VW porady

Widzisz posty wyszukane dla frazy: VW porady




Temat: Jaki jest najlepszy rozmiar alufelg do micry k11?

Witam.

Zastanawiam się na zakupem felg do mojej Micry. Jest strasznie duży wybór na rynku. Ceny też są różne. Co wybrać? 14" czy 15". Z 15" chyba będzie ładnie wyglądać, ale czy nie będą zbyt duże?

Proszę o porady, propozycje , ewentualnie forki micr z ładnymi felgami.

Paweł


Faktycznie jak pisali koledzy, najsensowniejsze jest 14", przy 15" w gre wchodza szerokosci ok 7" a zatem opony 195 w gore, a to juz duze opory dla micry - wiem z autopsji 8) bo sam jezdze na 195/50 R15 (nota bene za duzych do auta - powinno byc 195/45 R15 ale byly o 50% drosze)

Jak bedziesz chcial kupowac 14" to tez w najsensowniej zastosowac "nadwymiarowe" opony, ze wzgledu na ich popularnosc,

Np przy 14" felgach aby zachowac oryginalny rozmiar trzeba by smigac na 175/55 R14, a to wybitnie niepopularny a co za tym idzie drogi rozmiar. Najtanszy rozmiar to 185/60 R14 ale on jest ok 5,5% za duzy obwod.

Zreszta co do rozmiaru to zapraszam do uzycia mojego przelicznika

Co do felg uzywanych. W zasadzie kazde felgi 4x100 pasuja :wink: pod pewnymi warunkami.
1. ET seryjne wynosi 45, alufelg w zaleznosci od szerokosci, ale 38 przt 7" moze obcierac.
2. otwor centrujacy w nissanie wynosi 59,1 i tylko w renault jest o 1 mm wiekszy. Felgi z VW, Hondy, Opli itp bedzie trzeba roztoczyc.

Powodzenia.



Temat: samochod na kredyt


Chodzi mi oczywiscie o finalne zsumowanie rat opłat za rozpatrzenie
wniosku,
prowizji  itp.
Ciekawym byłyby też dodatki do ofert dotyczące ubezpieczeń.


Sprawdź, czy możesz wcześniej spłacić kredyt bez kar i czy wtedy odsetki
zostaną naliczone od faktycznego czasu spłaty kredytu, czy hipotetycznego
(mogą cię tak wrobić, że spłacisz w rok, a odsetki zapłacisz od 5 lat).
Dobrze jest też mieć w umowie jasno powiedziane, jak ustalane jest
oprocentowanie kredytu (w przypadku kredytów o zmiennej stopie), na przykład
w jasnej relacji do bazowych stóp procentowych. Inaczej będziesz miał ciągle
kredyt na 21% (podczas gdy nowi kredytobiorcy dostaną na 15%). Mnie tak
wyrolował VW Bank Polska - w związku z czym go nie polecam.

Sprawdź, jakie są możliwości np. sprzedaży samochodu przed całkowitą spłatą
kredytu, czy jest możliwość okresowego zawieszenia spłaty. Może się przydać,
gdybyś np. stracił pracę (czego nie życzę).
Nie wierz sprzedawcy w salonie, który załatwia kredyt. Oni mają prowizję od
tego, co ci wcisną, poza tym zależy im na sprzedaniu samochodu - dlatego
potrafią opowiadać dyrdymały i obiecywać złote góry.

Czytaj umowę, najlepiej 3 razy - są zawsze pokrętne i wymijające jeżeli
chodzi o istotne warunki. Jak nie jesteś pewien, zasięgnij porady prawnej.

pzdr,
SławekM







Temat: Diesel i zima :(
W dieselach VW jest coś takiego jak elektryczny podgrzewacz płynu - wiec
nawiew po 2-3min jest już ciepły

Użytkownik "Marcin" <zyzio_pl@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:dlvnad$85v$1@debi.caterina-collection.com...

Witam
Posiadam co prawda honde accord 2,0 TDi - silnik rovera. I nadeszla zima,
a wraz z nią problem z zapalaniem po nocy .
Świece żarowe sprawdzone, w sumie nic więcej nie robiłem, aby rozwiązać
problem, chcę się Was jeszcze dopytać o przyczynę. Szukałem w archiwum,
kilka postów było na ten temat, takze może niektórzy zechcą sie pochwalić
co było przyczną. A moze jeszcze jakies porady ? Po nocy problem z
zapaleniem, musze chwile pokręcić. W dzień stoi 8,9 h - nie ma problemów
żadnych.Wszystkie sugestie mile widzane.
P.S.
Zamierzam wybrać sie na sprawdzenie wtrysków i ciśnienia na tłokach.
Pozdrawiam




Temat: [b4 1z ] Turbina
Jest problem z turbina,ale nie moja.Potrzebuje porady dla brata ma passata B5 1.9 tdi 90 kucy.Najprawdopodobnie poszlo lozysko.Nowa turbina w serwisie audi-vw 4500zl,niby ta sama ze sklepu sam. 2300zl(ponoc ten sam typ inumery).Podobno do jego silnika regeneracja 850zl.Czy mozna zrobic operacje turbo samemu?jest nas trzech , chyba ktos sam to robil?I tak trzeba ja odkrecic to mozna sprobowac?ile czesci? Podobno wszystko mozna zrobic.Osmielilem napisac to na forum bo moze ten temat zainteresowac klubowiczow ktorzy tez maja takie problem.



Temat: Maly problem - moze ktos momoze?
mam cos podobnego w VW passat 2000r.  Wydaje mi sie ze trzeba by
wymienic przelaczniki przy kierownicy, ale mi to tak bardzo nie
przeszkadza. A to chyba przez "niepelne" uzywanie kierunkow,
przynajmniej u mnie, wlaczasz je za czesto bez zablokowania.... no
wiesz o co biega.

Mam maly problem - wiecej na filmie:
www.betap.home.pl/1.avi
www.betap.home.pl/2.avi

z gory dzieki za wszelkie porady






Temat: Z serii: co wybrac? :-)
Witam!

W bliskim czasie mam zamiar wymienic swojego Fiata Punto 98r. Bede mial do
dyspozycji ok 15000 zl. Najlepiej aby samochod nie byl starszy niz 1998r,
nie byl mniejszy niz Punto, mial w miare aktualna sylwetke, dynamiczny
silnik, ponadstandardowe wyposazenie: klimatyzacje, ABS, el. szyby... Z tego
co juz wypatrzylem w internecie i kilku komisach wybralem sobie ponizsze
modele:

Alfa Romeo 156 1.6 / 1.8 benzyna 1999r
Fiat Brava/Marea 1.6 benzyna 2001r
Fiat Punto 1.2 16v 2002r
Opel Astra II 1.6 benzyna / 2.0 diesel 1999r
VW Golf IV 1.6 1998

Ktory wg. Was skreslic odrazu a ktorym sie bardziej zainteresowac i szukac
jakiejs dobrej okazji? Czy Alfa Romeo rzeczywiscie sa tak bardzo awaryjne
jak niektorzy mowia? O Fiatach tez sie czesto slyszy zle rzeczy a przyznam,
ze moj Fiacik wcale sie tak czesto nie psul... najwyzej raz na rok :-)
Lepiej kupic samochod z nizszej polki a z lepszym rocznikiem czy z wyzszej
polki a starszy? Z gory dziekuje za cierpliwosc :-) oraz za ewentualne
opinie, wskazowki i porady!

PS: jezeli zle skonfigurowalem Outlooka to przepraszam, normalnie uzywam
innego programu :-)

Pozdrawiam,
Lukasz.





Temat: V W G O L F I I I + gaz


| Gaz w VW III 1600, ktos montowal, jak to sie sprawdza. Prosze o wszelki
uwagi i
| porady. Z gory dziekuje.


Golf III 1,4 cl   monowtrysk bosch, rok 93 wiec bez wiekszych wymagan
instalacja podstawowa 1300 zl + luksus zbiornik w miejscu na dojazdowke
(45l) 100 zl

jezdze ponad rok (80 tys km) i tylko jakies sitko mi wymieniali (filtr gazu)
15 zl
jak chce szybciej to troszke odkrecam i prawie nie ma roznicy miedzy benzyna
(tylko przyspieszenie w przedziale 90-130 km/h)

pali mi duzo (chyba) ale zakladam ze to moj styl jazdy ;)   ok 10-11l

pozdrawiam i polecam
cezane





Temat: Opinia nt. magnetyzerów
Poczytaj sobie to:
http://golf.edunet.pl/porady/magnetyzer.html

NORAND
VW GOLF GTI KLUB POLSKA
#003
http://www.golf.edunet.pl


Cześć!
Słyszałem że magnetyzery polepszają osiągi, zmniejszają spalanie. Czy ktoś
ma doświadczenia z tym zwązane??

--
Robert

--
WWW + e-mail + PERL + PHP  -  320zl/rok  - http://rubikon.pl






Temat: militec


| chodzi mi dokladnie o dwa auta (czy to im cos da)
| VW Passat 1,6 TD intercooler
| Renault 19 1,7 benzyna

http://www.vwgolf.pl/tunpor/porady/militec.htm


Fajny artykul, tylko co ma turbo sprezarka do sprezarki G.:

"Na koniec cytat z Krzysztofa Ho?owczyca, który dedykuj? Przemasowi,
który latem 1999 roku pyta? mnie pod klubem o bezpiecze?stwo
stosowania Militec-1 w silnikach ze spr??ark? G60:

"W rajdach najwi?ksze problemy sprawia utrzymanie sprawno?ci
turbospr??arki. Militec Motor Life stosowali?my na najtrudniejszych
trasach
rajdowych, przy ekstremalnych obci??eniach i stwierdzili?my, ?e praca
turbiny by?a niezawodna. S? to nie tylko moje do?wiadczenia, ale
tak?e innych kolegów rajdowych.""





Temat: Diesel - dlaczego nie pali cz.2
Dlaczego pomimo sprawnej elektryki (rozrusznik kreci super) nie odpala kiedy
postoi na mrozie? (VW Golf II 1,6D - parametry podawalem pare postow
wczesniej) Wystarczy go pchnac recznie chociaz pare metrow i zapali, ale za
pomoca bardzej cywilizowanych metod (czytaj : kluczyk i stacyjka) za nic.
Prosze o porady.
Pozdrawiam - Piotr Pawlina




Temat: szarpanie przy ruszaniu-normalne?


Od czego szarpanie, od sprzęgła albo od nieprawidłowej mieszanki.
Sprawdź skład spalin (z wydrukiem do łapki) w niezależnym warsztacie.

--
   Piotrek
   vw golf mk2 1.3 '87r


Dzięki za wszystkie porady.
Teraz wiem z czym do ludzi :)
po-zdrówka
Krzycho





Temat: Diesel - dlaczego nie pali cz.2


Dlaczego pomimo sprawnej elektryki (rozrusznik kreci super) nie odpala
kiedy
postoi na mrozie? (VW Golf II 1,6D - parametry podawalem pare postow
wczesniej) Wystarczy go pchnac recznie chociaz pare metrow i zapali, ale
za
pomoca bardzej cywilizowanych metod (czytaj : kluczyk i stacyjka) za nic.
Prosze o porady.


swiece zarowe - najlepiej sprawdzic omomierzem kazda swiece. Jesli jest
zwarta to test z przygasaniem swiatla wewnatrz nic nie wykaze.  Lub
akumulator - gestosc elektrolito powinna byc bliska 1,28. Jak bedzie w
okolicach 1,22 to jest za malo.

D.





Temat: Diesel - dlaczego nie pali cz.2
Oprócz filtra paliwa sprawdzilbym też świece żarowe
Osobiście stawiałbym na świece a nie na filtr

Dlaczego pomimo sprawnej elektryki (rozrusznik kreci super) nie odpala
kiedy
postoi na mrozie? (VW Golf II 1,6D - parametry podawalem pare postow
wczesniej) Wystarczy go pchnac recznie chociaz pare metrow i zapali, ale
za
pomoca bardzej cywilizowanych metod (czytaj : kluczyk i stacyjka) za nic.
Prosze o porady.
Pozdrawiam - Piotr Pawlina






Temat: Golf TDi.....
Chciałbym poznać opinię użytkowników VW Golfa IV TDI.
Jak się sprawuje to auto, czy rzeczywiście spala w okolicach 5,0l ON/100 km?
Planuję sprowadzić takie auto z zachodu, czy ma ktoś doświadczenie na tym
polu?
Dziękuje za wszystkie opinie i porady.

Pozdrawiam.
Stephan.





Temat: Golf TDi.....


Chciałbym poznać opinię użytkowników VW Golfa IV TDI.
Jak się sprawuje to auto, czy rzeczywiście spala w okolicach 5,0l ON/100 km?
Planuję sprowadzić takie auto z zachodu, czy ma ktoś doświadczenie na tym
polu?
Dziękuje za wszystkie opinie i porady.


Ja mam tylko jedno skromne pytanie:
Co innego niz ON moze spalac Golf TDI?





Temat: Potrzebuję porady ...

Jeżeli ktoś mi może pomóc to mam dwa pytania:

1) za ile można sprzedać VW Jetta 1.3  rok 1987, przebieg 130 000,
zainstalowana instalacja gazowaa
2) co najlepiej kupić za ok. 30 000 - 35 000 PLZ ?

Z góry dziękuję.

Daniel Olewski





Temat: Z cyklu "opinia o" - BMW 3 E90


Czesc,

Znow zwracam sie do szanownego grona - z pytaniem o opinie o samochod.

Konkretnie chodzi o BMW 3 E90 z silnikami diesla 2.0 l - czy ktos moze cos
wiecej powiedziec o tym aucie, czy siedzi tam jakis diabelek podobnie jak w
tych nowych 2.0 TDI VW?

Dzieki za porady wszelakie!

Pozdr.P


Mamy takie słuzbowe ale w wersji kombi czyli e91. Nie jeździlem nim dużo,
bo troche po Monachium, jeden wypad do Ga-Pa i PL jako pasażer. Silnik ma
jakis 160 KM ZCTP i jak dla mnie jest to wystarczajaco. Na autostradzie
goniony prawie caly czas 180-200 spalił około 9l paliwa. Na spokojnie kolo
7-8. Dosyć elastyczny, ale ja to na codzień mam astre 71KM wiec dla mnie
wszystko o pojemności 2l jest dynamiczne i elastyczne ;) Z tylu ciasnawo
ale 900km przejechałem bez wiekszych tragedii, a mam jakies 180cm wzrostu.





Temat: Z cyklu "opinia o" - BMW 3 E90
Czesc,

Znow zwracam sie do szanownego grona - z pytaniem o opinie o samochod.

Konkretnie chodzi o BMW 3 E90 z silnikami diesla 2.0 l - czy ktos moze cos
wiecej powiedziec o tym aucie, czy siedzi tam jakis diabelek podobnie jak w
tych nowych 2.0 TDI VW?

Dzieki za porady wszelakie!

Pozdr.P





Temat: Potrzebuje porady - co za 8000-9000PLN
Mam zamiar zmienic samochod. 126p sluzylo mi do nauki jazdy i mysle ze juz
umiem jezdzic;).

Zalozenia:

- maly ew sredni zadnych duzych bo garaz maly
- "mnijeszy a mlodszy lepszy niz wiekszy a starszy"
- dobre zabezpieczenie antykorozyjne (ocynk mile widziany)
- pospolity
- niska ekploatacja znow "lepszy maly na benzyne niz duzy na gaz" oraz tanie
czesci
i mozliwosc samodzielnej naprawy (majac 126p mozna sie duzo nauczyc)
- w miare dynamiczny
- raczej benzyna

Co biore od uwage (kolejnosc istotna):

- punto
- astra
- corsa B
- ibiza
- corrdoba

Gdzies pomiedzy tymi powyzej jest taka opcja:

- CC i SC jedynie silniki 1,1.

Czego nie biore pod uwage:

- niechetnie francuskie i japonskie, BMW, VW i Ford. Nie bede uzasadnial bo
o gustach sie nie dyskutuje.

Kupic lepiej krajowego czy sprowadzonego i byc jako 1 rejestrujacy? Bo
ogladajac auta na gieldzie mozna golym okiem stwierdzic ktory jezdzil w
kraju.

Co radzicie?

Krzysiek





Temat: zbyt bogata mieszanka paliwa a sonda lambda
zapomnialem dodac:
[...] bylem na badaniu spalin i okazalo sie ze mam zbyt bogata
mieszanke
paliwa (benzyna i lpg) !TYLKO NA WYSOKICH OBROTACH! [...]


| bylem na badaniu spalin i okazalo sie ze mam zbyt bogata mieszanke
| paliwa (benzyna i lpg), najprawdopodobniej przez padajacy
| przeplywonierz
co do benzyny to mozliwe, ale przy lpg ( zakladajac, ze masz conajmniej
dzialajaca IIgeneracje ) to przeplywomierz nie ma wplywu na dawke lpg -
tylko sonda i TPS - wiec lambda powinna byc OK, chyba ze masz regulacje
registrem...


mam bardzo dobrze spisujaca sie II gen. BRC (1m5 roku temu instalowana
wiec swieza), regulacja komputerem


| i teraz pytanie:
| czy przez to sonde lambde moze szybciej trafic szlag?
raczej nie... a poza tym skad pewnosc, ze teraz dziala ?


musi dzialac bo wczoraj wymienilem ja na nowa ;)


| czy wogle sie nie przejmowac tematem (przeplywomierz to nietania sprawa -| 450zl (vw golf 3, 2.0L, 95r (silnik ADY)) :( )
polecam dobra diagnostyke, bo przyczyna moze byc zupelnie gdzie indziej...


no wlasnie... tyle ze wszystko juz sprawdzilem co bylo do
spawdzenia...
tutaj dokladnie opisalem problem:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1061125&highlight=#1061125

z gory dzieki za porady, pozdrawiam ;)
o.





Temat: VW Golf II 1.3 problem, porady potrzebuje
Czesc
Mam Golfa II, 1.3 z wtryskiem jednopunktowym z 1991 z lipca, przebieg 164000km
i ostatnio maly klopot.
Piszczy na niskich obrotach pompa paliwa (popiskuje), to cos pod bakiem po
stronie pasazera, z tylu samochodu.
No a problem to fakt iz juz drugi raz zdazylo mi sie nagle ze w czasie jazdy
samochod jakby sie dusil, jakby nie dostawal benzyny przez ulamel sekundy.
Proby dodania gazu koncza sie szarpaniem. Czasami jedzie dalej, czasami szarpie
bardziej. No i co najlepsze po dodaniu benzyny problem znika. To cos wystapilo
do tej pory dwa razy i zazwyczaj mialem kolo polowy baku paliwa.
CO TO MOZE BYC? Czy ktos mial podobny klopot z Golfem II?
Myslalem o jakis brudach w benzynie , moze wodzie ale ta piszczaca poma mnie
martwi.
Samochod jest zadbany, osobiscie zrobilem nim ostatnie 65tys km. Swiece nowe,
rozrzad tez.
Poradzcie cosik

Pozdrawiam
JK





Temat: czy mozna bezkarnie wyciagac fotele vw t4?


tzn. czy ilosc miejsc w razie kontroli musi byc zgodna z wpisem w dowodzie?
czy aby legalnie przewozic ludzi i towary w aucie potrzebna jest jakas
kratka ,scianka grodziowa?
i czy mozna to sobie montowac/demontowac w razie potrzeby?
dzieki za rady i porady w temacie


Na logike to policjanta nie powinno obchodzic. No bo co, jak cobie zloze
tylna kanape w osobowce i poloze tam koszyk z prowiantem na piknik, to
popelniam wykroczenie? Skoro producent przewidzial taka mozliwosc, a
auto ma homologacje to czemu nie?





Temat: Sonda Lambda (z czy bez kat) ?


| Teraz sie okazalo jeszczed dodatkowo ze sie dlawi na wolnych obrotach i
| palic zaczal duzo wiecej (pewnie sie zalewa)

| hmm ?

| PZDr
| Adam

| Jesteś z Wawy to mogę ci pomóc ale trzeba by zobaczyć ten układ.Co to za
| autko?Jaki silnik?

    No spod Wawy ale codziennie jestem w Wawie bo tu pracuje.
A ew chetnie bym z porady skorzystal.

Samochod to VW Multivan (to co transporter)
rok 1987 silnik 2.1 MV

PZDr
Adam


Myślę ze w samochodzie z 1987 roku i tak już dawno nie było katalizatora a
przynajmniej nie spełniał swojej roli.Jeśli autko podobne do transportera to
może można cos dopasować od tego modelu.Ale trzeba by zobaczyć.Ja mogę cos
pomoc ale trzeba obejrzeć sprzęt ale jestem na drugiej stronie wawy
(mokotow) .jak chcesz podam namiary na priwa żeby nie robić reklamy ...ale
radzimy sobie z ciężkimi przypadkami





Temat: Sonda Lambda (z czy bez kat) ?


| Teraz sie okazalo jeszczed dodatkowo ze sie dlawi na wolnych obrotach i
| palic zaczal duzo wiecej (pewnie sie zalewa)

| hmm ?

| PZDr
| Adam

Jesteś z Wawy to mogę ci pomóc ale trzeba by zobaczyć ten układ.Co to za
autko?Jaki silnik?


    No spod Wawy ale codziennie jestem w Wawie bo tu pracuje.
A ew chetnie bym z porady skorzystal.

Samochod to VW Multivan (to co transporter)
rok 1987 silnik 2.1 MV

PZDr
Adam





Temat: Golf II 1.6 - chce kupic i pytania...
Czesc... Jestem raczej czytaczem grupy, zdecydowalem sie raz zarzucic
pytanie. Nie jestem motoekspertem, a potrzebuje porady. Mysle o kupnie
uzywanego Golfa II, rocznik 90-91. Pojemnosc 1.6. I tu mam pytania:

a) Ktory typ bedzie mniej klopotliwy (chodzi o awaryjnosc) - diesel czy
benzyna?
b) Na co zwracac uwage przy kupnie takowego pojazdu? Czy sa jakies
typowe usterki dla tego typu VW?
c) Co oznacza skrot GTI? Jakas technologia zastosowana w silniku?
d) Czy w ogole warto kupowac takowy pojazd, majac do dyspozycji okolo
9000 PLN? Czy moze polecicie jakies inne auto w tym zakresie cenowym?

nijou





Temat: stroboskopy
witam
chcialem zamontowac sobie takie migajace swiatla stroboskopy i mam pytan
pare..
czy to jest mozlwie w vw passacie model b3 z roku 92 czy to tylko w
niektorych autach mozna zamontowac
wogule jak to jest z tym, czy ktos sie z tym spotkal jak to jest,
gdzie w kololicach tarnowa mozna kupic takie cos bardzo prosze o wszelkie
rady i porady
mieszkam w radlowie ... to jest 20 km od tarnowa



Temat: Moj Pierwszy Diesel!
Witam -
odwiedzilem kilka sallunoow
no i na dzis nowy diesel w jako tako rozsasdnych cenach jest tylko
u fiata

JTD 80 koni w punto 2 kosztuje 45ooo
JTD 105 koni  w brawie to 51ooo
jest jeszcze 60 koni 1.9 diesel atmosferyczny :))))))))) w punto

jakies stare 1999 samochody mial peugeot
ale diler nie do konca mial jasnosc "co gdzie kiedy"

Rozwazajac cene i moje przebiegi samochodami okolo 80ooo do 100ooo
kilometrow zakup diesla sie zwroci po jakims czasie
jednak z drogiej strony nnigdy nie mialem diesla a jezdze 4tym samochodem
wydaje sie ze stare problemy z zapalanem diesla rano w zimie naleza do
przeszlosci

jednak ciekawi mnie opinia szanownej grupy
na temat pulapek jakie czekaja wlasciciela D.

Zwlaszcza przeglady - czy zawsze duzo czestsze??? i drozsze
chodzi mnie oczywiscie  o przeglady w serwisach - w czasie gwarancji

Czy technologia JTD u fiata na jakies podstawy historyczne
- czy wlosi robia choc przyzwoite D???
- jak sie maja osiagi do najbardziej podziwianych 1.9 TDi od Audi/VW

Czy ktos sie orientuje czy Citroen w tym roku podaje turbodiesle???

Moze ktos ma jakis oswiecajacy pomysl co do diesla jeszcze innej marki
wszelkie porady do sumy 51ooo beda mile widziane
pozdrawia
Artur tasiemiec M.





Temat: sprzeglo lapie wysoko...


| jakies porady dla poczatkujacego kierowcy ? ;)
W Golfie IV mam tak samo. Ponoć Ten Typ Tak Ma.....


tak samo tj. "lapie wysoko" ?
do tej pory nie mialem VW, a znajomy warsztat gdzie wszystko w nim robilem
nie ma zbyt wiele kontaktu akurat z golfami zeby wypowiedziec sie czy ten
typ tak ma... jeden z mechanikow powiedzil mi tylko ze zostalo mi spokojnie
10-15 tys km i wymiana... srednio usmiecha mi sie placic 500-700zl za
sprzeglo i wymiane...

pzdr
drill





Temat: Movano - kasowanie inspekcjii


No i problem z tematu - pali sie kotrolka z poduchy i z takim
pomaranczowym autkiem i kluczem - z intrukcji wyczytalem ze to przeglad-
myle sie ?
Wiem jak cos takiego usunac w vw , czy pomozecie jak to zrobic w oplu ?
Do aso jezdze tylko jak musze wiec porady w tym stylu odpadaja


Jechać do ASO i sprawdzić/wymienić poduszkę.

Pewnie 90% obywateli tego kraju podsunęłoby Ci inne sposoby, ale,
niestety, tylko powyższy jest właściwy.





Temat: Jakie oponki do Golfa 3
Mam golfika III 1.9 TDI GT
W chwili obecnej mam felgi alu 15 cali i oponki 195/50/15. Troche na
nich twardo ale na moje oko mało miejsca jest by wieksze zamontowac oponki.
Chciałbym wrzucic 195/60/15 ale nie wiem czy wejdą a jesli już to czy na
jakimś wyboju nie pourywają mi błotników. Może ktoś montował?
Od razu mowie ze zamontowalem 15tki bo przod dosc nisko siedzi i
staralem sie go podniesc o pare milimetrow w ten sposob.

Druga sprawa dotyczy zimówek.
Chce kupić felgi stalowe i oponki. Stalowki też właśnie nie wiem czy
14tki czy 15tki.
Oponki chciałbym 185 lub 195 jak najwyzsze by zniwelować dość sztywne
fabrycznie zawieszenie VW. Chciałbym na 60 ale też nie wiem czy wejdą.

Proszę o wasze porady i opinie.





Temat: Moj Pierwszy Diesel!
Witam,
kupowalbym benzyne i instalacje gazowa do tego.

O JTD Fiata opinie sa niezle, sam nie mialem okazji doswiadczyc;
osiagi nie wiele gorsze od TDI VAG.
IMHO koniecznie musisz wyprobowac to w jazdach probnych
i dopiero po tym decydowac sie.

Pozdrawiam,



Witam -
odwiedzilem kilka sallunoow
no i na dzis nowy diesel w jako tako rozsasdnych cenach jest tylko
u fiata

JTD 80 koni w punto 2 kosztuje 45ooo
JTD 105 koni  w brawie to 51ooo
jest jeszcze 60 koni 1.9 diesel atmosferyczny :))))))))) w punto

jakies stare 1999 samochody mial peugeot
ale diler nie do konca mial jasnosc "co gdzie kiedy"

Rozwazajac cene i moje przebiegi samochodami okolo 80ooo do 100ooo
kilometrow zakup diesla sie zwroci po jakims czasie
jednak z drogiej strony nnigdy nie mialem diesla a jezdze 4tym samochodem
wydaje sie ze stare problemy z zapalanem diesla rano w zimie naleza do
przeszlosci

jednak ciekawi mnie opinia szanownej grupy
na temat pulapek jakie czekaja wlasciciela D.

Zwlaszcza przeglady - czy zawsze duzo czestsze??? i drozsze
chodzi mnie oczywiscie  o przeglady w serwisach - w czasie gwarancji

Czy technologia JTD u fiata na jakies podstawy historyczne
- czy wlosi robia choc przyzwoite D???
- jak sie maja osiagi do najbardziej podziwianych 1.9 TDi od Audi/VW

Czy ktos sie orientuje czy Citroen w tym roku podaje turbodiesle???

Moze ktos ma jakis oswiecajacy pomysl co do diesla jeszcze innej marki
wszelkie porady do sumy 51ooo beda mile widziane
pozdrawia
Artur tasiemiec M.






Temat: Vecra b 2.0 Kombi - porady
Witam serdecznie

Już wkrótce mam zamiar zakupić Opla Vectrę B. Chciałbym poradzić się użytkowników forum na szczególnie mam zwrócić uwagę, jakie usterki często się zdarzają i czego unikać przy zakupie.

Interesuje mnie model Vectry z silnikiem 2.0 o mocy 101 KM do kwoty ok 20/21 tys. Wiem, że na forum jest wiele wątków z uszkodzeniami, część przejrzałem, jednak chciałbym, żeby ktoś bardziej doświadczony podzielił się ze mną swoimi odczuciami. Na co zwrócić uwagę, co sprawdzić i w jaki sposób? Może w serwisie Opla przed kupnem? ile kosztuje takie sprawdzenie autka?

Ogólnie w środowisku motoryzacyjnym (wśród mechaników itp) panuje przekonanie, że utrzymanie Vectry jest dość drogie (części i spalanie), czy to rzeczywiście prawda, czy raczej "teoria spiskowa dziejów fanów VW"?

Oczywiście obaw związanych z zakupem mam wiele, a jednym wątku nie da się wszystkiego wyjaśnić, jednak każda rada będzie pomocna.



Temat: problem z odpaleniem Golfa III diesel


Przy okazji pytanko, gdzie taka wkladke mozna kupic we Wrocq? Mam golfa od
niedawna i jeszcze nie wiem gdzie sprzedaja czesci tanio.


Tanio to pewnie na gieldzie.
Ale generalnie do zaopatrywania sie (a takze przychodzenia po darmowe
porady ;) ) polecam sklep przy salonie na Strachowskiego.
Bardzo dobrze zaopatrzony sklep i obsluga zorientowana w temacie.
Zawsze i wielokrotnie polecam :)

qrczak
VW Golf II '89 1.6 LPG





Temat: Jaką Astrę kupić?
Podłączę się pod temat co by nie zakładac nowego.
Mam zamiar kupić astre kombi z 99-01r.
Kwestia jest taka PB+LPG czy Diesel. A jak diesel to 1.7 czy 2.0.
Poczytałem troche forum o dieslach ale odechciało mi się jak juz ludzie zaczynają dyskuować o vw, bmw itd.
Miesięcznię przejeżdżam ok 1000km w rozkładzie 40/60 % miasto/trasa + w ciągu roku ekstra 2400km trasa.
Po moich obliczeniach LPG zwróci mi sie po ok 3 latach użytkowania czyli okres po jakim chciałbym zmienić auto.
Co do diesla to pracuję na combo 1.3 cdti 70KM i przyznam ze jestem mile zaskoczony relacją osiągów do mocy więc 1,7 astra było by chyba podobnie.
Dzięki za porady i przepraszam za ten monolog



Temat: Na co zwracaś uwagę.
Witam.

Jestem tu nowy a zatem przedstawię się Maciej jestem z Bydgoszczy i okolic (pracuję w bydgoszy mieszka nieopodal).

Przymierzam się do zmiany wrotek i w kręgu zainteresowań znalazła się Astra II z silnikeim diesla w kombi.

Przeglądałem forum ale nie do końca znalazłem odpowiedż na moje pytania:

1 Na co zwracać szczególnie uwagę przy oglądaniu tego auta?
2 Który silnik wybrać 1,7 czy 2,0 za i przeciw jednego i drugiego.

PS.
Teraz się przyznam że mam VW ale po 1,5 przygodzie z tym autem i niesmaku wracam do korzeni. Jak mieszkałem z rodzicami to mieliśmy Astre ( F C14SE po liftingu kupiona jako nowa w salonie) i był to kochany samochodzik...

Proszę o jakieś porady linki itp

Z góry dziekuję.



Temat: VW T4 multivan - porady
Witajcie.
Przymierzam się do zakupu takiego autka w wersji Multivan.
Do czego:
zastosowanie prywatne - jako auto  rodzinne ( bardzo lubię duże samochody),
na wyjazdy, na wakacje, nieraz wożę sporo bambetli na łódkę, czasami
przewieźć troche narzędzi i materiałów, czasem zjechać na drogę polną lub
leśną ( na oko jest wyżej zawieszony niz osobówki).
Jazda spokojna, bez cisnięcia. Raczej do 100-110 max 120 na trasie.
Czy ktoś mógłby sie podzielić spstrzeżeniami co do tego auta?

Myślę o wersji Allstar.
Chciałbym ABS, webasto, elektrykę szyb i lusterek.

Warto jechać samemu do niemiec czy szukać u osób które z tego żyja ???
Na co zwracać uwagę kupując?
Słabe punkty?
Które roczniki najbardziej udane?
Jak z dostępnością części???
Widzę, że po face liftingu bodajrze w 1997-98 ceny rosna bardzo. Warto? Auta
z 2,5 TDI lub 1,9 TDI bardzo drogie - warto?
Jaki silnik polecacie?
Które silniki najmniej kłopotliwe w obsłudze i najmniej kosztotwórcze???

Wiem, że są:
1,9 D -
1,9 TD
1,9 TDI
2,4 D
2,5 TDI
2,0 benzyna
2,5 benzyna
jakie jeszcze znacie w tych autach.
Jakie może byś średnie zużycie dla tych silników w tych autach?

preferuję 2,4 D (długowieczność, elastyczność) , 1,9 TDI lub 2,5 TDI.
Co radzicie?
A ciekawe jak by się sprawdzał 2,5 benzyna z gazem?
Ile by chlał?

Proszę o wszelkie sugestie.

Pozdrawiam i dziękuję, Dawid.





Temat: Cinqecento czy Golf?
Witam!
Jestem nowicjuszem na niniejszej grupie wiec witam wszystkich grupowiczów i
od razu przepraszam za omyłkowo wysłany niedokończony post.
Mam taki problemik. Zastanawiam sie nad zmiana fiacika 126p na cos innego.
Mam w zasadzie do wyboru w moim zasiegu cenowym albo cinquecento 700 z 95r z
przebiegiem np.50tys km oraz VW GOLFA 1,6D 85r. z przebiegiem ponad 150tys.
Który ze wspomnianych samochodów według was jest bardziej godny uwagi?

Dzieki za wszelkie porady.
Gracjan Jakubowski





Temat: Czy warto kupic Golfa III z 1995 roku ?
Witam,

znajomy z ministerstwa mojego ojca sprzedaje VW Golfa III Variant 1.9 TDI
110KM,
full wyposazenie oprocz skor. Samochod ma przejechane teraz 105 tys km,
kupiony jako nowy z niemiec na mienie przesedlencze, I wlasciciel.
plusem tego wszystkiego jest to, ze osoba sprzedajaca to znajomy, przebieg
prawdziwy na biezaco serwisowany, acz kolwiek 8 lat :(
Mam dylemat, czy pakowac sie w 8 letnie auto ? czy tez dolozyc i kupic
mniejszy nowy ?
Za wszystkie porady z gory dziekuje !!

pozdrawiam
Michal Gawedzki





Temat: Wymiana klaksonu
Witam, chodzi mi po glowie taki pomysly, by wymienic moj ledwoslyszalny
(dwudziestodwuletni) klakson, na cos glosniejszego. Co myslicie o podmianie na
taki z ciezarowki. Duzo byloby roboty, czy jest w ogole sens, a moze lepiej
kupic taki mocny z Norauto. Auto to VW Golf I. Dzieki za rady, uwagi i porady




Temat: Opel Vectra vs. Peugeot 406
Czesc,

Dzieki za porady!
Passat odpada. Mialem jazde probna w ostatnia sobote. Ma kiepsciutki wspolczynnik
ceny do jakosci. Najtansza akceptowalna dla mnie wersja z silnikiem 2.0 8v !!!!!
(kto w tych czasach montuje silniki 8v!!!!) to koszt rzedu 63kNLG czyli prawie 10k
NLG drozej od Vectry, Peugeota czy Volvo V40 a nie mam w tym ani pelnej klimi, anli
alu felg, ani komputera, ani zadnych innych extrasow. Tylko lyse Comfortline. Z
drugiej strony nie jezdzilem jeszcze nowa laguna. Dzieki za podrzucenie typu, nie
wiedzialem ze nowa laguna jest juz dostepna, a dodatkowo to hatchback :-))). W
starej mnie wkurzaly plastiki.
Jezdzilem rowniez tym nowym Passatem 1.9 TDI 130KM. Choc nie wiem kiedy by mi sie
zwrocily te pieniadze w paliwie, to musze przyznac, ze wygar ma pierwsza klasa.
Niestety na swiatlach to trzeslo sie wszystko w srodku jak w autobusie miejskim. No
coz, nie jest to jednak common-rail. Choc lubie pozytywne wibracje to wole zeby
pochodzily one od radia a nie od silnika :-))), czyli TDI rowniez wykreslilem ze
swojego jadlospisu.

Pozdrawiam,
Andrzej.


Do pełni szczęścia brakuje Ci jeszcze kilku informacji, np. że 406 w
crashteście dostała 2 gwiazdki na cztery możliwe ( karoseria się złamała (co widać na zdjęciu).
Zdecydowanie lepsze propozycje to min.: ww. Hona Accord, Ford Mondeo i VW
Passat (1,9 TDI 130 KM 9,9 do 100, 208 na maksa 7,2 po mieście i 5,6 w trasie -
ropy oczywiście - cena od 70090 w standardzie min. ABS+ASR), no i nowa Laguna.
Pzdr, Grzegorz.

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl






Temat: Polo czy Ibiza
Mam pytanko- prosba o rade- do grupowiczow . Chcę kupić sprowadzany wózek
typu Polo lub Ibiza ,roczniki 96,97. Poniewaz w Polsce Ibiza jest sporo
tansza od VW kupilbym pewnie ja ale. nie wiem czy te tendencje sa tez w
Szwajcarii czy Belgii. Nie to jest jednak glownym watkiem. Chodzi mi o to
,ze podobno Ibiza to calkowita -no prawie - kopia Polo. Ja chcialbym wejsc
teraz w diesla.
Czy lepiej kupic Ibize czy Polo ?!? (wersje headback)
Z tego co zauwazylem Polo ma tylko silnik diesla zwykly 1,9D a Ibiza mu juz
wiekszy gamut od D do TDi. Przyznacie ze to kolosalna roznica.
Jesli jest ktos z doswiadzceniem z w/w samochodami prosze o opinie i porady.
Dzieki.




Temat: VW GOLF I 1.6D '78 rozruch
Witam
  Mam problem z rozruchem w/w auta, przejawia sie to w ten sposob ze gdy
silnik jest rozgrzany rozrusznik przekreca raz lub dwa i staje dajac
objaw wyczerpania akumulatora, samochod odpali czasami przy kolejne
probie, czasami po calkowitym ostygnieciu. Dodam ze jezeli chodzi o
silnik odpala po pierwszym (w miare dynamicznym) przelamaniu. Najlepiej
pali (kreci) gdy jest zimny. Ogolnie sa to wolne i malo dynamiczne
obroty. Problem z akumulatorem odpada, sprawdzalem polaczenie na krotko
akumulatora(+) z rozrusznikiem nic sie nie zmienia. Prosze o porady i
sugestie (archiwum przeszukane).

Pozdrawiam Marcin





Temat: Wymiana klaksonu


myslicie o podmianie na taki z ciezarowki. Duzo byloby roboty, czy
jest w ogole sens, a moze lepiej kupic taki mocny z Norauto. Auto to
VW Golf I. Dzieki za rady, uwagi i porady


Roboty to nie ma prawie wcale. Ale .... w passaci B1 to klakson mial takiego
kopa, ze dziwie sie, ze w golfie chcesz wymieniac skoro to pewnie te same.

    Szymon





Temat: Cinqecento czy Golf?
ten golfik ma już trochę latek i kilometrów za sobą więc raczej bym
odradził. Cinquecento to naprawdę dobre samochody, ale znacznie lepiej
wybrać silnik 900 ; wcześniej miałem 700 z 92 roku i przez 4 lata nabiłem
140tys km bez żadnej usterki
Teraz jeżdżę 700 (94r) i 900 (96r.) i bez porównania lepiej daje sobie radę
900. 700 ma obecnie niecałe 50 tys km a 900 170 tys km ale nie było żadnej
awarii, tylko regularne przeglądy i wymiana tego co trzeba; blacha tez bez
zastrzeżeń


Witam!
Jestem nowicjuszem na niniejszej grupie wiec witam wszystkich grupowiczów
i
od razu przepraszam za omyłkowo wysłany niedokończony post.
Mam taki problemik. Zastanawiam sie nad zmiana fiacika 126p na cos innego.
Mam w zasadzie do wyboru w moim zasiegu cenowym albo cinquecento 700 z 95r
z
przebiegiem np.50tys km oraz VW GOLFA 1,6D 85r. z przebiegiem ponad
150tys.
Który ze wspomnianych samochodów według was jest bardziej godny uwagi?

Dzieki za wszelkie porady.
Gracjan Jakubowski






Temat: Pytanie o auto dostawcze.


Jasne, że tak. Sprintery są super, zresztą popatrz na ich ceny. Dobre auta
dostawcze są drogie bo muszą kosztować, stąd m.in. ceny wiekowych VW T4
podczas gdy Renault Traffic z tych samych lat kosztuje 4000 zł zamiast
14000 zł. Jeśli tylko potrzebujesz tak dużego auta jak Sprinter, to kupuj i
nie zastanawiaj się nad niczym innym.


Ok, tylko w domyśle chodziło mi też o jakieś porady, na co zwrócić uwage
przy oglądaniu tego auta, co najczęściej się zużywa, na co zwrócić uwagę
aby się nie wtopić :)





Temat: Nie wlaczyl sie wiatrak


Stalem sobie w korku i obserwowalem jak rosnie temperatura plynu, a wiatrak
ani rusz. temperatura osiagnela ponad 110 stopni zanim udalo mi sie wydostac
z korku na pobocze, po czym zaczelo kipiec. Chodzi o VW Polo 1,6 '96. Prosze
o porady co to moze byc (wiatrak jest raczej ok). Nie wiem natomiast czy
jest do niego przakaznik (a jezeli tak to gdzie i jak go sprawdzic).


przekaźnik nie ale włacznik tak. najczesciej wkrecony w chlodnice ale
nie koniecznie. Jak go zlokalizujesz to zdejmij wtyczke, zewrzyj wtyki w
niej i zobacz czy wiatrak ruszy.





Temat: Propozycja podzialu grupy na mniejsze kawalki...


[ciach]
A co powiedzielibyście na podział nastepujący:

1. pl.misc.samochody.co-kupic: "porady co kupić i za ile"
2. pl.misc.samochody.mam-problem: "zepsuło się - ratunku!"
3. pl.misc.samochody.przepisy-drogowe: "czy policjan miał rację?"
4. pl.misc.samochody.nowosci: "a wiecie, że nowa honda ma..."
5. ... hmmm brak mi pomysłu :-)
.
.
.
X. pl.misc.samochody: wszystko co nie pasuje do kategorii powyżej.


:) Rozumiem że na  pl.misc.samochody.IMO przeniosą się wszyscy próbujący via
net
udowadniać zawzięcie "swoje" racje. I znikną dyskusje o przysłowiowej
wyższości tego nad tamtym
(patrz nudne VW itp.)
Co do powyższej propozycji to 1 i 2 bym połączył. Jak czytam posty pt
"pomocy focus..coś.. "
z niezłą częstotliwością to wiem przynajmniej jakie modele sobie darować.

Pzdr





Temat: executive



(demo), przy uĹąywaniu takich rzeczy jak: RemApolo, Magellan II, MCP, Magic
Menu,
Miami (i ogólnie sieciowe programy, np. YAM). CzytaĂŽem dokumentacjĂŤ, ale
wedĂŽug mnie wiele z niej nie wynika a systemm chodzi gorzej, mimo, Ĺąe
skonfigurowaĂŽem go wedĂŽug dokumentacji. MoĹąna prosię wiĂŤc o jakieĂ´ porady,
albo coĂ´?

--
<tsb
<tsb/#R DESIGN#/ /of/ /*Palenque...*/
#/http:///#*www.aircooled.garbomania.com.pl*
<tsb
<tsb/Amiga/ & /VW Garbus/ & /Metallica/ & /Iron Maiden/ Fan!
<tsb


Co za chinszczyzna???????





Temat: PORADY ...
tutaj prosze dawac ciekawe porady odnosnie zmian w VW oraz linki do takich porad... nie komentowac!!

to 1:

http://vwforum.pl/mk3.htm - zmiana koloru podswietlenia golf 3/vento



Temat: [VW Bora] szukam porady
Witajcie posiadam VW Bore z 2003 roku 1,9 TDI 131KM jaki najlepiej do niego olej kupować i co ile kilometrów wymieniać



Temat: [SPRINTER, VW LT , MASTER] co wybrać bus do 30 tyś??
Witam! mam zamiar zakupić busa , zastanawiam się nad wyborem pomiędzy Sprinterem, VW LT i Renault Master, proszę o porady i najlepiej z jakim silnikiem, chodzi mi o awaryjność i ekonomiczność



Temat: VW golf IV problem z przyspieszaniem
VW golf IV 1.9tdi 99r typ silnika ALH podczas przyspieszania na 4 biegu jag by mu się turbina odłanczała słabo pszyspiesza i jedzie tylko do 120 kmh,podłanczam cdifa i wywala błąd 17964 układ kontroli ciśnienia doładowania.Co to jest prosze o jakeś porady.



Temat: Oznaczenia wszystkich silników VW
Jakby kogoś to interesowało to można ściągnąć plik Excela:

http://vwgolf.pl/porady/silniki.xls



Temat: [VW Polo, Golf III] - opinie i porady
Witam,

odnośnie dwóch aut z tematu wiadomości - proszę o opinie, ewentualnie jakieś porady dotyczące zakupu takich aut z rocznika '97 - '98 (na co szczególnie zwrócić uwagę)

Co wybrać Diesel czy B+G?

A może inne propozycje w przedziale cenowym 10-12tys??



Temat: Golf II


http://vwgolf.pl (dzial porady i dzial modele=mkII)
http://www.autocentrum.pl - forum VW
http://vwsilesiaclub.prv.pl - dzial porady (tu sie dopiero rozrasta)

Pzdr


dzieki bardzo





Temat: [ALL] Swap na 1Z.
Witam. Mam 80 B3 quattro z silnikiem 2,0 AAD i chciałbym do niej wsadzić 1Z (mam takowego tylko że z passata b4), tylko nie wiem jaki IC kupić. Od audi czy od VW. Gdzie go zamontować i którędy poprowadzić rury od IC. Proszę o jakieś porady ewentualnie foto by sie przydało.



Temat: V W G O L F I I I + gaz


Gaz w VW III 1600, ktos montowal, jak to sie sprawdza. Prosze o wszelki
uwagi i
porady. Z gory dziekuje.


ZTCW to jest tam plastikowy kolektor
tak wiec , wtryski gazu 3500- 4500zl





Temat: VW T4 2.5 TDI
witam
na biegu jałowym gdzieś z okolic skrzyni biegów słychgac lekkie stuki a gdy nacisne sprzęgło to są mocniejsze. co to moze byc?? czy to koło dwumasowe?? prosze o porady!!



Temat: Wymiana silnika na większy???szukam porady.
Otóż mam zamiar wymienic silnik w vw polo 99r 6N.Obecny silnik to 1.0 symbol ALL,czy mozna wstawić silnik np 1.4 lub 1.6 bez zadnych problemów wymiany innego osprzetu itd?? prosze o szybka i fachowa odpowiedz.



Temat: Warsztaty polecane i nie
Ja nasze czarnuchy na jakies grubsze naprawy woze do dobieszowic (kolo walec) do Roberta Porady warsztat sie nazywa ROBCAR gosc jest konkretny na pojecie dojscie do kompa i nie robi problemow ze opel peugeot czy vw polecam



Temat: Porady Proscana
Witam!

Polecam i zachęcam do lektury:

http://www.proscan.gliwice.pl/forum/viewtopic.php?t=30

Pozdrawiam

VW




Temat: Pytanko


mam małe pytanko. szukam jakiegos fajnego autka. wygodnego, dosyc
szybkiego i w sam raz dla kobiety. potrzebuje malej porady :)


nissan micra, vw beatle, ford ka, matiz...? nic bardziej kobiecego nie wpada
mi chwilowo do glowy...





Temat: tapety z VW vento poszukiwane ;)
jak w temacie...

oraz wszytsko co macie.. instrukcje, historia aut, porady i wszelakie inne dane!!
pzdr



Temat: Peugeot 406 2.0 HDI vs VW Passat 1.9TDI
Szukam porady który z nich wybrać. Może ktoś miał okazję jeździć takimi
samochodami ?. Będę wdzięczny za wszystkie odpowiedzi.




Temat: militec


chodzi mi dokladnie o dwa auta (czy to im cos da)
VW Passat 1,6 TD intercooler
Renault 19 1,7 benzyna


http://www.vwgolf.pl/tunpor/porady/militec.htm





Temat: V W G O L F I I I + gaz
Gaz w VW III 1600, ktos montowal, jak to sie sprawdza. Prosze o wszelki uwagi i
porady. Z gory dziekuje.

P.S.
Malo spotykany silnik 100KM (GOLF COMBI), podobno montowany w PASSATACH. Jednak
prosze o wszystkie uwagi.





Temat: Seat Toledo II czy VW Golf IV
Witam.
Chce wymienić autko i zastanawiam sie nad Toledo II, a Golfem IV. Możecie mi coś poradzicie
Z góry dzięki za wszelkie porady. Pozdrawiam



Temat: problem z gaźnikiem(?)
Czołem!

Generalnie chciałbym zasięgnąć porady speców od Golfów II, ale każda porada
będzie mile widziana...
Mam następujący problem: moje auto (VW Golf II 1990 1.6 gaźnik) wyje :-).
Mówiąc językiem laika samo dodaje gazu przez jakieś 5 do 10 pierwszych minut
jazdy. Potem się uspokaja (jak wskazówka temperatury dochodzi do jakichś 90
stopni) - zaczyna jechać normalnie, tzn. robi się cicho i nie dodaje sam
gazu (kiedy zdejmę nogę z gazu normalnie sobie hamuje silnikiem). To
przejście nie jest stopniowe, tylko nagłe - tak, jakby coś się tam w pewnym
momencie włączało (czy wyłączało :-)). Cała historia zdarza się zawsze
wtedy, kiedy na dworze jest zimno, lub mokro. W lecie nie miałem tego
problemu, ale może to tylko zbieg okoliczności.
Byłem dziś u gaźnikowca, który rozłożył mi gaźnik na części pierwsze,
przedmuchał, powąchał, polizał i stwierdził, że trzeba wymienić element
woskowy, korektor ssania, uszczelki, gumę pod gaźnikiem.
Za sam element woskowy chciał 280 zł, za gumę 130 (ponoć jeszcze "nie
przepuszcza", ale jest trochę popękana), za robotę 250 zł.
Ponieważ nie miałem tyle kasy (prawie 700zł) stwierdziłem, że ok, ale

było.
Zapłaciłem za diagnozę 60 pln. Trochę się zdziwiłem, bo jeśli można rozebrać
cały gaźnik, a potem go złożyć za 60 zł, to skąd te 250zł w przypadku gdyby
to i owo w trakcie tej zabawy zamienić na nowe... (to jest dość znany
warsztat gaźnikowy w W-wie przy ul. Szarych Szeregów).
Ale pomijając kwestie kasy - mam kilka małych pytanek:
Czy możliwe jest, że zbyt późne wyłączanie ssania było spowodowane zbyt małą
ilością płynu w układzie chłodzenia? (bo było za mało)
Czy może takie objawy może powodować awaria termostatu?
Czy da się wymienić sam element woskowy i korektor ssania bez rozkładania
całego gaźnika? (i czy to ma sens - czy raczej gruntownie odnowić wszystko -
gumę pod gaźnikiem, uszczelki itp.?)
Czy można ryzykować kupno zamienników (np. włoskich) takich części jak
element woskowy (oryginał kosztuje w sklepie 240zł) czy korektor ssania
(oryginał ok 100)? Gdzie można takie rzeczy w miarę tanio kupić w W-wie?
Czy tego rodzaju awaria gaźnika może spowodować przedostawanie się benzyny
do miski olejowej? (jak to sprawdzić? - oleju mi raczej nie ubywa, ale może
to wcale nie znaczy, że nie dostaje się tam benzyna?)
Czy znacie jakiegoś dobrego i w miarę taniego gaźnikowca w W-wie?
Będę wdzięczny za każdą wskazówkę. Z góry dzięki!
Pozdrawiam

Marcin Bełza
VW Golf II 1.6 1990
obnaklejkowany :-)





Temat: Jaki model B3 w dieslu kupić ??? help please
Witam wszystkich serdecznie.Jestem tu pierwszy raz, mam na imię Miłosz i szukam autka dla żony. Żona jeździła do tej pory MB W201 (190D) i bardzo sobie to autko chwaliła. Niestety "Mieciu" poszedł pod młot aukcyjny i trzeba pani kupić coś nowego. Z jej preferencji jedyną opcją, która wchodzi w grę jest zakup VW GOLF III w dieslu lub AUDI 80 (B3) też w dieslu.

Z tego co mi wiadomo wychodziło dość dużo modeli silnika wysokoprężnego do tego samochodu:
1,6D/TD 1,9D/TD być może są jeszcze inne ale nic na ten temat nie wiem.

Chodzi mi o Waszą opinię, którego sprzęta zakupić??? Moim zdaniem 1,6D odpada bo za słaby (żona emerytką nie jest )

Sam niedawno jeździłem AUDI 80 1,6 TD i nawet to przyjemnie ciągnie pomimo takiego małego silnika. Czy model 1,9D ale bez turbo jest bardzo zamulony????
Proszę podajcie mi moc i moment obr. dla każdej wersji silnikowej. Jak kształtuje się zużycie paliwa w cyklu miejskim i w trasie??? który silnik jest najbardziej godny polecenia, a który najmniej??? jaką żywotność ma turbina (w założeniu, że ktoś wie jak się z nią obchodzić)???. Jaką żywotność mają silniki i co jest najczęstszą usterką.
Generalnie coś tam wiem o samochodach ale od lat jeżdżę Mercedesem w dieslu więc siłą rzeczy za dużo o AUDI 80 B3 nie wiem (poza tym, że nie korodują ). Po prostu nigdy takiego samochodu nie miałem a wszystko wskazuje na to, że właśnie taki model zakupię. Osobiście AUDI 80 dużo bardziej mi się podoba od VW, silnik ustawiony wzdłużnie generuje chyba mniejsze wibracje, jakość wykończenia jest lepsza, estetyka też. Moim zdaniem Audi jest samochodem z wyższej półki niż VW Golf III. Poza tym jest większy i chyba przez to trochę bezpieczniejszy. To, że jest duży żonie w ogóle nie przeszkadza - dla niej im większy tym lepszy

Proszę o fachowe porady i opinie bo nie wiem który model silnika jej zakupić a czas nagli. Poza tym jeśli już dojdzie do zakupu będę tu na pewno częstym gościem (tak jak na forum MB)

Pozdrawiam Was wszystkich serdecznie i czekam na wskazówki za co z góry jestem niewymownie wdzięczny

Miłosz



Temat: Padnięta sprężarka klimy w OII
Witajcie koledzy
Opisuję mój problem i proszę o poradę co z tym zrobić.
W czartek w zeszłym tygodniu wracając z W-wy w pewnym momencie zacząłem słyszeć swisk podczas przyspieszania- wystarszyłem się bo pomyślałem że to trubo mi się kończy. Zadzwoniłem na serwis skody i Pan mnie uspokoił że to jest wąż który dostarczas powietrze do intercoolera i mógł się przetrzeć. Mam sobie spokojnie jechać i następnego dnia podjechać do serwisu, żeby to zobaczyli i ewntualnie wymienili. No to skopo zwolniłem jadę sobie 100 na 5 biegu i jest ok, ake po pewnym czasie swisk ustał nic z tegio z norumiem sobie myślę, jadę dalejNastępnego dnia też nic nie syłyszę i tak sobie jadę do pracy, a poniewąz było ciepło to to włączyłem sobie klimę, jadę, jadę ale dalej mi ciepło, włączam 3 na wentylatorze a tu nic zero chłodu więc już zajałżyłem że to mogła być kliema, no ale myślę jakieś rosszczelnienie.
Zadzwiniłem z kolegi lukasrally do B-B (serdeczne dzięki Łukasz!!! )on umówił mnie z chłopakami z serwsiu na dzisiaj rano i przyjechałem. Po 3 godzinach Pan z serwisu dzwoni i mówi że ..... sprężarka z klimy is dead-koszt z robocizną około 4tyś. -super,super.
Dodam tylko że mój samochód jest 3 miesiące po gwarancji i ma przejechane 127tyś km jak dotąd nic tylko jeżdzę i dolewam paliwo olej i wymieniam filtry.
Powiem wam,że wszytki riozumiem ale w takim samochodzie z grupy VW takie rzeczy po takim okresie się nie powinne zdażać - trochę straciłem zaufanie do tej stajni - może na chwilę nie wiem...
Poradzcie co zrobić jest jakaś szanca na apelację z skoda polska czy coś w tym stylu, może ktoś miał podobne perypetie na granicy gwarancjhi w swoim samochodzie.
Z góry dzięki na porady
Pozdrawiam
misiekman



Temat: Poradzcie co kupic - troche nietypowo


| 1. Auto duze (min. kompakt, klasa srednia lub wyzej)
| 2. Preferowane marki: VW i pochodne, Opel, Toyota, Ford, Nissan, Honda
Wymienic ci wszystkie modele tych marek w klasie sredniej czy sam sie
ruszysz do roboty??


Ruszylem juz jakis czas temu i niestety wybor zbyt wielki stad prosba o pomoc.


4-5 lat i nowy - ZUPEEEEEELNIE inne auta. 1-2 lata i nowe - jeszcze mozna
cos porownywac, ale 4-5 do nowych - raczej slabo...


MAXYMALNIE 4-5 letni czyli roczny tez sie lapie. Zdaje sobie sprawe ze np
rocznego audi a6 za 65kpln pewnie nie znajde, ale moze 4 letni owszem.


| 7. Wyposazenie dodatkowe w zasadzie nieistotne, liczy sie wielkosc,
| niezawodnosc i prestiz
Prestiz......??????? Skoda (pochodne od VW kojarzy ci sie z prestizem?) Albo
Seat?.


Skoda SuperB, Octavia L&K
Pozatym to nie Mi sie ma kojarzyc - przedstawilem preferencje przyszlego
wlasciciela (moje sa jakby lekko odmienne)

Mi osobiscie NIE. Poza tym JAK TO MOZLIWE: wyposazenie nieistotne, a


PRESTIZ sie liczy?


Czujesz roznice (zewnetrzny wyglad) miedzy golym passatem/A4, a wypasionym po
dach fiatem (np. stilo z klima, 6 poduch i nawigacja satelitarna) - cena
podobna ?.
Ja bym wzial stilo, ale samochod nie dla mnie ale dla goscia po piecdziesiatce
jako woz biznesowo-rodzinny.


| 8. Diesel lub benzyna 1.8-2.0
Jak sie ma do tego Prestiz (do tych benzynowych?). Chyba ze mamy rozne
pojecie o prestizu..??.. Moze mowisz poprostu o lepszych wersjach aut
zwyklych? Np. Avensis...


Mamy chyba inne pojecie prestizu


 troche nietypowo
W KTORYM MIEJSCU to nietypowe zapytanie? Takie same jak wiele innych.


bo szczegolowo podalem preferencje ??
w przeciwienstwie do 90% postow z cyklu co kupic


najlepszym stanie. Wybor bedzie prosty i szybki. Jezeli planujesz auto na
5-10 lat - proponuje kupic nowe, albo max 1-roczne, bezwypadkowe, na
gwarancji. Zobacz JAKIE za ta cene auta ci pasuja i nie marudz :-)


Niestety wybor nie jest ani prosty, ani szybki. Modele/marki z grubsza znam
licze bardziej na porady osob ktore wlasnie kupowaly/kupuja cos podobnego. Moze
oferty sprzedazy, moze namiary na dilerow majacych extra upusty itp.

I nie marudze





Temat: Prosze o porady związane z E30
Witam wszystkich forumowiczow, kolezanki i kolegów miłośników E30

Jestem nowym forumowiczem, mam na imie Grzegorz, mieszkam w Katowicach i mam 20 lat.
Wlasnie zdalem mature i poszukuje powoli jakiegos autka tylko dla siebie. dotychczas jezdzilem i jezdze vw polo 6n, ale moim marzeniem od zawsze jest BMW. Nie stac mnie na nic z gornej polki, ale mam wielkie szanse kupic E30, tym bardziej ze te samochody mają to coś

Zwracam sie do wszystkich uzytkownikow z forum zeby napisali mi na co zwracac szczegolna uwage przy zakupie BMW E30.
Napisze wam jaką mniej wiecej E30 poszukuje, mam duzo czasu poniewaz autko chce miec napewno na sezon 2008 a wiec kilka dobrych miesiecy jest:)

ja poszukuje:

BMW E30
- kolor czarny, bądź ciemny szary
- zainstalowana instalacja LPG (niestety musze ekonomicznie jezdzic)
- w miare zadbane wnętrze i lakier zewnetrzny
- wspomaganie i elektryczne szyby
- dodatkowe atuty za ktore dopłace: felga z oponą 16-17 stki w dobrym stanie, przód soczewki, tył klary, dobry basowy wydech (ale nie wiejskie przerobki), sportowe zawieszenie lecz bez przesady, mysle z 40-50 mm.
- i najwazniejsze nejlepsze zeby to byl silnik 1.6 , bodajze 100KM? , ostatecznie 1,8 chyba 116 KM? ale glownie poszukuej 1,6. niezalezy mi na wyscigach i dynamice , zalezy na kulaniu i lansie

to chyba mniej wiecej tyle z moich wymagan. noi cena... fajne E30 widuje to tak po 6 tys zl są. Ja narazie mam niecale 4 , jednak w zimie bede miec kolo 5-6 wiec zaluzmy w granicach 4-6 tys chcialbym kupic.

Napisalem sie moze niepotrzebnie ale mam nadzieje ze nie wyrzucicie mnie z forum

prosze wlasnie o te rady i porady na co zwracac uwage w E30, co sie czesto psuje itp.

pozdrawianm WSZYSTKICH



Temat: problem wolnych obrotów przy zimnym silniku
Postaram się dosyć wyczerpująco opisać mój problem. Otóż VW Polo 2000 1.4
MPi zasilany alternatywnie przez LPG (kolektor wymieniony z plastikowego na
stalowy) ;) W momencie zapalenia silnika (np po nocnym parkowaniu) objawia
się w ten sposób: silnik normalnie pali, pracuje jakies kilka sekund (ok.
10), a następnie gaśnie (zaczyna troche się 'dusić' i gaśnie - obroty
spadają do 0). Auto oczywiście odpala się na benzynie. Gdy zostawie je na
benzynie
(przełącznik od gazu ustawie tak, żeby przy przegazowaniu nie przełączył się
na LPG) i wcisne pedał gazu (w ciagu tych 10s) to i tak obroty po
przekroczeniu tego czasu sa nieodpowiednie. Podczas gazowania są
'słabiutkie' oborty, ale po pewnym czasie wraca do normy i trzyma te wolne
obroty jak
powinno być (tzn w ten sposób czasami moge zapobiec zgaśnieciu motoru) -
przepustnica sterowana elektronicznie. Napisze jeszcze, że jakiś czas temu
było wszystko OK - nie miałem tego problemu z gaśnieciem przy zimnym
silniku. Natomiast jak sobie już trochę pojeżdże samochodem i autko nabierze
odpowiedniej temperatury to nie mam żadnego problemu z tymi obrotami. Taki
objaw jest jedynie przy zimnym silniku. Nie wiem co się dzieje z moim
autkiem. Świece wymienione, przewody WN wymienione. Obstawiam na silniczek
krokowy, ale jest to u mnie najprawdopodobniej zintegrowane z przepustnicą
(stwierdziłem tak ostatnio podczas oględzin przepustnicy). Pytanie jakie mi
się pojawia to czy da się rozebrać taką przepustnicę i w jakiś sposób
przeczyścić silniczek krokowy - bo może tu leży problem.

Przepraszam za chaos wypowiedzi, ale w miarę rozwijania wątku, będę mógł
rozjaśniać sytuację. Z góry dziękuję za cenne porady.





Temat: Wybór samochodu na holownik

Dobry soft do silnika obniża obroty przy których pojawia się podniesiony moment obrotowy.
Uzyskuje sie wtedy lepsze przyspieszenie samochodu, przez co szybciej się wkręca na obroty.
Reasumując - silnik po wgraniu upgarde'u softu będzie lepiej współpracował z samochodem, który będzie służył jako holownik.


Tak, ale tylko pod warunkiem, że poddawany tuningowi silnik nie jest już wyżyłowany. Czyli będzie miał sens w przypadku silnika dajmy na to VW 1.9TDI o mocach 90,100,110. To są optymalne moce dla tej jednostki przy których mają max trwałość i mają troszke rezerwy na podniesienie mocy. Bo już np w silniku 130KM widać w danych katalogowych, że zaczyna odbiegać oszczędnością od ww wymienionych. W mocniejszych odmianach moc nie jest tak płynnie rozwijana.

Andy, nie wiem ile paliła oktawka z przyczepą przed tuningiem, ale sądze, że deko mniej a harmonia jazdy była bardziej zrównoważona.

Mówisz bym nie opierał się na artykułach z Auto Świata. Uważam, że tam (i w innych pismach, prenumeruje też Motor i kupuje sporadycznie inne pozycje) znajdziemy najbardziej profesjonalne porady i opinie poparte badaniami. Ktoś jak mi powie, że po podrasowaniu silnika chipem (dalej pomęczymy te TDI) mającego 130 lub 150KM do 180KM będzie miał niższe spalanie, przy zachowaniu trwałości to dałbym taką radę, że powinien dorasować do 300KM a wówczas silnik nie spalałby paliwa wogóle! Perpetum mobile? A silnik też nie uzyska płynności mocy. Chyba, że tuning posunie się dalej i zostanie zmieniona turbina na wydajniejszą, wymieni się głowicę z zaworami na wyczynową i wzmocni układ tłokowo korbowy.

Tuning ma swoje granice. I przydatność w ciąganiu przyczep zmniejsza sie przy wyżyłowanych jednostkach. Pisaliśmy już wcześniej o dużych i niewysilonych silnikach i jednogłośnie niemal wyszło, że są najlepsze do holowania bo mają płynną krzywą momentu obrotowego.



Temat: BMW 318-325

Własnie takowego posiadam (konkretniej 318i) i jestem bardzo zadowolony.
Cichy, komfortowy a tak wlasciwie nie jest olbrzymi jak inne BeeMki i
Merole. Pali w miescie 9,5l/100km, na trasie ok. 8l/100km (przy jezdzie
umiarkowanej czyli jakies 130, 140 km/h) lub tyle samo co w miescie (przy
jezdzie 160-180 km/h). I tyle wlasciwie jezdzi maksymalnie, tj. ok.
180km/h. Niestety przy duzej prędkości ma tendencje do myszkowania po
drodze (ale mam dość szerokie laczki (195/60) i nie mam obnizonego
zawieszenia.) Bezawaryjny. Nic sie w nim nie psuje. Raz mi sie zdarzylo, ze
nie chcial w ogóle przez chwilę ciągnąć, jakby sie dopływ paliwa zapchał.
Ale wcale nie zgasł, tylko wolno się toczył do przodu, że mogłem sobie
śmiało wybrać dowolną zatoczkę lub przecznicę i tam się zatrzymać, a potem
sobie normalnie odpalił i pojechał jakby nigdy nic. Co to było do dziś nie
mam pojęcia. Otwierany dach (bardzo duża odsuwana przestrzeń). Fajny
wskażnik, kiedy należy zmienic olej (co 2000km gaśnie jedna dioda),
wskaźnik chwilowego zużycia paliwa (od zera do trzydziestu litrów na 100
km). Częsciej go widzę ponad 20 niż poniżej 10, ale wóz w 10l/100km mieści
się swobodnie. Części jednak niezbyt tanie, ale za to wystarczają na długo
(tak twierdzi poprzedni właściciel, który kupił sobie następne BMW i nawet
identyczne, tylko że czterodrzwiowe). Ja jeszcze nic nie musiałem w nim
robić. Rdzy zero. Zawieszenie w/g mnie rewelacyjne. Trzyma się drogi
znakomicie, ale jak mówiłem powyżej 150km/h trochę myszkuje. Gorąco
polecam. Duuużo lepsze niż jakiś VW (wiem, bo miałem).

Igor Zgoła


Mam zamiar kupic BMW 318-325 ok. 10-letnie
Jak ze spalaniem paliwa (slyszalem ze 6-cylindrow pali mniej niz 4-cyl )
Jak z awaryjnoscia i cena czesci zamiennych
Jakie slabe punkty ( zawieszenie, silniki itp. itd.)
Chetnie uslysze jakies porady na temat jaka wersje wybrac






Temat: [e39] Zakup, porady?, kilka istotnych pytan
Witam
Przywitam się tutaj bo nie widzę aby było do tego specjalne miejsce Mam na imię Paweł lat 22 mieszkam w Sosnowcu Miło Państwa Poznać

Z góry proszę nie jeździjcie po mnie, że zadaje kilka pytań
Zawsze marzyłem aby zakupić sobie Bmw, aczkolwiek 1 auto musiałem kupić takie jakie mamusia zaakceptowała (powód? wolne, żebym się nie zabił, miała trochę racji) a na bmw zgodzić sie nie chciała bo drogie w utrzymaniu

Teraz pracuje, sam utrzymuje auto a poza tym to będzie moje 3 własne i nauczyłem się ogarniania mojej żądzy do mocy i prędkości, dlatego nadszedł mój czas

Jeśli chodzi o to, że wypytam napisze 2 posty a później ani me ani be ani kukuryku to nie jestem taki Każde auto jakie miałem należało do klubu (VW Śląsk, Tigra-Team) więc po pomocy którą (mam nadzieję ) uzyskam odpowiedni się odwdzięczę a na forum na bank pozostanę.

Z góry odpowiem na pytanie "szukanie nie boli" - owszem nie boli ale szukając odpowiedzi na każde z moich pytań zejdzie mi kilka dni bądź tygodni

Moje obawy, pytania, ciekawość kierują głównie do ludzi co posiadają E39, dlaczego? Z doświadczenia wiem, ze teraz po 1.5 roku jeżdżenia Tigrą kupiłbym idealną bo wiem co jak gdzie i kiedy i każdy ma tak samo względem "ujeżdżonego" przez siebie modelu

otóż:

1. Benzyna z gazem czy diesel?
Czy to prawda, że utrzymanie np 3.0D jest droższe od 2.8 benz+gaz ?

2. Jeżeli benzyna chciałbym min 2.8l czy jest jakiś rok w którym wychodziły jakieś wadliwe sztuki ?

3. Mam 25k lepiej kupić droższe 97-98 niż tańsze 00 ?

4. Jakie są koszty OC za bmw 2.8l w gazie z 60% zniżki a 3.0D ?
Jakie koszta AC ?

5. Na jakie elementy przede wszystkim zwrócić uwagę przy zakupie? (np w tigrze wywala języki od napinacza pasa, handlarze o tym nie wiedzą a kupujący wiedząc wie czy tigra bita)

6. Sprawdzał ktoś samochód w BMW zanim go kupił? Jakie są koszty i czy sprawdziło się czy Bmw poleciało po bandzie?

7. Najważniejsze pytanie, mając e39 w benzynie 2.8 z przedziału 97-99 jak często robi się te podstawy tzn wahacze, sprzęgło, łożyska, elementy zawieszenia?

8. Co najczęściej pada w tym modelu tzn co wymieniło 90% użytkowników e39 ? (np praktycznie w każdej tigrze pada EGR)

9. i tak z ciekawości Jak sprawuje się w Polsce Tv z navi

Jeżeli dla kogoś są to durne pytania to proszę nie pisz nic.

Z góry dziękuję za pomoc
Pozdrawiam



Temat: Leon czy A3 ?


Dysponuje okolo 60 tys. zl i za ta sume moglbym kupic 1,2-letniego leona
(czesto na gwarancji) z dosyc malym przebiegiem z silnikiem 2.0 140KM, lub
troszke starszego leona w wersji 2.0 170KM (FR). Z tego co slyszalem ten
ostatni jest z filtrem czastek stalych i przez to ma byc "gorszy" od tego
140KM diesla.


W tym wypadku jeśli chcesz kupić 1 lub 2 letniego to gorszy będzie 140 PS
gdyż w nich beznamiętnie padały turbawki i pękały głowice.
170 - tka owszem ma DPF'a i lubi sie on czasem podczas jazdy bardzo
"nasycić" i przełączyć w stan regeneracji ale ma zdecydowanie lepszego kopa.
Jednak ma wadę...dużo w seri pali w porównianiu do 1.9 TDI. Spalanie w
mieście to 9 litrów...w korku 10-11l....na trasie 5.5 litra to już minimum
przy emeryckiej jeździe..normalnie 6-7 l


Wizualnie podoba mi sie rowniez audi A3 i z tego co sam poogladalem jest w
srodku zrobiony z lepszych materialow a bagaznik wersji 5 drzwiowej ma
duzo latwiejszy dostep niz ten w leonie


A3 jest IMo lepszym wyborem niż Leon gdyż ma DSG w 170PS....którym gdy chce
się szybko pojeździć to błyskawicznie osiąga wysokie obroty...i jak jechałem
B6 to przy dłuższej jeździe może cię zmęczyć tych wachlowaniem


Pomoglibyscie z wyborem ? Autkiem maja jezdzic 2 osoby i pies. Na ogol na
krotkich trasach w miescie i 2 razy do roku na narty i na wakacje letnie
(trasy po okolo 1500 km w jedna strone). Przebieg jak na diesla chyba
nieduzy bo rocznie okolo 15 kkm ale diesel urzekl mnie tym jak fajnie
jezdzi na niskich obrotach oraz niskim spalaniem w miescie.


Ja chcesz fajnie jeździć na niskich obrotach to tylko 1.6 TD w Golfie
II....na nowych CR i piezoPD niskie obroty będą dławić silnik...a poza tym
tak się nie jeździ


Czy moglibyscie polecic ewentualnie cos innego w podobnej klasie
samochodow ?


Rozważ Civica 2.2 i-CTDI 140 PS...super silniczek...IMO bardziej dynamiczny
niż ten 140 PS VW.
Linia autka nowoczesna i fajna.


Pozdrawiam i dziekuje za porady.


Pozdr





Temat: Kilka ostatnich pytań odnośnie montażu i kompletowania CA
Witam! Od dłuższego czasu zaśmiecam forum różnymi pytaniami odnośnie mojego CA. Na początku roku zacząłem kompletowanie stosunkowo niedrogiego sprzetu CA do mojego vw golfa v. Teraz zbliżam się już do końca tzn do montażu. Mam jednak sporo pytań.

Sprzęt jaki zakupiłem to( ceny podam dla potomnych użytkowników forum)
-Clarion dxz778r(nowy kupiony na początku 2008 za 900zł)
-Helix B4 (kupiony na znanym portalu aukcyjnym używka w idealnym stanie 600zł)
- Focal k2power ( również ze znanego portalu aukcyjnego, bez pudełka używka 800zł)
-Helix h1000 esprit (także z portalu aukcyjnego w stanie dobrym za 550zł)
- Re Audio se12d4 (nówka ze sklepu ok1000zł jeszcze go nie odebrałem)

a teraz pytania
1.Do wygłuszenia planuje kupić door kit dynamata żeby wygłuszyć przednie drzwi(bagażnik poźniej). Czy ten zestawik wystarczy na w miarę porządne wygłuszenie drzwi?

2. Helixem b4 mam zamiar zasilać jedynie system przedni ww. focal k2p. Jak go zamontować w celu uzyskania najlepszego efektu(przez zwrotke czy bi-amping)? Przypomne że wzmacniacz daje 4x 60 W rms a zestaw przedni chętnie przyjmie 100 W rms.

3.Aktualnie w samochodzie jest zestaw okablowanie calibra( wiem że szału nie ma). Drugi planuje dokupić Dietz 23095 50mm2. Jestem jednak sceptycznie nastawiony do inwestowania ogromnych kwot w okablowanie. Jego rola jest oczywiście bardzo ważna ale w zakupie okablowania sugeruje się jedynie solidną średnica i tyle. Zapytam jednak czy przy tym zestawie nie popełnie jakiegos dużego błedu montując go na takim okablowaniu.

4. Głośnik re audio planuje zamknąć w robionym na zamówienie clozecie. Wzmacniacze natomiast planuje zamknąć w niewielkiej skrzynie okrytej od frontu plexą (z grawerem loga helix:p). Skrzynkę tą planuje obić materiałem jak najbardziej przypominającym tapicerke bagażnika o przymocować ją do oparcia tylnej kanapy.Czy taki montaż ma sens? Przyznam że nie widziałem jeszcze tak zamontowanych wzmaków i nie wiem czym to jest spowodowane.

5. Czy jest coś potrzebnego do konkretnego montazu czego nie wymieniłem(poza dystansami z mdfu które tez planuje kupić)?Dodam że samego montazu planuje dokonać w profesjonalnym wartsztacie z tym że zależy mi na tym żeby dostarczyć im wszystko samemu żeby nie było tak jak ostatnim razem kiedy moje dystanse z mdfu zostały zamienione na plastikowe gdyż ponoć nie pasowały a poinformowany zostałem o tym "przy kasie" kiedy montaz był zakończony.

To chyba wszystko co chciałbym wiedzieć. Chętnie jednak przeczytam wszystkie porady które mogą mi pomoc na tym etapie. Montazu mam zamiar dokonać pod koniec czerwca.
Dzięki wszystkim i pozdrawiam!



Temat: lato autem do chorwacji-porady


Może podróżowałeś tam?jakieś porady, może odnośnie noclegów po trasie?


Jeżeli chodzi o noclegi na trasie to robiło się to w samochodzie na stacji
paliw w jakiejś wiosce tuż przed Lubljaną, jednak dużo się zmieniło od
tamtego czasu: autostradę pociągnęli już do Maribor'u i jest dwóch kierowców
a więc jedzie się non-stop. Ja bez problemu docieram na granię ze Słowenią
od Warszawy + 80km. Znajomi z dziećmi zatrzymywali się gdzieś w Czechach i
na Słoweni. Tankowania odbywały się w Bielsko-Białym, później na Słowenii.
Na granicy Austria/Słowenia jest b. duży parking, można sobie prowiant zjeść
spokojnie. Nie wiem, czy działają tam jescze WC'ty bo odkąd Słowenia weszła
do UE to parking wymarł, choć WC jeszcze działał. Teraz po zniesieniu
kontroli na granicy to nic nie wiadomo. Podróż trwa około 13h z czego połowa
to przejazd przez Polskę. Trasa Białystok - Warszawa nie jest zła, w budowie
S8. Warszawa - Piotrków Tryb. - Katowice to praktycznie dwupasmowa. Od
Bielsko-Białej do granicy jest wybudowana S1. Bardzo dobrze, dużo i tanio
można zjeść w zajeździe Margos jakieś 20km za Częstochową w Markowicach,
stoi przy trasie po prawej stronie jadąc w stronę Katowic. O dwóch daniach
lepiej zapomnieć, mało kto potrafi tyle zjeść, porcje są na prawdę duże ;)
Polecam. Tu masz link'a:
http://www.przewodniki.turystyka.pl/zajazdmargos,markowice.html
W Czechach są nadłuższe schody Europy (ekspresówka do Brna) jazda nią może
trochę denerwować jednak lepszej w okolicy brak. W nocy mogą sprawdzać
winiety na trasie - jeżdżą VW Transporterem, wyświetlają z tyłu napis żeby
się zatrzymać. Nie wychodzi się z samochodu (brak takowej potrzeby), patrzą
na szybkę i jadą dalej.
Trzeba uważać, żeby w Wiedniu się nie zamotać i do centrum nie wjechać bo
później to niekończące się światłą będą. Za to dołączenie się do autostrady
na Gratz jest bardzo fajne (szczególnie jak TIR'y pędzą na zakręcie) :)
Wjeżdżając do Wiednia (drogą nr 7) na którymś ze skrzyżowań jest zjazd na
autostradę A22. Jak trafisz to kierujesz się na Gratz i w pewnym momencie
dojedziesz do zjazdu na A23. A23 połączy się z A2 (A2 jest na Gratz). Pod
Gratz'em skręcasz na A9 [na drodze będzie wielki znak (SLO), dojedziesz do
Maribor'u].
Jak będziesz wracał (trzeba uważać) to przed Wiedniem będą znaki na Słowację
i Czechy (Praga/Brno) ale pierwsze trzeba minąć bo będziesz się tłukł trasą
S1 do okoła Wiednia - sprawdzone dwukrotnie ;) Musisz dojechać do rozjazdu
na A2 i A23 -jedziesz na A23.
Oczywiście w Chorwacji dozwolone stężenie alkoholu we krwi jest równe 0
promili :
W Chorwacji napoje są drogie, więc warto pare zgrzewek zabrać ze sobą z
Polski. Zabrać też można jakieś konserwy, słoiki itp. co by na miejscu nie
przepłacać.

...chwilowo nic mi na myśl więcej nie przychodzi.





Temat: Ukradli auto ...
Filip KK naskrobał(-a) co następuje:


| Niestety czasami tak się zdarza, że plastyk jest właśnie tandetny i
| dobrze układa się tylko za pierwszym razem.
Plastyk? Czy plastik?! ;)
Powiem jedno, dla chcacego nic trudnego. :)


Jasne! Ale niestety w naszej szarej, smutnej rzeczywistości
bardzo często zdarza się tak, że trafisz na tego, co mu się
nie chce. Ja właśnie piszę o patologiach, których w Polsce
w brud, a wiele osób sobie z tego nie zdaje sprawy. Może
z naszych dysput, ktoś wyciągnie wnioski i kiedy w jego
aucie będą zakładać zabezpieczenia, będzie patrzał im na
ręcę i co najważniejsze, będzie wiedział na co zwracać
uwagę.


Kolki sie wymienia na nowe, zeby wlasnie nie skrzypialo pozniej po
demontazu, ale nikt tego nie robi. Ot co! A pozniej jeden z drugim
wypisuje, ze jak juz rozlozysz plastiki, to skrzypia i juz nie to samo...


jw. :-)


Jest to latwiejsze niz myslisz.


Otóż zdaję sobie sprawę, że w niektórych samochodach jest
rzeczywyście bardzo łatwo (pisałem o tym). Wiem jednak,
że są samochody, gdzie robi się to bardzo trudno.


Obecnie posiadaja takie male urzadzonko,


Obecnie mają bardzo wiele różnych gadżetów. Jednak, co dobre
dla nas, prawowitych właścicieli aut, często te gadżety pasują
do jednej marki, modelu a czasem tylko rocznika!

Wyboraź sobie, że złodzieje podobno dysponują gadżecikiem,
który szybko otwiera zamek centralny we wszystkich autach
z grupy VW!


| Od naprawy
| sprzętów domowych,
Sam naprawiam. Albo daje sasiadowi (zlota raczka).


A widzisz. Nie wszyscy znają się na naprawie sprzętów
domowych i nie posiadają zdolności manualnych (jak ja
i pewnie paru innych użytkowników niniejszej grupy),
by tego dokonać. Bardzo często jesteśmy zdani na różnej
maści specjalistów i "specjalistów". A jeśli dodatkowo
ma się blade pojęcie o jakiejś dziedzinie, to nawet
trudno takiemu fachowcowi patrzeć na ręce, bo nie wiemy
czego szukać.


| Oczywiście najlepiej jest skorzystać wtedy z fachowca "z polecenia"
| rodziny, przyjaciół. Ale niestety kiedyś i tak zrobiłem (przyszedł
| fachowiec polecony), a i tak skopał robotę.
No wlasnie... DLatego najlepiej samemu robic, lepiej 10 razy robic, 9
razy spieprzyc, a za 10 razem dobrze zrobic, niz wzywac fachowca.


Wiesz, jeśli Ty sobie z takimi rzeczami radzisz, to rzeczywiście
masz rację. Ale co mam powiedzieć taka osoba jak ja, która
nie jest Alfą i Omegą i czasem musi skorzystać z porady czy
usługi fachowca, a nie zawsze może liczyć na kogoś zaufanego?


| Po za tym czasem można "niefachowości" roboty nie zauważyć.

Tak jest najczesciej, pozniej fachowiec idzie, a Ty otwierasz oczy, co
on tu zrobil.


Otóż to! :-)




Strona 2 z 2 • Znaleziono 178 wypowiedzi • 1, 2
Powered by wordpress | Theme: simpletex