtańsze ok
110zł



Temat: ***Opony ~185/65R14*** Prosze o opinie!
Kupiłem sobie DUNLOPY Sport 300. Dobrze trzymają się drogi, również w czasie
deszczu. I są ciche! Były (pewnie nadal są) tańsze od Goodyaerów i Pirelli.
Po 1/2 roku użytkowania zaczęły rudzieć, guma już nie jest tak antracytowo
czarna, jak na początku.
P.S. W Carmanie są duże promocje na niektóre opony (4 sztuki w cenie 2-ch).



Temat: Opony na zimę
An Czar swietnie okreslil "najtansze zimowe sa lepsze od najdrozszych letnich"
tu taj jest ta zakleta formulka ktora posiada kazda opona ,jest nia punkt
krytyczny dla pewnej temperatury.Stanislawo1946 i tak opona letnia posiada ten
punkt przy +6C i od tego momentu w dol zaczynaja sie pogarszac wlasnosci
trakcyjne tej opony.To samo jest z opona zimowa nie nalezy eksploatowac powyzej
+10C rowniez pogarszaja sie wlasnosci trakcyjne.
Jest olbrzymi wybor,dla amatora,ktory sie nie zna i ktory jezdzi bardzo
ostroznie i spokojnie trzeba wybrac opony nie najtansze tylko dobre ,ale nie
musza byc drogie i znanych firm,nigdy niedaj sie nabrac na formulke opon
uniwersalnych,takowe nie istnieja,produkuje sie je z surowca polo letniego pol
zimowego i daje sie bieznik tez pol letni ,pol zimowy jest to pitz i bujda i
fotomontaz.Taka opona nie posiada punktu krytycznego czyli ma zla przyczepnosc
na sliskim i zimnym i na goracym i mokrym.
Osobiscie jezdze na oponach firmy Dunlop polecam dobre i cenowo tez nieza
drogie.
Pzdr.Michal



Temat: Opony zimowe
Dokladnie, lepsza nowa 2-3 letnia niz uzywana z ktora nie wiesz co sie dzialo.
U nas wszystkie samochody jezdza i jezdzily na kormoranach z serii ktora byla
na rynku wlasnie dwa trzy lata temu i sa bardzo dobre. W testach wypadaja
niewiele za Dunlop, Michelin itd a roznica w cenach jest powazna. W zeszlym
sezonie Stomil wypuscil nowy model ktory od poprzedniego jest przedewszystkim
sporo cichszy.
Pozdrawiam



Temat: Czy mam już wymienić ?
No wiec tez kiedys slyszalem o kims, kto zrobil (lanosem) 130Mm. Nie wiem, jak
to sie dzieje. czy to sa jakies specjalne opony? Wydaje mi sie, ze srednie
przebiegi oscyluja raczej wokol 50-60Mm. Gratulacje. powiedz, jak to zrobic?
PS. teraz jezdze na Dunlopach sport sp01. gdzies przeczytalem, ze to ma
gwarancje na 100kmil. Chetnie bym sie o tym przekonal. pzdr.



Temat: Przewodnik po oponach zimowych
Przewodnik po oponach zimowych
wszystko jasne...tylko kogo słuchać...komu wierzyć...
jeżdżę na letnich Dunlopach 195/60/R15 88V... każdy zakład
oponiarski do którego zwróce się o poradę dotyczącą wymiany opon
na zimowe poleca mi różne rozwiązania... wprost proporcjonalne
do asortymentu jaki posiadają...
a ja dalej nie wiem czy wybrać opony zimowe o tym samym
rozmiarze czy nie...



Temat: JAKIE OPONY LETNIE?
Zobacz;
W tym roku najwiecej punktow w roznych testach dostaly nastepujace opony
podaje tylko pare pierwszych marek z trzech pism.
Automotor & sport; 185/65R15
1.Continental PremuimContact i Nokian NRHi,
Goodyear Eagle Ventura,PirelliP6,Dunlop SP Sport01 i Michelin Energy 8.
Swiat Techniki szwedzki 205/55R16
1.PirelliP7,Kumho EcstaKH11,Semperit Direction Sport,Nokian
NRVi40,ContinentalContact,DunlopSP Sport01.
Vi bilågare / my wlasciciele aut/ tak sie nazywa pismo;
testowane najtansze warianty dostoepne na rynku;
195/65R15
Continental Eco>Contact3 najlepsze i najdrozsze.
Barum Bravuris dobry zakup
Daebica Furio dobry zakup
Maloya Futura Sport Si dobry zakup
Marshal Power Racer zle
Galaxi MG-2 regumerowane /nalewki/ zle
Nexen Classe Peremiere bardzo zle ,fatalne
Goodride H-600 niebespieczne
Champiro 65 niebespieczne
Dayton D 200 pamietam te firme, jej opony mialy zle wlasciwosci na mokrym,moze
obecnie sie poprawily,orza niewielkie przebiegi.Pzdr.Michal



Temat: przekroczyliscie kiedys fabryczna Vmax?
> Tak naprzyklad za opone Q trzeba dac 250sek te
> > sama z T- 350sek a z H- 500sek a z V 800sek z Z-1800sek cena hurtowa nie
> > sprzedazna.
> Nie ma modelu opony produkowanego w tak szerokim zakresie.

Nie rozumiem. Nie ma V czy Z? Sam jezdze na oponach Z. Sportowe samochody prawie
wylacznie takich uzywaja. Opony indeksie Y sa do 300km/godz. A tu jest tablica
indeksow: www.car-videos.com/info/tirespecs.asp

> Mniej surowca potrzeba na oponę, więcej na felgę. Przebieg nie zależy od
> profilu, tylko od mieszanki, podobnie zużycie paliwa.
> > P.S Moral, pod oslona ekologi robi sie klienta do kwadratu.
> Akurat opony tzw. "eko" mają b.duze przebiegi.
> Pzdr

Tak tylko ze felgi sie nie wymienia zwykle za zywota samochodu no chyba ze sie
uszkodzi. Srednia cena felgi to zwykle 1-3 opon (no chyba ze uzywasz czegos
nadzwyczjenie stylowego). Felga w koszcie zakupu samochodu (seryjna) jest duzo
tansza.

> Akurat opony tzw. "eko" mają b.duze przebiegi.
> Pzdr

Akurat kazda opona o duzych przebiegach jest maloprzyczepnym dziadostwem. Po tym
jak szybko zostawia gume na jezdni na ogol sie poznaje jaka jest lepka czyli
przyczepna. Wszystkie sportowe samochody uzywaja opon o indeksach nie wiecej niz
280 czyli maja dosc male przebiegi. Niektorzy jednak wierza w bajki ze Michelin
z indeksem okolo 500 jest bardziej przyczepny na jezdni niz np. sportowe Kumho,
Dunlop czy Firestone z indeksem 280 na suchej i w miare cieplej jezdni.

Pozdrawiam



Temat: jakie opony ?
jakie opony ?
ktos w rodzinie ma honde Civic kilkuletnia. Przejezdza rocznie ok. 6 tys km
tylko z czego polowe latem a polowe zima . Mam dylemat jakie opony kupic do
tego auta (175/70 R13 82H). Oryginalnie byly opony Semperit - letnie. Nie mam
pieniedzy na opony zimowe + letnie wiec moge kupic tylko jeden zestaw opon -
co lepsze - kupic opony letnie i jezdzic na nich caly rok (male przebiegi)
czy moze lepiej kupic tzw. caloroczne (stare biezniki - np. Navigator
Debicy). Problem z calorocznymi jest taki, ze sa zwykle glosniejsze od
letnich i troche mniej przyjemnie sie jezdzi. Facet w centrum ogumienia
propomowal mi: Dunlop SP30 po 200PLN albo Goodyear GT3 po 209 PLN - to opony
letnie albo Navigator Debicy po 150 PLN. Co byscie wybrali w takim przypadku ?



Strona 1 z 2 • Znaleziono 238 wypowiedzi • 1, 2
Powered by wordpress | Theme: simpletex