vw ii schemat

Widzisz posty wyszukane dla frazy: vw ii schemat




Temat: Xiw"s Trabi 1,1
Witam wszystkich,
na pocz?tek si? przedstawi?. Nazywam si? Tomek mam 22 lata i jestem artyst?/rysownikiem. Od pewnego czasu chcia?em kupi? sobie auto z dusz? d?ugo szuka?em a? patrz? Trabi :D Pod koniec Wakacji kupi?em Trabanta 1,1 od mi?ej Pani. Niedawno zabra?em si? za jego remont kapitalny. W tej chwili wszystkie bebechy ma na wierzchu, remont potrwa jakie? 2 miechy. W planie mam:

- przemalowanie go na dwa odcienie zieleni (schemat malowania poka?? p??niej)
- z przodu zamontowanie ?wiate? z VW golfa II z ringami jako postoj?wki
- wstawi? okr?g?e bia?e kierunkowskazy z chromowan? obw?dk?
- wstawi? grill z Trabanta 601
- zamontowa? chromowane pociskowe lusterka
- z ty?u zamontowa? trzy okr?g?e nie zespolone ?wiat?a (namierzy?em ju? takie na allegro jakby kto? chcia?)
- zamontowa? zderzaki od zastawy 1100 (ech te kie?ki na zderzakach)
- zastanawiam si? nad przyciemnieniem szyb w odcieniu zieleni ale chyba tego nie zrobi?
- przerobi? desk? rozdzielcz?, wed?ug w?asnego projektu (szkic poka?? w przysz?o?ci)
- zegary od ?ady (pr?dko?ciomierz, obrotomierz i na jednym paliwo i temperatura)
- fotele kube?kowe p?? sk?rzane nie pami?tam od czego
- tapicerka b?dzie sk?rzana albo ewentualnie sk?ropodobna
- podw?jny wydech, strumiennica
- lekki tuning silnika ale to na razie tajemnica

no i to na razie na tyle. Z niekt?rych spraw pewnie zrezygnuje ale na razie plan jest taki.
Nied?ugo po?ycz? aparat i poka?? w jakim stanie jest trabi
Pozdro



Temat: [A6 C6] Jak podlaczyc AMI oraz Audi Parking System
wielkie dzieki za odpowiedz jakos sie z tym uporam..ale nadal potrzebuje pare informacji typu jak podpiac ta kamerke cofania dokladnie chodzi mi o foto jak ida przewody i gdzie .moze byc ewentualnie schemat,

Dorus zapraszam na zloty Audi i VW do NJ(englishtown=>raceway park)tylko musimy zaczekac do lata:(w ostatnim roku bylo duzo A3,A4,A6C5,a zadnej C6:(jakby co to na priva
pozdro!!





Temat: [80 B4 2.0 ABK] szarpanie silnika
Witam

Dzięki wszystkim za zainteresowanie problemem.
AudiSqo: ciśnienie sprężania mierzone na rozgrzanym silniku dla każdego z cylindrów mieściło się w granicach 10,5-11 bar, więc wydaje mi się raczej poprawne.
Ciekawostką jest fakt, że okoliczności występowania zjawiska dławiącej pracy tudzież szarpania silnika nie można jednoznacznie określić. Dziś rozgrzałem auto do 96 st. a odczyty napięcia sterownika z VAG-a wynosiły stale 13,88 V (włączonym silniku). Silnik cały ten czas pracował równo i poprawnie. Moje pytanie brzmi: od czego uzależnione jest ewentualnie wadliwe działanie tegoż przekaźnika?
Czarekj: czy napięcie ładowania alternatora mogłoby mieć taki wpływ na skoki zasilania ECM? Czy rolą alternatora w tym modelu nie wyłącznie doładowywanie akumulatora? Zaznaczam, że do tej pory aku sprawował się bez zarzutu, nawet w najcięższe mrozy.
Jeśli chodzi o przekaźnik pójdę za Twoją radą i przelutuję. Jednakże jako że nie mam za dużej wprawy z operowaniem lutownicą, a odsysarki cyny nie posiadam, więc asekuracyjnie zamówiłem tenże przekaźniczek w ASO, jakoże cena wyniosła jedynie 41 PLN (VW/AUDI Sieńko i syn, Białystok). Zamocuję nowy w ten czwartek i jeśli okaże się że problem zniknie (mam nadzieję) przelutuję stary.
Jeśli jest on taką piętą achilessową modelu ABK, nie zaszkodzi mieć jeden sprawny w zapasie (podobnie jak cewkę, kopułkę, przepływomierz i palec rozdzielacza:)

PS. Byłbym naprawdę wdzięczny za schemat elektryczny A80 B4 ABK. Adres wysłałem na PW. Z góry wielkie dzięki

Pozdrawiam serdecznie



Temat: Prędkość pracy wycieraczek
Odświeżam temat - szukam przekaźnika z VW (nr 99) - jak zdobędę to spróbuje dokonać tej przeróbki. Uwaga taka pzreróbka możliwa tylko w modelach bez modułu CEM (modele 99 i młodsze)

Mam tylko małą wątpliwość - analizując schemat manetki włączania wycieraczek widzę że przekaźnik czasowy jest jakby zintegrowany w manetkę - ma ktoś zdjęcie manetki wycieraczek poniżej rocznika 99?



Temat: Kabel bo zmieniarki
Spójrz tutaj, może Ci się przyda:

Schemat podłączeń tunera TV i zmieniarki do nawigacji MFD (zmieniarka w MFD jest podłaczana też przez tą niebieską wtyczkę - patrz strona 4)

Sporo na temat zmieniarek i przejściówek do vw opisane jest na forum elektroda.net np. temat:
http://www.elektroda.pl/r...9283&highlight=

Pozdrawiam



Temat: [Audi B3 1,6 TD silnik SB] kontrolka grzania swiec
Skoro mam już ten jak twierdzi Mobilek nowszy przekaźnik 2in1 to będe musiał przerobić instalacje i pewnie będe robił to sam najwtzej strace 10zl które dałem za przekaźnik.
tak wygląda schemat narysowany na przekażniku
może jest na forum ktoś kto zna się na elektryce i powie mi co oznaczają te symbole. A jak nikt sie nie znajdzie to napisze na jakimś forum elektronicznym.
W przekaźniku jest 7 nóżek(dwie najszersze- miedziane,dwie srednie- przypuszczam ze jedna to "+" a druga "-" i trzy nóżki takie wąskie-jedna to sygnał od czujnika temperatury wody a dwie nie wiem od czego ) ma ktoś jakieś pomysły

Edit: grzebałem i na forum kolegow z VW znalazłem takie cos:scemat i opis jak to wszystko od nowa połączyć. Wiec zostaje tylko to wszystko przemyśleć i wziąć się do roboty



Temat: Skradzione / zgubione kluczyki - Co dalej??

Trzeba działać szybko.....przekodować immo??, wymienić zamki??, co z pilotem od alarmu?? wymienić centralkę alarmu??

Miałem kiedyś podobna zrzygodę z VW...

Znajomy agent ubezpieczeniowy doradził mi następujący schemat:
(warunek - ważna polisa AC)

Zgłaszasz kradzież kluczyka na policji (wyrwano Ci kluczyki w sklepie, na giełdzie, na parkingu...) - dobrze jest miec świadka
Zgłaszasz ubezpieczycielowi, idziesz do ASO - wymieniają Ci z polisy AC wszystko co trzeba...
Koszt zamyka się utratą części zniżek w AC jak liczyłem wtedy było to ~170 zeta
przy kosztach wymiany 5 zamków i kluczy w okolicach 2500 w ASO...



Temat: Audi A4 Swizutko kupione - pare pytan ;)
Witam
Jestem nowym forumowiczem
Od srody stoi u mnie na podworeczku Audi A4 - do tej pory latam golfem II ale jak tylko zrobie audiczke to się przesiadam
Mam kilka pytane do Was oblatanych w tematyce
Czy cena 2900euro za autko z 95r z klimatronic i alufelgami 1,9TDI 90konne to duzo ?? Musze wymienic leflektor, migacz, lusterko i blotnik od kierowcy, przednia szybe, delikatnie usunac wgniotki na drzwiach przednich kierowcy nio i malutki wgniotek na klapce od bagaznika. Nie mam gazu w chlodniczce od klimy i w zwiazku z tym packa od sprężarki Jest jakis blad w ukladzie abs ale to mam nadzieje naprawic sam bo mam vaga i schemat kabla do podlaczenia kompa pod PCta, w zasadzie plytke mam zrobiona tylko wytrawic i polutowac teraz przynajmniej jest mobilizacja Jak myslicie co moze byc z tymi ABSami - moze poprostu niewykasowany jakis blad ?? Ile pali takie autko nio i czy warto bylo je brac ?? Dodam ze koszty robocizny beda znikome bo w zasadzie w mam znajomego blacharza, kolesia krory wrazie w z elektryka tez pomoze, lakiernik jest dobry i niedrogi Nio i ja tez calkiem tepy nie jestem a w domu mam brata ktory uczyl się za mechanika Pewnie bede mial jeszcze wiele pytan i mam nadzieje ze nie zanudze no i ze mi w maiare mozliwosci pomozecie Co ja zreszta tez bede staral się robic Do tej poro buszowalem na forum o VW Bede wdzieczny za wszelka pomoc i odpowiedzi

Ps. podejrzewam ze wiekszosc z Was ma porobione kabelki do podlaczania kompa i Vaga pewnie tez - ale gdyby ktoz byl zainteresowany to chetnie się podziele



Temat: [b4 1.9 TDI 1Z] polaczenie z komputerem
sluchajcie koledzy.Ja kiedyś też byłem podłączony do vaga 3.11 zciagniętego z internetu.I tak jak u kolegi Tryni81 mozna bylo się połączyć tylko z ABS I poduchami.Jak kiedys bylem u elektronika samochodowego to mial jakiegoś vaga i bez problemu.Goś jest kasiasty i pewno był rozszerzony i orginal.U mnie komp jest pod schowkiem pasażera.Wiem ze KTS łyka wszystko,ale w moim mieście nie ma kts.Jak mam jechać do Bydgoszczy na osową góre to wiem,że goście są cieńcy i kątu wtrysku nie ustawią-tylko kasują.Dlatego postanowiłem sam sprubować jak kts odpada to deltascan.Od kolegi Tryni81 dostałe wiadomości(licze ze o nie jedno w nowym roku mogę spytać).Teraz pytanko.Czy laptopem z win98 Toschiby takiej za 4000 się podlącze bez problemów(to szwagra)?CZy ktoś ma jeszcze schemat fejsa(taki który każdy zrobi taki który by chodził z deltascan,ktorym mozna by podłaczyć także np A4 i vw?Czy może kupić będzie taniej?Nie wize mechanikom dlatego sam sprubuje ustawić kąt i spr obroty(nie mam obrotościomierza)



Temat: usb zamiast zmieniarki cd
a co tam jest do rozumienia ;) na dole masz zdjęcie jak to wygląda .... i opisane wszystko ... nie wczytuj się w to co tam jest napisane, nawet ja tego nie rozumiem ;) ważna jest płytka to co na niej jest i co ona potrafi ;) zastanawiam się nad montarzem kompletnego zestawu ... Audio & Video ... czyli port USB i czytnik SD a w środku odtwarzacz Mp3/Wma/Wav/DiviX/DVD i inne ... trochę drożej ... ale ale ... według mnie i tak się opłaca :) bo któż będzie kradł niepozornie wyglądającą multimedialną VW Bete ? a monitorki ... w zagłówkach i przysłonkach przeciwsłonecznych .... dla dociekliwych ... zamieszczam schemat tego mp3 playera ...



Temat: Luzny przewod przy wlewie paliwa
Witam!Czy ktos moze posiada schemat instalacji elektrycznej vw vento?Poniewaz przypadkowo natknąłem sie na luźny przewodu przy wlewie paliwa za guma maskujaca i niewiem do czego on służy i gdzie go podłączyc?Jesli ktos umnie mi udzielic odpowiedzi na moje pytanie to z góry dzieki! pozdrawiam!



Temat: Schemat VW Sharan 1.9TDi 1998r.
Poszukuje schemat obwodu spryskiwaczy przedniej szyby.
Pozdrawiam



Temat: Poszukuję schematu do VW Phaeton"a 3.0 TDI
chodzi o schemat wiązki elektrycznej silnika o oznaczeniu BMK. Silnik ten występuje równiez w nowej A6.

Z góry dziękuje za pomoc.



Temat: VW - schemat instalacji
szukam schematu instalacji silnika 1.9 sdi.
pomocy!!! pilne
Fakir




Temat: schemat instalacji elektrycznej do vw polo 1.05 92r.


poszukuje schemat instalacji elektrycznej do vw polo 1.05  92r.


Szukaj na:
www.elektroda.pl





Temat: schemat instalacji elektrycznej do vw polo 1.05 92r.
poszukuje schemat instalacji elektrycznej do vw polo 1.05  92r.




Temat: schemat instalacji do VW transportera
walnij do mnie na priva
podaj rok pojemnosc itp zobacze co da sie zrobic


Czy ktos z grupowiczow ma lub wie gdzie dostac w/w schemat instalacji
elektrycznej do VW
transportera
Pozdrawiam RemG






Temat: VW 1,6 TD - schemat przek. grzania świec żarowych
VW Passat 88r. - wymiana silnika z benzyny na 1,6TD.
Poszukuję schemat podłączenia przekaźnika grzania świec żarowych.

Może ktoś pomoże ?



Temat: Schemat czyszczenia odpływów wody Golf Mk1 nadwozie 3D
Poszukuje informacji a najlepiej schematu czyszczenia fabrycznych spływów wody w nadwoziu 3 drzwiowym - wiem że firma VW dokładnie publikowała takowy schemat



Temat: sCHEMAT OGRZEWANYCH FOTELI VW T-4
Potrzebny schemat instalacji ogrzewanych foteli w VW lub Audi -janekboo@wp.pl



Temat: Schemat wyłącznika VW
Poszukuje schematu wyłącznika ogrzewania tylnej szyby do VW Passata B-5 nr części 3B0 959 621 E. Zaznaczam że jest to wyłącznik elektroniczny. Może ktoś ma takie coś??



Temat: [VW PASSAT B4] GDZIE ZNALEŻĆ W NECIE SCHEMAT ELEKTR.
Czy mógłbymi ktoś napisać gdzie można znależć w necie schemat elektryczny do vw passat b4 1.8l szukałem ale nie mogę znależć z góry dziękuję



Temat: VW CRAFTER 2,5 tdi schemat rozrządu potrzebny
Witam.pilnie potrzebuje schematu ustawienia rozrządu do vw crafter 2,5 tdi silnik AJK rok 2007.



Temat: Schemat przekaznika 72 VW Golf III
Witam
Czy ktos z Was dysponuje schematem przekaznika nr 72 do Golfa III? Jest to
przekaznik od tylnej wycieraczki. Na tym co mam nie mam narysowanego
schematu a potrzebuje go aby dobrac zamiennik. Jakby ktos mial to bede




Temat: Czy ktoś ma do sprzedania schemat albo wiązke do silnka VW 1.8 16V KR
Czy ktoś ma do sprzedania schemat albo wiązke do silnka VW 1.8 16V KR a może
jeszce jakieś częsci do takiego silnika.




Temat: potrzebny schemat radia do garba


potrzebuję schemat radia do garbusa (tego ze znaczkami vw na pokrętłach i
chromowanym panelem)


Hej,

było kilka rodzajów, min. Grundigi, Blaupunkty...





Temat: Poszukuje schemat silnika VW 1.8 G60
...a raczej schematu instalacji samej sprezarki G60
ma ktos moze z tym jakies doswiadczenie lub wie gdzie
mozna takie informacje uzyskac ?




Temat: Schemat elektryczny wnetrza VW Touran
Witam,

jak w temacie moze ma ktos na PDFie schemat elektryczny wnetrza,
przedewszystkim elektryka drzwi i tylnej klapy, modul komfortu (nie
mozna otworzyc tylnej klapy, mikrostyk sprawny silownik tez),
jak sie nic nie znajdzie bede musial zachaczyc o ASO

Darek



Temat: Vw polo 2003 schemat abs
Witam potrzebuje schemat do w/w abs ponieważ ktoś zrobił swap silnika, abs -u do audi a3 i nie ma komunikacji. z góry dzięki
sterownik to : abs ATE



Temat: Kasowanie inspekcji w samochodach VW.
zaden "schemat" nie byl dobry z podanych tu do VW Polo Clasic 1.9 SDI ) ale pokombinowalem, poprobowalem rozne kombinacje i zdjelem ^^ udalo sie xD



Temat: Passat B6 schemat Airbaga
heyka.
Potrzebuje schemat do Airbag-a Vw passat B6 2005r. 1,9tdi wystąpiła usterka w obwodzie bocznej poduchy kierowcy.
Vag wykrył jedną usterke w bocznej poduszce kierowcy: górna wartość skrajna -przekroczona .czyli zwarcie do plusa



Temat: Skrzynia schemat
Witam
Przymierzam sie do rozbiórki,przeglądu skrzyni .Posiadacie może
schematy,linki.JAk to cholerstwo złozyć póżniej?

             Baltazar
   Vw 1300  `71 kuk blue

Dziekuje





Temat: VAG COM
To jest interfejs pod com do diagnostyki aut: audi,VW,skoda, seat. Widziałem wiele schematów nie znam sie dokładnie na tym protokole wiec nie wiem który schemat będzie działał



Temat: schemat instalacji elektrycznej VW golf II 1991r
Witam. jestem tu nowy i mam pytanie.
Czy możecie mi podesłać schemat instalacji elektrycznej w golfie II albo chociaz linka do jakiejś stronki gdzie takowy jest:) albo wiecie może co mi sie sypnęło że mi spryskiwacze nie działają?



Temat: Diagnosty VW-AUDI-SKODA-SEAT
Sprawdzony schemat interfacu (transoptory dowolne - popularne modele) i soft do diagnostyki samochodow VW-AUDI-SKODA-SEAT

(kopia z jakiegoś portalu który nie jest zastrzeżony do kopiowania)



Temat: błąd G 71 w 1,9 TDI AFN
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=37318&highlight=czujnik+g71

tu jest link tam jest dosc duzo opisane na ten temat i schemat!!!




Temat: Nowości w dziale Download

jkak sie przyda to mam w pdfie schemat montazui demontazu nagrzewnicy w b4/b3 oraz schematy elektryczne b4 i pokazane jak przerobic kluczyk na taki jak w nowym audi/vw (scyzoryk)

No to wyślij mi na maila :)



Temat: Nowości w dziale Download
jkak sie przyda to mam w pdfie schemat montazui demontazu nagrzewnicy w b4/b3 oraz schematy elektryczne b4 i pokazane jak przerobic kluczyk na taki jak w nowym audi/vw (scyzoryk)



Temat: Schemat elektryczny do silnika 1.8T VW oznaczenie APY
Audi A3 Schemat:





Temat: schemat instalacji VW
Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej do dowolnego modelu volkswagena.
Może ktoś mógłby się podzielić jakimś adresem? thx.




Temat: VW polo1,2 2004r
Koledzy poszukuje schematu do tej polówki chodzi mi o schemat instalacji przednich wycieraczek. Klijent ma przyjechać a ja nie moge sie niczego doszukać w moich materiałach. Podobno wycieraczki pracują normalnie tyle że bez czasówki. Byłbym bardzo wdzięczny.



Temat: Wskaźnik temperatury ciecz...
Tu jest : http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=1764 fajnie opisany czujnik g62/g2.
Jest nawet jakis schemat elektryczny, ale ja ich nie ogarniam



Temat: Schemat zawieszenia
Witam

Googluje i nie moge znalezc...schemat zawieszenia przedniego VW Sharan 96',
moze jakos obcojezycznie.

Pozdrawiam
Stefanek





Temat: Kabel bo zmieniarki
Poszukuję użytkownika oryginalnego kabla do zmieniarki VW (foto).
Może to być dowlona konfiguracja sprzętu na radio Skoda + zmieniarka VW.
Ważne aby były dwie wtyczki 12 pinów zmieniarka i 8 pinów ISO 3 radio.
Potrzebny jest schemat tego kabla.



Temat: schemat elektryczny
Poszukuje schematu elektrycznego automatycznej skrzyni biegów w VW Vento z 1992 roku

Prosze o pomoc



Temat: Vw passat b4 - schemat centralnego zamka bez pilota
hej szukam schematu centralnego zamka bez pilota czy ktos moze ma lub wie gdzie znalesc pozdrawiam



Temat: ogrzewane fotele w vw
niegrzeją fotele w T4 uciachana wiązka z przełacznikow do wyszabrowanych przekazników-trzeba odtworzyć instalację-potrzebny schemat



Temat: co tu zrobic z tym silniczkiem?
zawsze mozesz zrobić obróbke swojej głowicy, niemusisz koniecznie szukac innej.
Wally robił coś takiego i jest temat na forum o tym, coprawda on ma VW ale co do tuningu obowiazuje ten sam schemat.



Temat: podciśnienie
mam pytanie jaki kolor ma wtyczka do zaworu n 75 a jaki do zaworu n 18 vw sharan 1,9 tdi 110 98 rok bo chyba jest coś namieszane. potrzebował bym jeszcze schemat podłączenia przewodów sterujących podciśnienie do n 75 i n 18



Temat: centralka
mam prpblem zepsula mi sie centralka tzn. mala czarna puszka kolo bezpiecznikow . kupilem nowa lecz wejscia sa rozne (orginalna jest dluzsza) potrzebuje fachowej porady oraz schemat tej instalacji (vw vento '92 2.0) reszte jakos sobie paradze.z gory dziekuje i pozdrawiam



Temat: MFA VW GOLF GTI
Ma ktos schemat jak podlaczyc to ustrojstwo zeby wszystkie pozycje dzialaly?
Jakei czujniki sa potrzebne itp?
Ogolnie prosze o wszystkie informacje na ten temat.



Temat: Szybkościomierz
Byłem dziś w serwisie VW SOBKOL . Stwierdzili, że w Skodach i Volkswagenach nie jest możliwe odczytanie przez OBD2 przebiegu samochodu.
Skłonny jestem zdemontować panel wyświetlaczy.
Jeżeli ktoś wie jak to zrobić proszę o pomoc lub schemat.



Temat: skrzynia automat VW T4
ma ktos moze schemat budowy tego cuda? bo jakos musze "do kupy" poskladac
rozlozona na czesci przez kogos skrzynie :(



Temat: klimatyzacja vw golf

1.6D.Interesuje mnie zasada dzialania,typowe usterki,schemat ukladu
klimatyzacji w tym samochodzie.




Temat: centralny zamek
Czy ma moze ktos schemat elektryczny VW PASSATA 88 rok. Chodzi mi o to, ze
kupilem alalrm i nie wiem gdzie mam podlaczyc kabelki zebym mogł otwierac
zamek pilotem ???
Z gogry thx




Temat: Wymiana Instalacji elektrycnej
na stronce znajdziesz dokladny opis systemu wtryskowego bosch i dowiesz sie z tamtad ze niektore fiaty i vw maja ten sam uklad co nasze pugi a mialbym do ciebie pytankop czy masz moze schemat instalacji bo mi zaginal prad na pompce paliwowej i nie bardzo wiem jak go znalezc




Temat: Nierówna praca silnika
A może to jest spowodowane tym że źle jest ustawiony rozrząd??Porosiłbym jakiś schemat jak ma być ustawiony rozrząd na pompie wtryskowej i wale w vw 1.9 TDI z 1994r Czy ktos moze mi pomoc?



Temat: bmw e36 - kompletny schemat elektryczny
http://ep0niks.ctech.ca/bmw/bmw_etm_e36_1998_notcompact.pdf

znalazlem to sie dziele, moze komus sie przyda :)
az zal d#$e sciska ze do vw takich dokumentow nie ma..





Temat: VW CADDY 1.9 TDI PODGRZEWANE FOTELE
potrzebuje schemat podlaczenia podgrzewanych foteli do Caddy 98 1.9 TDI.



Temat: Kondensatory?
No wlasnie w tej tabelce pisze ze 15 tylko 1.5 (nur = tylko wg mojego slownika )

Znajomy dal mi numer do goscia, ktory kiedys u Bienkowskiego pracowal (VW) a teraz na wlasnosc dlubie w autkach. Rozmowa telefoniczna ale pokapowal ze to ECI MULTI sie nazywa wiec chyba moge mu zaufac. Po tym co mu krotko strescilem stweirdzil ze albo pompka daje za male cisnienie albo cos z silniczkiem krokowym. Moze mi go obejrzec ale dopiero w poniedzialek ale to i tak co najwyzej przemierzy a zeby miec pewnosc to najlpiej by bylo miec taki silniczek na podmiane i zobaczyc czy to na bank to. Myslalem sobie ze jak u VW pracowal to moze niemiecki zna i korzystal keidys z serwisowek VW ale jakos pomijal pytanie czy mu sie to na cos przyda jak mu serwisowke po niemiecku przy okazji dostarcze i po angielsku schemat elektryczny, takze troszke mi sie nie spodobalo.
Aha. Gosc nawet niby kojarzyl ze to 5 czy 6 stykowy (kurde zapomnialem ile tych stykow chyba 6) silniczek krokowy a wczesniej niby 3 stykowe byly.

Zaczalem szukac tego silniczka. Kumpel robi w firmie co sprzedaje silniki i skrzynie. Mowi ze znalazl silniczek ale z pogietymi stykami a jednego w ogole nie ma :/

Jeszcze przyszlo na mysl ze tu jest jakas przekladnia zebatkowa co udaje silnik krokowy i w koncu nie wiem. wiec pytanie nastepne brzmi. Jest silnik krokowy + ten z zebatka slimakowa czy tylko krokowy czy tylko z zebatka slimakowa? A moze dwa krokowe? Jeden na pewno porusza przepustnica regulujac wolne obroty. To ten co mam zepsuty? Juz zgluplem. POnurkuje w serwisowce moze cos znajde. W sumie do poniedzialku kupa czasu to moze wyjme przepustnice jak mi sie uda wtyzki zdjac. Bez problemu schodzi ta od czujnika.Tej z przodu i malej z tylu nie umiem zdjac. trzeba cos nacisnac czy jak? NIe widac tam zadnego przycisku :/

jeszcze raz dziekuje za pomoc. Cos mi sie wydaje ze to cos niestandardowego...



Temat: konto e-direct standard


Jestem klientem VW direct od samego początku. Info dot. procedury otwarcia
zawsze tak wygladało - "komplet dokumentów " przekazuje osoba
identyfikująca
klienta. Swój pierwszy rachunek w tym banku otwierałem przez kuriera, ale


Hmmm... Konsultowałem się w tej kwestii i z infolinią VW i z działem
operacyjnym i wszędzie mówią tak samo. Poczta bierze formularz ID, resztę
wysyłasz sam, chyba, że kobitce z poczty wciśniesz i to i to. :)

Jednak na stronie sugerują co innego. A na maila odpowiedzieć nie chcą...
:-/

Pomęczę ich jeszcze.

Ale to faktycznie bez sensu, żeby formularz ID szedł inną drogą, niż
wniosek...

Jeśli nie zechcą mi odpowiedzieć na maila to nie otwieram rachunku... Po
prostu...


wniosek wysłałem samodzielnie, a formularz identyfikacyjny bez sprawdzenia
jakichkolwiek danych podpisał kurier (heh ...były z tym niezłe jaja;


kurier

To się zdecyduj, skoro zawsze procedurybyły takie, że komplet papierów
bierze poczta/kurier to na cholerę wysyłałeś samemu? :-)


ze Stolyycy kilka razy nie pojawił sie w umówionym terminie, więc późnym
wieczorkiem pojechałem na ich "bazę" i szef ściągnął go z wyrka. Ależ był
wściekły, jeszcze teraz pękam ze smiechu jak sobie przypomnę ten 100 -
metrowy tuman kurzu  który "wjechał" razem z nim na plac :) )


Nie mów mi o Stolicy. Nie dość, że mają chory cennik [za przesłanie głupiej
koperty bez ubezpieczenia do Warszawy kasują ponad 65 PLN!!!], to jeszcze
jakie ja miałem z nimi przekopy... Ech...


tym zielonego pojęcia, można jej było wcisnąć kazdy kit - nie wiedziała co
to ten Volkswagen i czemu my do niej z tym, a nie do ... PKO. Echhh......
ale przyjęła, potwierdziła własnoręcznym podpisem, przybiła stempel i
włożyła do załączonej koperty zgodnie z moją instrukcją. Rachunek został
otwarty.


I dlatego wybiorę pocztę. :-)


Na najnowszych ulotkach w dalszym ciągu opisują taki schemat otwierania
rachunku.


Tzn pisze tak jak na stronie www w dziale 'otwarcie rachunku' ???





Temat: Zasada dzialania przekaznika
Poniewaz przez ten przelacznik plynie za duzy prad to sie biedak grzeje!
Trzeba go odciazyc wlasnie przekaznikiem.
Nie wiem jakie sa stosowane przekazniki do VW, ale pewnie sa podobne do
wszystkich innych.

Przekazniki maja 4 nozki (2 pary). Jedna para to tzw. przelacznik, ktory
jest sterowany druga para :) hehe zakracilem :)
Zamiast prowadzic przewod z przelacznika do lusterka prowadzisz go do jednej
z nozek przekaznika (sterującej). Wazne jest gdzie! Powinien byc schemacik
na przekazniku lub na karteczce jakiejs albo ci w sklepie powiedzom co jest
co:) Do drugiej nozki z tej pary podlaczasz mase. (sterowanie zalatwione).
Teraz prowadzisz przewod ze zrodla pradu (+), moze byc z przed przelacznika
do ogrzewania tylnej szyby do trzeciej nozki (sterowanej). Z czartej nozki
(sterowanej) prowadzisz przewod do lusterka i dalej do masy. Teraz
przelazcajac przelacznik ogrzewania tylnej szyby uruchamiasz przekaznik
ktory "laczy" dwie nozki sterowane i umozliwia przeplyw pradu od + do
lusterka i do masy :) Proste :) Wazne jest zebys wiedzial ktora nozka jest
ktora a reszta sie juz "sama" zrobi :)
narysuje ci jeszcze schamacik bo mam chwile to napewno zajarzysz :)
Wazne jest aby dobrac tak przkaznik do obciazenia zeby sie tez nie grzal.
Mozez zastosowac jeden przekaznik na jedno lusterko lub jeden na obydwa.

Powodzenia!
Jakies pytania?

Celtic


Zainstalowalem sobie elektryczne lusterka i mam problem
W przelaczniku ogrzewania tylnej szyby byly dwa wolne gniazda, jedno na
lewe
drugie na prawe lusterko, mase podlaczylem do masy glownej (w golfie pod
kierownica). Teraz mam problem, niestety przelacznik troche sie grzeje.
(lusterka tez i pieknie dzialaja i rozmrazaja i wode odparowywuja, ale to
dobrze, z tym ze ja nie chce miec podgrzewanego przelacznika)
Co zrobic. Ktos mi powiedzial ze powinienem zastosowac przekaznik.
I tu pytanko. Jak dziala przekaznik i jesli on rozwiaze problem to jak
podlaczyc to badziewie. Co gdzie wpiac.
Schemat podlaczenia lusterek jest taki.
Masa idzie z lusterka pod kierownice, drugi przewod od lusterka
podlaczylem
pod przelacznik ogrzewania tylnej szybki.

--
pozdrawiam

http://www.vwgolf.pl - Oficjalna Strona VW Golf GTI Klub Polska






Temat: konto e-direct standard


przy okazji rozmowy wyszła pewna nieścisłość odnośnie procedury otwarcia
rachunku na poczcie. Na stronie pisze, że pani poczta bierze "komplet
dokumentów" i przekazuje do banku. Infolinia twierdzi, że poczta bierze
tylko formularz identyfikacyjny, a resztę samemu wysyła klient, sam
wypisuje
kopertę i nakleja znaczki.


Jestem klientem VW direct od samego początku. Info dot. procedury otwarcia
zawsze tak wygladało - "komplet dokumentów " przekazuje osoba identyfikująca
klienta. Swój pierwszy rachunek w tym banku otwierałem przez kuriera, ale
wniosek wysłałem samodzielnie, a formularz identyfikacyjny bez sprawdzenia
jakichkolwiek danych podpisał kurier (heh ...były z tym niezłe jaja; kurier
ze Stolyycy kilka razy nie pojawił sie w umówionym terminie, więc późnym
wieczorkiem pojechałem na ich "bazę" i szef ściągnął go z wyrka. Ależ był
wściekły, jeszcze teraz pękam ze smiechu jak sobie przypomnę ten 100 -
metrowy tuman kurzu  który "wjechał" razem z nim na plac :) )


Poruszyłem też temat procedury otwarcia rachunku. I konsultantka sama
stwierdziła, że na stronie jest błąd i muszą to poprawić. Otóż vwbank ma z
pocztą umowę tylko na weryfikację i przesyłanie formularzy
identyfikacyjnych. I teoretycznie klient powinien wysłać wniosek
samodzielnie. Poczta nie ma obowiązku przesyłania 'kompletu dokumentów'.
Jeśli prześle wszystko - to będzie tylko dobra wola poczty. Mają to
poprawić
w poniedziałek... Zobaczymy...
No dobrze, że mi powiedzieli bo bym się wyżywał na kobitce z poczty, że
nie
chce wziąć wniosku, a powinna 'komplet'... A miałaby rację... :-/


Możliwe, że tak właśnie wygląda ta umowa miedzy nimi.
Z moich doświadczeń wynika, że "doły" na poczcie nie mają o tym pojęcia.
Dawno, dawno temu namówiłem siostrę na taki sposób identyfikacji i okazało
się że byliśmy pierwsi na tej poczcie ;) Odsyłano nas od okienka do okienka
i w końcu po kilku konsultacjach telefonicznych skierowano nas do Pani która
powinna się tym zająć. Zapewne nie trudno się Wam domyslić że nie miała o
tym zielonego pojęcia, można jej było wcisnąć kazdy kit - nie wiedziała co
to ten Volkswagen i czemu my do niej z tym, a nie do ... PKO. Echhh......
ale przyjęła, potwierdziła własnoręcznym podpisem, przybiła stempel i
włożyła do załączonej koperty zgodnie z moją instrukcją. Rachunek został
otwarty.
Na najnowszych ulotkach w dalszym ciągu opisują taki schemat otwierania
rachunku.

Pozdrowiam
Piotrek





Temat: porsche924


| Od niedawna wszedłem w posiadanie wózka porsche 924 2l
| No i trzeba przy nim trochę pogrzebać i tu problem
| bo niewiele o nim wiem , przydałaby mi się jakieś dane
| np. serwisówka no i schemat elektryczny!itp
| ( acha wiem że to porsche dla biednych i jeżeli nic więcej nie wiesz
| o tym wozie to nie pisz ok)
| I przy okazji pytania :
| 1.przy układzie wtryskowym w okolicach
| powiedzmy rozdzielacza paliwa od strony chłodnicy jest
| przewód elektryczny ; do czego on służy? ( odcina paliwo przy
| hamowaniu , czy w ogóle bierze udział w regulacji dawki paliwa?)
| 2. od jakiego wozu podebrać sprzęgło (jest takie same jak w starym VW
transp ?)
| ( w necie znalazłem zdjęcie sprzęgła i były tam jakieś podkładki
| swojego jeszcze nie rozebrałem i nie wiem do czego one są.

A wiesz kolego gdzie Ty masz skrzynie biegów w nim.....

Z tyłu przy dyfrze :-)
Sorry ale jak zadajesz takie pytania to ksiązka Ci nie pomoże ..... A
widziałeś jakiś samochód co ma przewód
elektryczny co odcina paliwo przy hamowaniu ????

PZDR
Adam

PS. Miałem 924 i sam przy niej grzebałem....


specjalna odpoiedż dla  pARKER




Pytałem o sprzęgło a nie o skrzynie (potrafisz odróżnić?- pomoc skrz.. jst z
tyłu sp.. jest za silnikiem)
Jak wiesz do czego jest ten przewód to powiedz (a nie się mondruj)
przy okazji zapoznaj się z układem KEJetronic - z czasem elektryka w wozach
zaczęła przejmować coraz więcej funkcji zastępując inne sygnały np ciśnienia
Trochę pokory no i litratury
Pozdr. autor pytania o p 924





Temat: przyczepka katastroficzna
Coś mi się tu wydaje, że kolega z Białego stoku myli pojęcia Grypy Pierwszej Pomocy i Grupy Ratownictwa… w ogóle kolega zna zamysł Systemu Ratownictwa PCK ???
Co do przyczepy katastroficznej rozwiązanie bardzo dobre. My jako GR PCK KIELCE stosujemy podobny schemat już od jakiegoś czasu… może nie jest to typowa przyczepa katastroficzna – z twardym dachem i ścianami ale zwykła przyczepa z plandeka. Odpowiednie ułożenie dostępnego nam sprzętu pozwala działać w różnych warunkach. Te przyczepki co pokazał Bartek z Olsztyna są na trochę wyższą kategorie prawka ( chyba E – na przyczepki lawety cos takiego) ale są też modele pozwalające ciągnąć je na zwykłym prawku…
Z drugiej strony mając auto rejestrowane na kat C unikniecie problemu że pani X z macierzystego zarząd rejonowego czy okręgowego ( który jest de facto właścicielem auta) wymyśli sobie nim jechać po zakupy do Tesco…
Ale wracając do tematu…
Jako Grupa Kielecka mamy już „jakieś” doświadczenie ze stosowaniem przyczepek… samochód który posiadamy to VW T4 synchro – z hakiem umożliwiającym holowanie przyczepki.
Bartek – wcale nie jest prawdą, że w terenie przyczepka stwarza problem – to zależy od umiejętności kierowcy pojazdu.
Przyczepa jaka by nie była sprawdza się w każdych warunkach … jednakże Polacy są bardzo nieprzyzwyczajeni do widoku …ambulansów z przyczepkami …ot przykład:
Jadąc „alarmowo” do zdarzenia ( pewne ćwiczenia PSP) gdzie zadaniem naszym było stworzenie PPM-u i zapewnienie zabezpieczenia medycznego Ćwiczeń mieliśmy za ambulansem przypiętą przyczepę – oczywiście oznakowana itd. ( czasem warto dodać napis Polowy Punkt Medyczny itp. – idiotyzm polaków nie zna granic) jechaliśmy na sygnałach kawałek trasą chyba E7, z racji że w karetce mamy CB radio słyszeliśmy komentarze kierowców… znalazł się nawet debil który utrudniał nam wyprzedzanie …stwierdził publicznie na CB „ meble se do biura wiozą”
Zwróćcie uwagę że i nasza zaprzyjaźniona służba PSP już dawno zaczęła stosować przyczepy i kontenery. Z racji rzadkiego stosowania tego pojazdu koszty utrzymania w porównania do samochodu są żadne ( OC na rok ok. 50 zł + jednorazowo badania techniczne i oplata rejestracyjna)
Co do garażowania… fakt potrzeba 2-gi garaż lub jedne na tyle długi by mieściła się i przyczepa i samochód.
Jeszcze jedno …warto spojrzeć na sposób działania naszych h zachodnich sąsiadów – Niemcy, trochę dalej Austria… tam przyczepka jest na wyposażeniu każdej stacji pogotowia…



Temat: Problem z odpaleniem 1.6 td JR

Witam

Posiadam silnik 1.6 TD 70 km
Silnik wsadzony do mk1...
Co jest:

- brak przekaznika od swiec zarowych - zalanczam na ok 20 sekund na zywca do aku

- rozrzad ustawiony jest dobrze tj kolo zebate pompy ma naciecie ustawione na gorze, kolo w skrzyni ma takze ku gorze skierowane oznaczenie
i


Sam odpowiedziałeś sobie na pytanie. Po pierwsze: pewnie nie wiesz, ale świece nie są zasilanie napięciem 12V tylko 11, nawet przy obciążeniu akumulatora czterema świecami spalisz je po 20 sekundach takiego katowania. Założe się, że przynajmniej 2 lub 3 z nich już wybuchły i są spalone. Przekaźnik świec nowy kosztuje 47zł, no weź się zlituj Schemat podłączenia mogę Ci podrzucić jak będziesz miał problem.

A druga sprawa sądze, że w tym przypadku najważniejsza. Od kiedy rozrząd ustawia się na nacięcia od kół zębatych? żartujesz? w VW wszędzie masz blokady, pompa w kółku ma otwór gdzie wkładasz kołok o grubości 10mm (w łapie, do której przykręca się pompę jest otwór gdzie ten kołek ma trafić) potem zdejmujesz dekiel zaworów, i po prawej stronie wałek ma podłużne nacięcie. Musi być poziomo idealnie, to też zablokujesz kawałkiem profila o grubości 3mm (krzywki na 1 cyl. są w górze, tzn. zawory są pozamykane, tylko w jednym położeniu włożysz tam ten profil, chyba że masz profi blokady). Żeby ustawić wał, zdejmujesz kapselek w skrzyni biegów od góry i szukasz kręcąc wałem nacięcia między dwoma cyplami - nie cyple, tylko nacięcie między nimi to punkt 0) Jeżeli walniesz się nawet o jeden ząb auto nie zapali... Wzrokowo możesz tak prze....kichać nawet i kilka zębów.

Reszta przyczyn, które podałeś są raczej nieistotne... Jeśli dymi to paliwo dostaje, tylko jak sądze nie wtedy kiedy powinien. Skąd jesteś?



Temat: Obrotomierz jak to zrobic?
Witam!!!
Pytam o to poniewaz mam obrotomierz od 125p a chce go zainstalowac do 2
sowa.
Po normalnym podpieciu wskazuje 1/2 obrotow, ponoc mozna go przerobic
wymieniajac jakis opornik. Gdzie w Wawie jakis zaklad elektroniczny ktory
cos takiego zrobi?

Mam tez inny sposob podpiecia ale nie jestem pewien wiec nie ryzykuje.
Moze ktos z Was podpowie czy to moze dzialac? No i co to jest dioda
prostownicza?
Ma byc nie mniejsza niz 1A.

Schemat:

--------------
             1--------Dioda-------|
 cewka      15     prostownicza   |                      |+          |-
--------------                    |-----------------|    |           |
                                  |                 |    |           |
--------------                    |                 |    |           |
             1--------Dioda-------|              ----------------------
 cewka      15     prostownicza
--------------                                   |                      |

                                                        Obrotomierz
                                                 |----------------------|

Serdecznie dziekuje za pomoc.

Pozdrawiam Bombi
.................
Trabant 601 S - 21 letni.
Warszawa M20
VW Polo

http://www.lowrider.w.pl





Temat: Gorąca prośba do właścicieli E34 524td
Witam!
Mam niecodzienny problem z BMW E34 524td z 1989roku.Dokładnie chodzi o kolegę z pracy,ale nie ma on dostępu do internetu.Od pół roku jest właścicielem tego auta,ale jak stwierdził nigdy nie miało kopa.Ostatnio rozsypała się mu turbina (olej szedł w dużych ilościach do kolektora ssącego i wirnik już ocierał o obudowę).Wymienił tą turbinę na inną w lepszym stanie i z nadzieją że może teraz auto trochę odzyska wigoru.I tu zaczęły się schody.Bo olej już nie dostawał się do kolektora,a mocy ani ciut ciut.No i zaglądneliśmy już w trójkę pod maskę i coś nam tu brakuje.Niestety nie ma nikt ze znajomych takiej BMW i nie mamy gdzie podpatrzeć czego brakuje.
Wszystko rozchodzi się o sterowanie turbiną.W tej chwili układ jest taki jak w momencie kupna samochodu,ale bardzo niewiadomej przeszłości.Cieńki wężyk ciśnieniowy jest pociągnięty od stronywysokiego ciśnienia na turbinie do "gruchy" sterującej zaworem upustowym.Problem w tym że jest tu coś nie tak skoro grucha pod wpływem wysokiego ciśnienia uchyla zawór upustowy i wszystko przy pełnym bucie uidzie w wydech. Czegoś tu musi brakować,skoro w VW są jeszcze po drodze zaworki do sterowania turbiną.Druga rzecz że na kolektorze ssącym od dołu powinien być zamontowany zawór recyrkulacji,a jest tylko zaślepka.
Wobec powyższego ujmę moją prośbę w parę punktów dla lepszej jasności:
1.Jeżeli można,to prosiłbym o udostępnienie zdjęcia (lub schemat) z komory silnika takiego samochodu ze zwróceniem uwagi na układ sterowania turbiną.
2.Czy w tych BMW "grucha" sterująca zaworem upustowym była sterowana nadciśnieniem czy podciśnieniem.
3.Czy były wersje bez recyrkulacji,tylko z zaślepką w miejscu zaworu.

Za jakąkolwiek pomoc z góry wielkie dzięki.
Pozdrawiam



Temat: [A6 C5 2.5 TDI AFB] Kilka pytań dla ludzi z konkretną wiedzą

Mam kilka pytań odnośnie mojego autka. Autko jest super ale niestety mam pare pytań, bo są rzeczy które mnie niepokoją troche. A zatem:

1'' pytanie dotyczy pompy wtryskowej, a dokładnie jak wymieniałem rozrząd to zauważyłem z moim ojcem że pompa wtryskowa lata jak głupia, tzn nie ma luzów tylko że nie stwarza zbyt dużego oporu, i można śmiało sobie nią kręcić. Martwi mnie to troche bo gdy pracowaliśmy przy TDi z Vw to pompy chodzą ciężko. Czy to może znaczyć że pompa sie kończy? Dodam tylko że jeśli by tak było to dziwne bo autko pali na dotyk, i nie kopci


Tu ci nie pomoge bo sie nie znam :P




2''pytanie dotyczy modułu komfortu, a dokladniej tego czy ma on rzeczywiscie wpływ na sterowanie alarmem w aucie. Miałem taki kłopot że auto stalo, a czasem jak mu coś odwaliło to samoczynnie włączał sie alarm. Vag stwierdził że błąd pochodzi od zamka kierowcy, mialem już kupić nowy zamek, ale na szczęście sprzedawca uświadomił mnie żebym spróbował odpiąć moduł komfortu, i o dziwo auto już nie ma tego problemu. Więc czy to wina tego modułu czy zamka?


Tak , jest taka mozliwosc , ze moze to byc wina modulu komfortu. Moj kolega mial podobny problem , z tym ,ze u niego sam wlaczal centralny , kierunkowskazy albo wogole nie wlaczal , okazalo sie , ze modul komfortu byl zalany i sie skopcil.



3'' pytanie dotyczy licznika, a dokładnie opcji typu średnia prędkość i średnie spalanie. U mnie problem wynika z tego że dane te sie wogóle nie zmieniają nawet po resecie


Tzn. jak go zresetujesz to dalej np. srednie spalanie siedzi na np. 11.3l ?? czy resetuje do 0.0 i potem wchodzi na tyle co zawsze ??



4'' pytanie dotyczy oświetlenia drzwi, niestety nie wiem dlaczego nie działa podświetlenie i nie wiem co może być przyczyną tego iż to nie działa. Najbardziej prozaiczna przyczyna spalone żarówki nie wchodzi w gre. A dodam iż którekolwiek drzwi są otwarte to i tak na FIS'ie wyśiwtlają sie że są otwarte wszystkie. Więc jezeli ktoś ma jakiś pomysł na to, albo schemat elektryczny to z góry dziękuje


Tutaj tez nie za bardzo pomoge :P Ale jak dla mnie to chodzi o kable , byc moze gdzies jest zwarcie i dlatego tak sie dzieje . A bezpieczniki sprawdzales ?? I wroce do zarowek , bo niekiedy jest tak , ze zarowka sie przepali i ona robi zwarcie i wtedy nic nie dziala , wiec jesli nie sprawdziles wszystkich to moze to zrob. Ale pewnie odkrywczy nie jestem hehehe.



Temat: [P12/WP12] Primera P-12
czesc, z tego co widze to sa dwa rodzaje gazu, masz racje , na tym adresie ktory podales, stoi ze CNG jest tez grubo ponad 500 stacji, jezeli poda namiary na podroz to ADAC opracuje mu schemat Stacji na trasie, oczywiscie trzeba podac dokladne oznaczenie gazu, nie mam pojecia co sie stanie jak zatankuje inny gaz? ale z tego co widze to moze byc wesolo, cos ala diesel do baku z benzyna,

teraz z innej beczki jezeli wybieracie sie na urlop do Niemiec Dieslami musicie uwazac , gdyz juz ponad 100 miast niemieckich zakazalo wiazdu i jazdy samochodom na Diesel,w czasie upalow , moga sie poruszac tylko Auta Dieslowskie ktore sa wyposazone w tzw. Rußfilter, jest to odpowiednik katalizatora tylko ze do Diesla, od 1.01.2006 wszystkie Diesle musza byc wyposazone w ten Filter, narazie za kare beda placic duzo drozszy podatek drogowy,ale wszyscy sa zobowiazani do zalozenia tego filtra , koszt jest ok. 800 €uro, za to beda zwolniueni z podatku na sume 400 €uro, ale tylko w pierwszym roku, za 2.0 silnik placi sie teraz ok.350 -400 €uro, po nowym roku bedzie to o.550-600 €uro, i to zadecydowalo ostatecznie ze rezygnuje z tego Diesla kombi, Nissan dopiero pod koniec roku wypusci na rynek Auta wyposazone w ten Filtr ,czyli znowu czekalby mnie wydatek, dzisiaj zamowilem w Warsztacie Tempomat, 4.07.zostanie zalozony, jezeli ktos sie orientuje ile kosztowalaby ta przyjemnosc do Primery Acenta P12 w polsce to prosze dajcie znac, jezeli mozecie to zapytajcie sie w serwisie lub stacjach elektroniki pojazdow? chyba tak to sie nazywa, co ciekawe Nissan nie ma wlasnych Tenpomatow a te ktore sa zakladane w Acentach Dieslach sa Renauta,ja zamowilem z VW Passata, tak powiedzieli w warsztacie i bedzie to kosztowac z zalozeniem i podatkiem 750-800 €uro, jestem zmuszony do zalozenia , dretwieje mi prawa noga przy dluzszej jezdzie, i trace w niej czucie, jadac do polski co godzine musze stawac na popas ze tak powiem , no koncze pozdrawiam i czesc



Temat: Lka, egzamin na prawko i ZTM Wwa ;) (i rondo!)
Cytat: Ostros. Tak poważnie. Masz coś do mojego stylu jazdy? ;> Wydaje mi się, że ujdzie w tłoku. Mruga
W tłoku jak najbardziej. W tłoku ludzi, którzy albo mają już spore doświadczenie, albo tych, o których często pisuje niejaka Gazeta Wyborcza, czy inne Fakt(y).
Wiesz, że przez jakieś pierwsze 2 miesiące po odebraniu prawa jazdy (pamiętnego piątku roku pańskiego dwatysiące piątego) nie przekraczałem 80km/h? Nie tyle ze strachu, co z braku jakiegokolwiek obycia z samochodem i jeszcze mniejszego doświadczenia z prędkościami >50km/h. Ktoś kto całe życie człapał się z instruktorem na siedzeniu obok, który w każdej chwili może zareagować, niestety ale nie ma prawa umieć radzić sobie dobrze przy prędkościach blisko 3 razy większych. Chyba, że ten ktoś jest genialny i ma talent. Kropek - jesteś genialny i masz talent? Jeśli tak to kończę wywód i za 10 lat po wygranym przez Ciebie rajdzie Monte Carlo sam będę Cię prosił, żebyś dał mi się przejechać Imprezą WRC. Chociażby na myjnię i zurück .

Może ja trochę czasami przesadzam z ostrożną jazdą, ale mam to po ojcu we krwi, który przy prędkości 100km/h na A4 mówił mi, że jadę za szybko. Może wypadek kiedyś też zrobił swoje (bo zrobił - zapinam pasy nawet jak przestawiam samochód na parkingu ). Twoją dewizą w tej chwili powinno być "ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć". Ćwiczyć to, czego podstawy dostałeś na kursie, zdobywać doświadczenie, uczyć się obserwować i otworzyć oczy z tyłu głowy. Nie rzucaj się od razu na głęboką wodę, bo łatwo można się podtopić, a w zasadzie - przejechać na wyobrażeniu, że jazda samochodem jest łatwa, prosta i przewidywalna. Jak mało umiesz dowiesz się chyba najszybciej w momencie, kiedy znajdziesz się w obcym mieście w aucie innym, niż to do którego przywykłeś. Jest to dosyć pouczająca lekcja dla ludzi chyba na każdym etapie .
Pogadamy pewnie jeszcze nie raz na ten temat, póki co kończe te bzdury, ale jeszcze nawiązanie do tematu będzie jedno.

Miałem dziś okazję do długodystansowego okiełznania istnego potwora, jakim jest VW Transporter w wersji przedłużanej. Fantastycznie prowadzi się coś takiego, nawet na naszych wąziutkich drogach. To jest wręcz statek, który płynie przez przestwór asfaltowego i dziurawego oceanu. I ciekawe co na parkingu powiedzieliby ludzie, których uczono parkować na schemat .

EDIT: Tak sobie to przeczytałem i w sumie ciekawe wnioski można wyciągnąć. Prostuje więc, że nie próbuje tu się kreować na alfę i omegę czy innego wirtuoza kierownicy (dziś w samym centrum Gostynina w/w Transporter oznajmił mi, że źle nacisnąłem pedały i on dalej nie jedzie ). To wszystko w trosce o jego dobro .



Temat: Ksi??ki "sam naprawiam"
Zrób to sam - Seria Ksi??ek

Zrób to sam - seria ksi??ek - AUDI

Audi 100 - 200
Audi 80
Audi 80 i 90
Audi A4

Audi 100 - 200

Audi 80

Audi 80 i 90

Audi A4

Zrób to sam - seria ksi??ek - BMW

Instrukcje Obs?ugi:
BMW 323i / 328i - ang.
BMW 323Ci - ang.

Zrób to sam:
BMW serii 3 - ang.
BMW serii 3 E30
BMW serii 3 E36

DOWNLOAD:

BMW 323i / 328i - ang.

BMW 323Ci - ang.

BMW serii 3 - ang.

BMW serii 3 E30

BMW serii 3 E36

Zrób to sam - seria ksi??ek - Daewoo

Daewoo Espero
Daewoo Lanos
Daewoo leganza I i II - ang.
Daewoo Nubira
Daewoo Tico

Daewoo Espero

Daewoo Lanos

Daewoo leganza I i II - ang.

Daewoo Matiz

Daewoo Nubira

Daewoo Tico

Zrób to sam - seria ksi??ek - Fiat

Fiat Bravo Brava
Fiat Cinquecento
Fiat Punto
Fiat Seicento
Fiat UNO

Fiat Bravo Brava

Fiat Cinquecento

Fiat Punto

Fiat Seicento

Fiat UNO

Zrób to sam - seria ksi??ek - Ford

Ford Escort 90+
Ford Fiesta 89-95
Ford Mondeo
Ford Sierra i Turnier

Ford Escort 90

Ford Fiesta 89-95

Ford Mondeo

Ford Sierra i Turnier

Zrób to sam - seria ksi??ek - Honda

Honda Accord 93-96
Honda Civic 92-95 -ang
Honds Civic od 87

Honda Accord 93-96

Honda Civic 92-95 -ang

Honds Civic od 87

Zrób to sam - seria ksi??ek - Mazda

Mazda 323
Mazda 626

Mazda 323

Mazda 626

Zrób to sam - seria ksi??ek - Nissan

Nissan Almera
Nissan Primera 90-99
Nissan Sunny

Nissan Almera

Nissan Sunny

Nissan Primera 90-99

Zrób to sam - seria ksi??ek - Opel

Instrukcje Obs?ugi:
Opel Astra F 91-98
Opel Omega C

Zrób To Sam:
Opel Astra 85-90 - ang
Opel Astra i Astra Classic
Opel Astra II i Zafira
Opel Corsa B
Opel Corsa i Tigra
Opel Kadett
Opel Omega po 1994
Opel Vectra B od 96-02
Opel Vectra i Calibra

Instrukcje Obs?ugi:

Opel Astra F 91-98

Opel Omega C - Instrukcja Obs?ugi

Zrób To Sam:

Opel Astra 85-90 - ang.

Opel Astra i Astra Classic

Opel Astra II i Zafira

Opel Corsa B

Opel Corsa i Tigra

Opel Kadett

Opel Omega po 1994

Opel Vectra B od 96-02

Opel Vectra i Calibra

Opel - Schematy elektryczne

Zrób to sam - seria ksi??ek - Peugeot

Peugeot 205
Peugeot 206
Peugeot 306
Peugeot 405

Peugeot 205

Peugeot 206

Peugeot 306

Peugeot 405

Zrób to sam - seria ksi??ek - Renault

Renault 19
Renault Clio I
Renault Clio II
Renault Laguna
Renault Twingo

Renault 19

Renault Clio I

Renault Clio II

Renault Laguna

Renault Twingo

Zrób to sam - seria ksi??ek - Seat

Seat Ibiza Cordoba Od 93
Seat Toledo - instrukcja obs?ugi

Seat Ibiza Cordoba Od 93

Seat Toledo - instrukcja obs?ugi

Zrób to sam - seria ksi??ek - Skoda

Skoda Felicia 1.3 - Elektryczny schemat + konstrukcja

Zrób to sam - seria ksi??ek - Volkswagen

VW Golf II
VW Golf III Benzyna
VW Golf III Vento
VW Golf IV - instrukcja
VW Golf IV Bora
VW Golf Jetta
VW Passat - Passat Variant - VW Santana
VW Passat od 1996
VW Passat od 88-96
VW Polo

VW Golf II

VW Golf III Benzyna

VW Golf III Vento

VW Golf IV - instrukcja

VW Golf IV Bora

VW Golf Jetta

VW Passat - Passat Variant - VW Santana

VW Passat od 1996

VW Passat od 88-96

VW Passat od 1988-1996 - wersja jpg.

VW Polo

Pozosta?e:

Citroen AX

Citroen ZX

FSO Polonez

Mercedes-Benz 190 W201




Temat: Struktura informatyczna forex-miedzybankowy
Tak to mniej wiecej wyglada.
Kilka uszczegolowien na orginalnym tekscie:
1 - fundusze wydzielone, np. z JPMorgan
2 - UBS, Citi, SG, DE, BoA itp.
-rynek miedzybankowy jest tworzony przez jakies 4600 instytucji z czego mniej niz 450 to banki, z tym ze nie wszystkie z nich bezposrednio handluja na miedzybanku, wola zostac pod skrzydlami duzych bankow, ogolnie ten rynek mozemy podzielic na trzy segmenty (tak jak na schemacie Nievinnego): banki centralne, duze i srednie banki investycyjne , fundusze (prywatne i te mniej prywatne). Nieco inna wizja interbanku jest przedstawiona przez ICAP: pierwsze skrzypece sa grane przez duze banki inwestycyjne i komecyjne, za nimi sa dopiero banki centralne, fundusze jak i corporacje (wedlug mnie jest to prawda poniewaz wiekszosc bankow centralnych korzysta z uslug innego banku przy wymianie, fundusze sa podpiete pod banki matki i podobna jest systucja z korporacjami majacymi opiekunow w poteznych bankach komercyjnych lub inwestycyjnych). shcemat na stronie
http://miranda.hemscott.com/ir/iap/ar_2007/ar.jsp?page=2

3 - niektórzy brokerzy ECN mają dostęp do międzybanku (prawdopodobnie) a inne podpisują umowy z bankami inwestycyjnymi
4 - inne, mniejsze banki inwestycyjne, np. BRE
- ECN maja wejscie na miedzybank tylko przez banki investycyjne (miedzybank i ecn to dwa rozne rynki dla roznych klinentow). Czesci ecnow zostala stworzona przez duze banki investycyjne lub przy ich wspoludzile dla obslugi specyficznej grupy klinetow. Niemniej ecn stanowia pokazna sile na miedzybanku. BRE (jesli mowimy o polskim BRE) na pewno nie ma dojscia do interbanku. wiekszosci malych bankow nawet tych inwestycyjnych korzysta z uslug gigantow (dostarczaja onie rozwiazania technogiczne i zapewniaja pewnego rodzaju "opieke".

5 - brokerzy detaliczni (MM) albo podpisują umowy z dużymi bankami, np z Citi i mają "prawie dostęp" do międzybanku (jakiś duży broker MM) albo z innymi bankami czy dużymi brokerami ECN aby móc zdywersyfikować ryzyko wobec klientów (mały broker MM).
-dokladnie tak, takim duzym MM jest Saxo, ktory mimo iz ma dostep do interbanku woli handlowac przez UBS (czyli plynnosci dla Saxo jest zabezpieczana przez UBS).
-prawda jest rowniez iz wiekszosci brokerow korzysta z jakiegos ECN do zabezpieczania wlasnych transakcji

6 - przedsiębiorstwa mogą być klientami różnych brokerów lub korzystać z pośrednictwa bankowości detalicznej dla przedsiębiorstw
-tu jest troche inaczej: sa przedsiebiorstwa i sa korporacje: korporacje (toyota, nissan, sony, VW) korzystaja z uslug duzych bankow (UBS, DB Goldman i innych). Przedsiebiorstwa (Duda, Bumar itp) raczej juz siedza w kieszeni polskich "fili" bankow investycyjnych
7 - klienci indywidualni są skazani na brokerów
-jesli masz troche kasy i mozliwosci zalozenia funduszu to nie, mozesz byc klientem UBS lub DB

Ponizje w zalacznikach ogolny schemat rynku i lancuch uproszczony lancych dla saxobanku. Moze to komus pomoze.

Ogolnie b.dobry schemat.
Pozdrawiam



Temat: Opis techniczny AWS UN/02

Automatyczny włącznik świateł AWS UN/02 to zespół przekaźników sterowany układem elektronicznym. Zadaniem urządzenia jest załączenie świateł samochodu na czas jazdy w dzień (a także, przy okazji, w nocy

Przeznaczenie:

Do większości samochodów z instalacją 12V w których światła załączane są "plusem" (np.: Volkswagen, Seat, Mercedes, Ford, Opel) lub "minusem" (masą), a także do układów "dwubiegunowych", czyli takich, w których jedne światła załączane "plusem", drugie "minusem", np.: Daewoo Tico, Skoda Felicia itp.

SCHEMAT WEWNĘTRZNY:


Załączane obwody to:

* światła pozycyjne - z zachowaniem rozdziału stron na prawą i lewą, realizowanym za pomocą przekaźnika dwuzwiernego.
Dzięki takiej konstrukcji nie traci się możliwości zapalania wybranej strony świateł pozycyjnych w czasie postoju, oraz nie zachodzi potrzeba stosowania żadnych "modułów" diodowych, które nie dość, że zaniżają napięcie dochodzące do świateł, to jeszcze nagrzewają się do wysokich temperatur (skutków można się domyśleć).

* światła główne(mijania/drogowe) - konstrukcja urządzenia oraz prawidłowy montaż umożliwiają korzystanie zarówno ze świateł mijania jak i drogowych bez obawy o uszkodzenie żarówek lub reflektorów.

* dodatkowy obwód zasilający, np. oświetlenie wskaźników i/lub światła przeciwmgielne. W wielu samochodach są to oddzielne obwody (np.: VW, Opel, Mercedes)

Wyłączenie się świateł następuje po wyłączeniu zapłonu (stacyjki).

Parametry:

* Napięcie zasilania - 9V...16V
* Pobór prądu - 0,3A
* Max. obciążenie przekaźników wykonawczych:
    na światłach pozycyjnych - 2 x 130W
    na światłach głównych - 280W
    dodatkowego wyjścia - 1 x 30W

* Max. całkowite obciążenie prądowe - 25A

Montaż:

Urządzenie podłącza się równolegle do istniejącej instalacji ręcznego włącznika świateł, prosty montaż, nie wymagający żadnych modyfikacji instalacji elektrycznej samochodu (tzn., że nie wymaga, tak jak w przypadku innych urządzeń dostępnych na rynku, żadnych "cięć" w instalacji ani prowadzenia jakichkolwiek przewodów do reflektorów samochodowych - wykorzystywana jest oryginalna instalacja auta a włącznik jest do niej jedynie dołączany).
Działanie ręcznego włącznika świateł pozostaje niezmienione, działają światła drogowe i "migawka"
Dodatkowo do urządzenia dołączony jest oddzielny wyłącznik, dzięki któremu można wyłączyć AWS w przypadku, gdy jego działanie jest niewskazane (np. w warsztacie, albo gdy chcemy nagrzać samochód na postoju)

INNE INFORMACJE:
# do swego działania nie wymaga podłączenia do żadnych kontrolek ani czujników.

# jest zabezpieczone przed nieprawidłowym montażem, tzn., że odwrotne podłączenie układu sterującego nie powoduje uszkodzenia włącznika.

# jest zabezpieczone przed wyłączeniem świateł w przypadku spadku napięcia w instalacji, powstałego wskutek załączenia większej ilości odbiorników lub zaniku ładowania.

# do sterowania wykorzystuje elementy elektroniczne, które nie powodują żadnych zakłóceń w pracy innych urządzeń i podzespołów elektrycznych i elektronicznych, jak również dodatkowych obciążeń instalacji elektrycznej.

# oparte jest na wysokoprądowych (2x12A i 24A) przekaźnikach do zastosowań motoryzacyjnych renomowanej firmy RELPOL, dzięki czemu możemy je stosować zarówno w samochodach z przekaźnikami na światła, jak i w samochodach bez tych przekaźników (np: VW, Opel, itp.).

# można podłączyć zarówno w samochodach ze światłami sterowanymi "minusem" jak i "plusem" oraz w układach "mieszanych" (dwubiegunowych)



Temat: Jesenik - MEGA EPILOG


--
pozdrawiam
P|eszczoH
BuMex
60 ~ 80
p.s. a ja wiem ze i wsrod nas sa tacy ktorzy wpierw podchodza do
warszawiakow sceptycznie, a dopiero jak ich poznaja odrobine
zmieniaja swe
nastawienie.


A ja tam was qrde nie rozrozniam, spotkalem ostatnio Bullio, on
podobno jest z wa-wy (Bullio jestes czy nie) i rozmawialismy sobie
sympatycznie i norlamalnie i nie zauwazylem zeby mial na czole,

wa-wy". Zachowywal sie jakby byl z Prus (mamy tu duzy szacynek do
tych z Prus); Dla mnie jakos to Ty jestes "Siostra" a Ty Brat.
Taki Sam. wazne jest co masz w sercu i glowie, a nie jaka masz
rejestracje.
Zatem Koledzy z Warszawy moze czasami stosujecie takie
samospelniajace sie proroctwa (tak czasem robimy, mowie czego
oczekuje wywolujac to tym samym, podswiadmie dzialam zeby nie
okazac sie falszywym prorokiem);
A P|eszczoch pewnie ma toche racji , bo przeciez wzyscy
poslugujemy sie na co dzien pewnymi schematami w ocenie ludzi,
"wiemy" jacy sa poznaniacy, gorale, niemcy "ruskie" itd.
Niesprawiedliwe to i glupie, ale spolecznie funkcjonuje i ulatwia
ludnosci orientacje w swiecie. Dzisiaj nie ale dawniej byla to
czasem kwestia przezycia, schemat interpretacyjny wiazal sie z
charakterystycznym strojem narodowym, i widzac z daleka taka
charakterystyczna postac od razu wiedziales co masz robic, czego
mozesz oczekiwac. Kiedy chodzilo o zycie to nie bylo miejsca na
indywidualne poznawanie. wyobrazcie sobie irlandzkiego mnicha,
ktory wychodzi na spotkanie ladujacych na plazy nieopodal jego
klasztoru Normanow bo mysli sobie: "no moze ci sa inni niz ci
ktorzy ladowali ostatnio i wymordowali sasiedni klasztor".
To sa zaszlosci, a co dzisiaj ludzie czuja widzaz z daleka turban.
Jak masz to jakos poukladane w glowie, to Blizni bedzie dla Ciebie
blizni, ale wiekszosc z ludzi nei ma czasu, sily i srodkow (w
sobie) by wypracowac sobie takie indywidualne podejsie; jest
schemacik: powiedz mi gdzie mieszkasz powiem ci kim jestes" i
sprawa zalatwiona. Tak to juz funkcjonuje i w skali spolecznej nie
ma co z tym chyba walczyc.
Myslec indywidualnie, osobiscie - to pomaga unikac schematyzmu.
Ale nie ma sensu obrazac sie na to ze podchodza do Ciebie w ten
sposob, bo z jednej strony i tak nic nie zmienisz (pokolenia
pracowaly czesto nad uksztaltowaniem takiego obrazu i z motyka na
slonce sie nie rzucaj), a z drugiej  jak oni tak patrza, to albo
nie sa warci by przebywac z nimi dluzej, albo musisz dac sie
poznac, oswoic by mogli zmienic zdanie.

Ehe, przepraszam za smuty
Tez mieszkalem troche w wa-wie i okolicach i najciekawiej bylo jak
pomylilem kierunki na moscie poniatowskiego (ale bylem wtedy
maly);
pozdrawiam
bodo
czerwony skarabeusz VW'69/1600/OLSZTYN





Temat: Wybory - pytanie czy lub kiedy
Gwoli wyjaśnienia skąd odebrałem wrażenie niechęci do prywatnego biznesu (przepraszam za nadinterpretację jeśli to nie była Twoja intencja):


Kolego, straty z tytułu samej tylko afery węglowej szacowane są na 15-50 mld złotych. Oznacza to, że osesek i emeryt statystycznie dołożyli do tego "interesu" kilkaset - ponad tysiąc złotych polskich. Dolicz do tego paliwową, alkoholową, papierosową... Władza nie ukradła całości tych pieniędzy, tylko ich drobną część, resztę ukradli "biznesmeni", którzy podpisaliby się czterema kończynami pod Twoim postem.

Jak dla mnie to są dwie sprawy rozłączne: jeśli zostały popełnione przestępstwa to należy je ścigać ale to nie upoważnia Państwa do rozdawnictwa.


Pisałeś wcześniej o rozbudowie infrastruktury. Pięknie. Tyle, że bez zrobienia porządków systemowych (prawo, procedury, jakość urzędników), znowu zafundujemy sobie kilka mostów, za którymi droga kończy się w krzakach i które kosztowały dwa-trzy razy tyle, ile przewidywał budżet, który wygrał przetarg, ale spoko, państwo dopłaci. I autostradę Katowice-Kraków, która zacznie się sypać w dzień po oddaniu do użytku. PROKOM znowu coś fajnego nam "zinformatyzuje", a Kulczyk może znowu sprzeda policji kilka tysięcy VW "Passatów".

Od dwóch lat PIS mówi o tych zmianach - i gdzie one są ? Zmieniano już przecież PZP. Problem tkwi moim zdaniem nie tyle w korupcji tylko w tym, że przeciętna osoba u takiej czy innej "władzy" to niestety niekompetentny idiota. Zbyt często to co wydaje się być korupcją to była zwykła głupota i brak wiedzy. Niestety działa tu schemat: stanowiska to łup zatem obsadzamy wedle schematu rodzina i BMW. Aby obniżyć koszty tego złodziejstwa mamy zarówno stosunkowo niewysokie płace w administracji i ustawę kominową (swoją drogą jest wyraz kosmicznej hipokryzji: z definicji wiemy, że stanowiska to łup zatem ograniczamy koszty...) która jednocześnie gwarantuje, że nikt z sensownymi komptencjami z rynku nie przyjdzie pracować dla administracji. Efekt ? Błędy w SIWZ takiego rodzaju, że naprawdę jak słyszę oburzenie np. GDDKiA czy innej instytucji, że ktoś ośmielił się złożyć protest to sam turlam się pod stołem. Ponadto logika PZP jest niestety taka: cena jest najważniejsza. Stąd te przekroczone budżety itp. - oferty obiektywnie lepsze przegrywają bo niektórzy na "chama" nie chcieli udawać, że się coś "da" za takie pieniądze zrobić. No ale należy być oszczędnym... Potem mamy kwiatki jak wstrzymane prace nad rozbudową A2 (Jak wydłużają się polskie autostrady ? Tak jak ministrowie: z Pola jest Polaczek...), które teraz, po skoku cen, trzeba reaktywować na znacznie gorszych warunkach. Niestety moje odczucie jak warszawiaka po rządach LK było takie, że słowo-klucz "korupcja" za często jest usprawiedliwieniem własnej nieudolności i niechęci do brania odpowiedzialności.

Ponadto u nas z korupcją "walczy" się od dziwnej strony: zamiast likwidować korupcjogenne przepisy i struktury tylko głosi się nową politykę karną - jak to się będzie walczyć. Ponadto problem też w tym, że w Polsce ogłasza się miesiąc trzeźwości nie słyszałem o miesiącu nie dawania łapówke: jakoś korupcja nie jest postrzegana społecznie jako coś naprawdę złego. Mentalności nie zmieni się straszeniem prokuraturą. Stąd moja obawa o faktyczną pozorność tego rodzaju działań: łatwe do sprzedaży medialnie ale nijak skuteczne. Jak sprzedać w telewizji informację, że dzięki zmianie/likwidacji pewnych procedur zlikwidowano możliwość brania w łapę ? Nie można ? Zatem mamy wyjaśnienie dlaczego się tego nie robi...

Odnośnie "żerowania" na bezrobociu: odnośnie przestrzegania przepisów prawa pracy mamy teoretycznie PIP. Gdzie oni są ? Jakoś nie słyszałem o jakiejś poprawie ich stylu pracy- a to Państwo musi robić. Skoro ustanawia pewne reguły gry...

Nie rozumiem też Twoich oczekiwań co robić w sprawie bezrobocia - czy uważasz za sposób administracyjne podniesienie płac ? Czy spodziewasz się, że zatrzyma wyjazdy ? Rolą państwa jest wpływac na rynek pracy w ten sposób aby inne rynki pracy (w sytuacji ich otwarcia) nie były tak kuszące - nie bardzo rozumiem Twoją uwagę.

BTW: zadałem pytanie skąd oceny "aferalnych" strat budżetu. Czy są jakieś konkretne materiały - najlepiej w akcie oskarżenia ?



Temat: Społeczeństwo średniowiecza
No fakt faktem, że mimo, że kultura średniowieczna nosi miano "uniwersalnej" to różnice były ogromne. Z tego co mi wiadomo, to standardowa wiedza o średniowieczu i feudalizmie wygląda tak: "chłop zniwolony, szlachcic ma kupę kasy i sobie dostatnio żyje, ludzie w mieście jakoś tam przędą, duchowni się modlą no i władca rządzi". Ale jest to na prawdę bardzo skomplikowane zagadnienie i na temat średniowiecza, jego kultury, ekonomii, polityki i każdej dziedziny życia powstały opasłe dzieła. Korzystając z mojej skromnej wiedzy postaram się jako tako niektóre zagadnienia przybliżyć(ale zastrzegam sobie prawo do uogólnień i błędów, wszakże jestem tylko licealistą ):

1. Ustroje państwowe - zdawałoby się, że silna władza monarchy dominowała przez cały okres średniowiecza. Otóż wcale tak nie było. Plemiona, które nadeszły do Europy w wyniku Wielkiej Wędrówki Ludów, utworzyły swoje państwa plemienne(np. Frankowie, Ostrogoci, Wandalowie) na zasadach demokracji wojennej - w czasie pokoju rządził wiec wojowników, w czasie wojny wybierano księcia o nieograniczonej władzy. W Bizancjum fakt, cesarz miał władzę ogromną - był też głową kościoła(cezaropapizm) i uważani byli za namiestników Boga. Gdzieś około Vw. Chlodwig zjednoczył plemiona Franków, dając początek monarchii patrymonialnej czyli takiej, w której władca(król, książę, cesarz) traktuje państwo jako swoją własność. Monarchia patrymonialna w różnej formie(np. w Polsce - monarchia patrymonialno-militarna Mieszka I) dominowała w okresie wczesnego średniowiecza(do X-XI wieku). Naturalną konwekwencją tego ustroju było rozbicie dzielnicowe/rozdrobnienie feudalne - władca dzielił kraj miedzy swoich synów, oni swoje państewka między swoich itd. aż do totalnego rozbicia kraju(tak stało się m.in. we Francji, Niemczech, Włoszech, Polsce, Czechach i Rusi Kijowskiej). Wkrótce jednak okazało się, że rozbicie feudalne ma bardzo negatywne skutki i dążono do zjednoczenia księstewek w jednolite monarchie - stąd wojny we Francji(Filip II August vs Ryszard Lwie Serce i Jan Bez Ziemi) czy problemy zjednoczeniowe Polski. Każdy kraj, który przeszedł już etap zjednoczenia stawał na etapie monarchii stanowej - jako, że w okresie pełnego średniowiecza wykształciły się już 4 stany - rycerstwo, mieszczaństwo, duchowieństwo i chłopstwo. W monarchii stanowej władca rządził przy udziale przedstawicieli stanów, skupionych w zgromadzeniach stanowych(np. Stany Generalne we Francji, Parlament Angielski, Hoftag/Reichstag w Niemczech). I generalnie taki ustrój dominował w późnym średniowieczu. Wejście w nowożytność to kryzys monarchii stanowej i dopiero początki absolutyzmu Może to trochę zawiłe, ale wszystko ma swoje wyjaśnienie w wydarzeniach historycznych. Tak więc schemat ustrojów w średniowieczu wygląda tak:
1. Demokracja wojenna
2. Monarchia patrymonialna
---rozdrobnienie feudalne---
3. Monarchia stanowa

2. Społeczeństwo - w społeczeństwie średniowiecznym każdy miał swoje miejsce. Od zawsze istniał podział na lepszych i gorszych, przybierał tylko różne formy. Wczesnośrednieczni wojowie, w zamian za służenie władcy, otrzymywali ziemię, stając się rycerstwem i następnie szlachtą - grupa ta posiadała liczne przywileje, wynikające z tego, że jako jedyna służyła w wojsku i broniła kraju. Posiadając na własność ziemię mogli zawierać umowy z postającą warstwą chłopów. Na mocy takiej umowy chłop zobowiązywał się do pańszczyzny(darmowej pracy na rzecz pana) lub czynszu(wypłacania w walucie stosownej daniny co jakiś okres czasu) lub daniny naturalnej w zamian za możliwość użytkowania ziemi. Zwróćmy uwagę, że chłop przez całe średniowiecze był osobą osobiście wolną - po wypełnieniu warunków umowy, mógł wyjechać w bogatsze miejsce i zawrzeć umowę z innym panem. Sprzyjało to rozwojowi rolnictwa. Stan chłopski ukształtował się też, dzięki umowom lokacyjnym wsi - pan feudalny zawierał z osadnikami umowę, w której przekazywał im ziemię oraz m.in. samorząd, oni zaś musieli oddawać mu część plonów czy pieniędzy jakie uzyskali z ich sprzedaży(ewenualnie - pańszczyzna). Stan mieszczański ukształtował się dzięki lokowaniu miast - mieszczanin także był osobą wolną, miasta posiadały też silne samorządy(Rada Miejska na czele z burmistrzem); mieszczanie trudnili się zwykle kupiectwem i rzemiosłem. Stan duchowny także posiadał liczne przywileje, wynikające z pełnienia przez niego funkcji religijnych i edukacyjnych(w średniowieczu praktycznie nie było szkół świeckich), jednak większość obywateli uważała je za bezpodstawne, co było przyczyną m.in. reformacji w XVI w. Tak więc pod koniec średniowiecza w większości krajów funkcjonowały 4 stany, mając większy lub mniejszy wpływ na władzę.

Może kiedyś dopiszę resztę




Temat: Projekt Stronki prw


No wiec, ten schemat PLesniaka to jest mniej wiecej to, co IMO
odpowiada. Moje uwagi: Zamiast wielkiej syrenki na srodku - dac plan
Warszawy i okolic, z podzialem na gminy. W gminach rozne ciekawe
miejsca powinny miec swoje linki (np. strona Lwowskiej). Brak mi tu
bardziej rozbudowanego menu (moze jak u KPawlaka to przesada, ale
np. kina, teatry, puby polecane przez kogos, czy kawiarnie). Albo w
formie listy, albo - jak na stronie VW - "ukazujace" sie po
najechaniu kursorem.


Zaraz zaraz, to tylko projekt a nie gotowa strona :)))
I teraz dostaniesz pałę. a dalazego. Wejdz w dział linki. Tam masz kina
teatry itp, no chyba że tobie chodzi o adresy kin teatrow itp, ale ja nad
tym bym sie powaznie zastaanawiał. Duzo jest stron z adresami itp, ale ja
zrobie to co bedziecie chcieli ( w granicach rozsądku)
Co do planu warszawy na srodku, sam nie wiem, wydaje mi sie ze w menu link
Warszawa, potem gminy i same gminy chyba by wystarczyl.


Gminy, majace swoja strone - powinny miec rowniez linki.


I beda mialy, ja nie zrobilem gotowej strony tylko projekt (jeden z trzech,
o sa tez inne projekty)


Natomiast kolorystyka -  ne do przyjecia - nieczytelna! Napisy
proponuje czarne. Tlo - jasnozolte (cytrynka lub cos kolo tego).
Jako zaznaczenie kolorow Warszawy - proponuje kreski zolto-czerwone,
na jasnozoltym tle, lub - jakims innym tle.


Wszystko do zrobienia


Sugerowlabym zamiast pionowego menu z boku - poziome u gory strony.


To juz komplikuje wtedy rozwijanie menu, a przyznam ze nie chcialbym pchac w
ta strone zadnych udziwnien w stylu Javy itp. I tak już sa ramki


No i - moze fotki? Ciekawe miejsca Warszawy (pomniki - w koncu bylo
kilka pytan z Polski na grupe, skad wziac zdjecie Syrenki czy
pomnika Sobieskiego chyba?). Parki, takie jak Powsin, oba ogrody
botaniczne, Saski, itd.


Wilanów moge obskoczyc i zrobic zdjecia. No problema, zaraz bede przejeżdzał
obok Sobieskiego to go pstrykne


Oczywiscie - do systematycznego uzupelniania. No i - zdjecia ze
spotkan czwartkowych (uklony dla Agnieszki i KPawlaka).


Co do spotkan to przyznam ze mozna by zrobic w stylu tego co mam na golfie w
Klub/spotkania robocze.
Tam jest lista obecnosci (trzeba patrzec na starsze spotkania (np. Grill w
Zegrzu) bo mi sprawdzajacy liste ostatnio nawala)
i sa miniaturki zdjec (ulatwia to sprawe bo ogladasz tylko to co chcesz.)


Generalnie - po dopracowaniu - uklad PLesniaka mi sie podoba. Ma row
niez zasadnicza zalete - dobrze pracuje; otwiera sie szybciutko,
nawet na moim komputerku domowym.


A to juz podziekowania dla mojego sponsora, to on ma we Wroclawiu taki
szybki serwerek (w dobrych momentach idzie nawet 200 kb/sek. (oczywiscie nie
przez moje SDI :)))))
A myslalem tez by patrona strony zrobić:))))
Zagadka kto powinien zostać patronem strony i dlaczego.
Podpowiedz 1. Ma swój pomnik i ma swoją knajpe :))))





Temat: niektorzy takie rzeczy wyrzucaja...
Co do znaczków to mi się własnie to podoba ze prócz dosłownie paru osób nikt nie kojarzy co to za auto i tez juz rózne rzeczy slyszałem Tym bardziej ze na moim FC nie ma od nowosci znaczków Fiata na masce i jak u wiekszosci tylko Pininfarina jest na desce i po bokach. Jak ktos sie zna to wie co to za auto bo ma charakterystyczne cechy a jak stoi na parkingu wystarczy przeczytac na szybach producenta ale ludzie to elca do przodu nie ma znaczka, do tylu niema, patrza do srodka a tam jak ktos wczesniej pisal Pinion Farin i nie wiadomo o co chodzi a malo kto nawet podejrzewa ze taka sportowa ekstrawagancka sylwetka to moze byc fiat i wersji czym jezdze wiele slyszalem (przyznaje sie ze tez pare razy nie wytrzymalem jak ktos probowal zgadnac co to za auto i co prawda bylo juz ciemno bo kolo 23 i po paru piwkach ale jak podjechalem autem aby odwiezc ekipe po domach to jeszcze pare dni poznej byli przekonani ze jechali ............ a ja ledwo sie powstrzymalem od smiechu jak mowilem (nabierajac ich co do marki ) co to za auto ktorym jadą

Był jeden znaczek FIAT na kierownicy ale w weekend pozbylem sie go i tez dalem Pininfarina Kwestia gustu oczywiscie moze za duzy jest mialem mozliwosc kupic takie male znaczki symbol Pininfariny ale wolalem aby bylo to identyczne z resztą

Wiem ze znaczek Ferrari dodaje 20ps i 50Nm ale to raczej nie dla mnie;) podoba mi sie to ze auto ladnie wyglada, zwraca uwage i nie ejst to jeden z 4mln VW Golf (bez urazy) auto ma swoj wyjatkowy wyglad i stylistyke Znaczków z słupków bocznych to nie usuwalem itd ale widzialem jedna FC gdzie miala usuniete i nie wyglada to ladnie zostaja slady po mocowaniu

Na felgach kolpakach felg byly tez znaczki Fiata ale tez zostaly zaklejone nazwą producenta felg tak ze procz listw na progach (ktore tez wymienie na PF) nigdzie nie ma znaczków fiata
Nie zamierzam zmieniac wygladu auta z zewnatrz zostanie wszystko tak jak od Pininfariny wyszlo bo mi sie podoba ale....... jak dobrze pojdzie to niedlugo (jesli sie jednak zdecyduje jeszzce sie wacham) będą LAMBO DOORSY Sam mam zamiar sie za to zabrac i jesli ktos ma dostep do maszyny CNC to moge zakupic schemat itd i mozna to mniejszym kosztem zrobic. No i zastanawiam sie nad wzmocnieniem audio ale szkoda mi troche miejsca w bagazniku na wzmacniacz i tube basową mimo ze stoi w pokoju

ale chlopaki z emiratow poszly dalej
http://www.jeddahboys.com...ead.php?t=37016

Jeszzce moze OT ale mala przygoda
Smigam sobie FC tak spokojnie (okolice Piotrkowa) 120kmh wyprzedzam inne auta przed sobą ale zgodnie z rzpepisami tzn nie na zakazach, podwojnej ciaglej itd bo nigdze mi si enie spieszylo itd ale ruch jest spory i widze ze z tylu daleko jakies dwa auta szaleją Jeden za drugim na wariata wyprzedzaja na 3, na ciąglej i wogole pelen program I tak w tym duzym ruchu po jakis 10min i mnie dogonily Jeden odrazu smignal tak majac moim zdaniem z 180kmh drugi nie zdazyl przed zakretem i sie za mnie schował W zwiazku z tym ze przedemna nie bylo zadnego auta cała kawalkade zostawilismy za sobą a kier tego co mnei wyprzedzil juz daleko polecial i zniknal za nastepnym zakretem a droga byla w miare troche dodalem gazu i tak kolo 140-150kmh sobie spokojnie jechalem wcale nie blokujac tego za mną ja jechalem swoim tempem a tamten siedzial mi doslownie 2m za zderzakiem ze az mnei to denerwowalo i probowal mnie wyprzedzic ale proste byly krotkie tak ze tylko wyskakiwal i sie chowal jadac za mna i tak jechalismy z 5 minut az dojechalismy do przejazdu kolejowego gzdie przed nami stal juz czekajac na podniesienie szlabanu kierownik rakeity ktora mnei wyprzedzila wczesniej. Wiec grzecznie ustawilem sie zanim w kolejce ale patrze w lusterko.......kolo za mną daje keirunkowskaz i wyjezdza na przeciwny pas i powoli mnie wyprzedza mysle sobie o co chodzi bedzie sie wciskal na przejezdzie w stojace auta?? a on podjezdza auto do przodu zrownuje sie z autem stojacym przedemną ktore tak ostro zasuwało, opuszcza szybę i ..........wychyla sie pan w niebieskim uniformie i czapce i tamtego zatrzymali kazali mu zjechac na bok itd nie musze mowic ze troche mi sie cieplo zrobilo jak sobie przypomnialem ostatnie km i juz czekalem na to az mnie zaproszą na bok ale mnie nie chcieli wiec jak tylko szlaban sie podniosl do gory odrazu odjechalem i teraz tylko sie zastanaiwam czy mnie nagrali na video i przyjdzie cos pocztą czy niemieli kamery i mi odpuscili a tamtego zatrzymali bo rzeczywiscie cuda na drodze robil i normalnie nie mieli szans by go dojsc (wladza byla mondeo bez oznazcen a ten co zatrzymali to Seat Leon nowiutki 20V) w sumei troche dziwne ze mnei nie wyprzedili ale moze to byla cywilna fura nie przeznaczona do kontroli drogowych i slabszy silnik a moze tez to ze przy 150kmh zeby wyprzedzic tak jadace auto to juz trzeba miec masakryczne odejscie zeby na krotkiej prostej dac rade
Tak ze FC dobrze smiga (chociaz ostatnio mialem przyjemnosc jechac Subaru WRX 2004r i tez fajnie jezdzi ale zewnetrznie to FC jest the best)

do zobaczenia w piatek we wrocku;)



Strona 2 z 2 • Znaleziono 187 wypowiedzi • 1, 2
Powered by wordpress | Theme: simpletex